{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Mega squirt eller MF2? {{forumTopicSubject}}

står lidt og kan ikk finde ud af hva jeg skal vælge, har en golf 3 1.8 som jeg ville smide et 2.0 top på med multipoint og så mega squirt samt en roots kompressor som jeg har til at lægge, men har også et mf2 til at lægge som jeg kunne bruge i stedet for at sætte det andet top på jeg har og så beholde mit monopoint og så bare 2 ekstra dyser på indsugning siden. men hva sys i høre gerne manges mening.
har alle tingene det er bare et valg jeg skal have fundet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mega squirt eller MF2?
  • #1   19. jul 2008 MF2 og Megasquirt er da to forskellige ting ...

    Det ene er en motorstyring, det andet er et tilskudssystem!


  • #2   19. jul 2008 ja er godt klar over at mf2 er et tilskudsystem... og ms er en motorstyring, det er det at det bare er nemmere at smide mf2 på end at sætte MS på.

  • #3   19. jul 2008 hehe er udemærket klar over at det allerbedste selvf. nok at at smide ms da du har fuld kontrol over motoren...

  • #4   19. jul 2008 de motore har det jo med at brænde de yderste cylindre med den org. monopoint indsprøjtning og tryk på. multipoint er klart at foretrække, ellers skal du tænke godt over hvad du laver.

  • #5   19. jul 2008 ja det er nemlig det, fordi at jeg sys sku også at monopoint ikk er optimal. og det var også derfor at jeg ville sætte mit 2.0 top på samt multipoint.

  • #6   19. jul 2008 nu kan jeg så ikke lige huske hvor mange sensore der org. sider på bilen men du kunne jo til en start bare køre sprøjt, og lavt tryk. når du så bliver træt af det ( ca 1mdr:-) ) kan du så tage næste skridt og køre tænding også, men men men..... det er altså ikke noget man lige laver på en weekend og bilen vil nok komme til at stå stille noget tid, men fedt det er det sgu når det køre. det er helt sikkert...!!

  • #7   19. jul 2008 det med at bilen kommer til at stå stille betyder ikk noget for det gør den i forvejen da jeg er ved at lave rust og style den. hvordan laver man så den kun køre sprøjt til at starte med? noget du har forstand på?

  • #8   19. jul 2008 forstand og forstand..... gad ikke selv at bruge tid på det så jeg betalte mig fra det. fik monteret og mappet ind og det hele, og det var vist godt nok for der var en hulens besvær med at få omdrejningstallet stabilt så boksen måtte konfigureres om før det lykkes. hvis jeg var dig og skulle montere selv ville jeg finde et ledningsnet og klippe i så du beholder det gamle. punkt 1. montering af boksen til div sensor. punkt 2. montering af boks til indsprøjtning anlæg og finde stabilt omdr signal, men det hele besværligøres en del da du ikke ved om motoren køre optimalt med den nye top og om det i såfald er motoren eller boksen der laver bøvl. hvad med sprøjt fra golf 2 gti kunne det ikke bruges? har selv en kammerat der brugte det på hans polo hit med tryk. kørte fint med det 0,6 bar justerede bare tænding ind manuelt. men det kan jo chippes ind så og det er en noget lettere løsning. ms er et stort projekt og især på en motor der ikke er kørende, får du monteret ddet rigtigt og startet den kan du så bruge det næste år på at justere den helt perfekt.

  • #9   19. jul 2008 ja men har faktisk fået monteret toppen fra den 2.0 gti 8v samt indsprøjtningen, men har overvejet at få turbomotor.dk til at montere mit ms. da jeg ikk bor så langt fra ham ved bare ikk helt hva det koster.. har boksen, det er en turbomotor har lavet.

  • #10   19. jul 2008 ja men det er jo bare at høre ham ad hvad det koster. spurgte ham selv dengang jeg fik monteret. mener det ligger på omkring 4500-6000 for montering. så skal du som minimum have en wb til at køre den ind efter fra 2000,- og op. mener han laver dig et opstarts map, som du så kan gå videre fra. fik selv monteret en henrik gm version (boost-it.dk) det var jonas (efterz.com) der monterede den da han var den eneste i dk der havde gjordt det før på 1.8t

  • #11   19. jul 2008 okay... jamen har en wb fra inovate eller hva det nu hedder så hvis jeg faktisk bare fik monteret det eller fik et opstarts map kunne jeg måske selv gå igang med at justere...

  • #12   19. jul 2008 jamen det er jo helt perfekt.... jeg ville sgu lige få turbomotor til at montere dyret så tingene er i orden og når han alligevel er i gang kan han lige slutte din innovate til ms (hvis det ikke er en lm1) så kan du logge en kørsel og smide loggen gennem megalogwiever så foreslår den selv en forbedring af dit program, lige til at lægge over i styringen så er du hurdigt rimeligt kørende. men brug kun megalogwiever til grov justering og derefter er det bare at rulle rundt på vejene med bærbar og en kande kaffe. har selv haft det monteret i ca. 6 mdr. og er nu i gang med at forbedre mit tændingsmap en smule, så selv efter 6mdr. er der stadig plads til forbedringer.

  • #13   19. jul 2008 vil slutte for i dag, men skriv bare hvis det er jeg svare i morgen...:-)

Kommentér på:
Mega squirt eller MF2?

Annonce