{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eftermontering af turbo, lovligt?
  • #1   21. dec 2008 -//$todder - : Wrong smiley

  • #2   21. dec 2008 ^^ Holmeren! ^^ , Wrong smiley

  • #3   21. dec 2008 What? giver ingen mening det med wrong...

    Kan det blive lovligt på nogen måde?


  • #4   21. dec 2008 Jeg vil gerne væde, hvis i tør smiley

  • #5   21. dec 2008 al trykladning er per definition mere end 20% dermed ikke lovlig.

  • #6   21. dec 2008 Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.


    http://www.fstyr.dk/sw23095.asp


  • #7   21. dec 2008 ^^ Holmeren! ^^ ,, der har du sku ikke ret, så lad heller vær.


  • #8   21. dec 2008 holmeren : så kom sgu da med nogen argumenter i stedet for det pis der...

    trykladning kan i nogen tilfælde være lovlig hvis du kan få bilen godkendt med det, og det vil kræve enten en garanti fra fabrikantens side, eller en masse tests af bilen som koster en bondegård


  • #9   21. dec 2008 Bear H, det kan ikke blive lovligt

  • #10   21. dec 2008 ja og det koster 1000000kr he he, det er alt for dyrt

  • #11   21. dec 2008 ikke ulovligt hvis du får en godkendelse.....


    Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.

    Bilen skal synes og godkendes med ændringerne.
    Når der er foretaget konstruktive ændringer skal bilen altid fremstilles til syn, og der skal oplyses om ændringerne. Efterfølgende vil det fremgå af registreringsattesten, at der er foretaget konstruktive ændringer. Kravet om syn og registrering ved konstruktive ændringer kan findes i Bekendtgørelse om godkendelse og syn §22.

    Spørg din leverandør af tuningsdele, om tuningsdelen opfylder ovenstående krav - og bed om dokumentation til brug for synet. Som bilens ejer er det er dit ansvar at sørge for, at bilen er i lovlig stand. (Færdselsloven §67).

    Det kan også af hensyn til fabriksgaranti mv. være en god idé at spørge bilimportøren, om fabriksgarantien kan opretholdes ved tuning af bilen.


  • #12   21. dec 2008 Ja trykladning anses automatisk for effektforøgelse med mere end 20%

    Men kan du bevise at det IKKE er mere end 20% når den skal synes, samt at den ikke støjer og forurener mere end den må. Så er det fuldt lovligt at eftermontere turbo.

    Der skal bare foretages røggastest som bla. fortæller noget om co2 udledningen pr. kg udledt udstødningsgas pr. kørt km.

    Så ja, det kan lade sig gøre. Men det bliver pisse dyrt og sandsynligheden for at du tuner en bil og at den samtidig kan overholde alle de forpulede krav bagefter?? tja....


  • #13   21. dec 2008 Så hvis man godt vil have en med turbo skal man finde en fra udlandet hvor det sidder på? Så bliver den automatisk godkendt i dk, har jeg ret?

  • #14   21. dec 2008 Vis din model ikke findes med trykladning i forvejen, så glem alt om det, de test ved teknologisk institut osv som skal til er langt dyrere end at skifte bilen ud med en turbo vogn...

  • #16   21. dec 2008 Min gamle golf4 med eftermonteret turbo gik igennem som en varm kniv i smør ;o)

    125hk standard og 221hk med eftermonteret turbo. Den overholdt alle krav, så det tog synshallen i stiv arm og noterede det som konstruktiv ændring.

    Om det var lovligt eller ulovligt ved jeg ikke, men gjorde ikke mig noget :oP



  • #17   21. dec 2008 Ja! Hør efter alle sammen, Kim HP er her nu... HAN ved alt!

  • #18   21. dec 2008 Men ja det hele står på fstyr.dk


  • #19   21. dec 2008 Kender flere der køre med vr6 turbo med godt over 400hk der er fuldt lovlige, synet og skrevet i reg. attesten og det kostede dem ikke en krone, eller jo 4500,- for TUV godkendelse ;0)

  • #20   21. dec 2008 Hvordan vil i forklare at det kan lade sig gøre med mange vr6´ere, eller .f.eks den blå hgp golf 4 med 525hk blev synet og godkendt, ingen af dem er originalt med mølle på ? :0)

  • #21   21. dec 2008 Kim HP : rolig... det var bare en joke... find julehatten frem og smil ;oD

  • #22   21. dec 2008 kim P
    Det er jo pga VW har sagt god for HGP kit's og de ligger som typegodkendelser.


  • #23   21. dec 2008 Argumenter har jeg massere af.. det hele drejer sig om, i sidder en flok lidt dumme mennesker og ikke aner hvis i snakker om.. jeg har haft to turbobiler nu hvor der ikke har været smidt en eneste krone i afgift, begge to var godkendte, synet, og 200% lovlige.. og jeg er blevet stoppet og ER blevet indkaldt til syn fordi de mente det var ulovligt.. men nej.. ikke en finger kunne de sætte.. så det er noget mund-crap i fyre af der.. jeg har det desuden også på skrift fra 3 forskellige fra Told & Skat, og samtidig fra to synsmænd.. og de papirer er ikke scannet ind der pga en masse uvidne personer der vil nedgøre hele skidtet, så ergo holder jeg dem tæt til kroppen, og så kan folk sq selv finde ud af at læse fstyr rigtigt smiley

  • #24   21. dec 2008 Bear H: For at holde mig til dit spørgsmål, så kan det ikke lade sig gøre at bygge en bil om fra sug til tryk uden en dyr afgiftsregulering hvor bilen skal godkendes.

    En godkendelse kræver diverse test som også koster kassen, med mindre at du kan fremvise godkendelse på lign. ombygning fra udlandet eller lign. som kan dokumentere at ombygningen er forsvarlig og sikker. Men du kommer stadig ikke uden en afgiftsregulering, eller en 100% omafgiftsberegning da køretøjet har ændret identitet.

    Håber det kan hjælpe dig lidt.

    Michael.


  • #25   21. dec 2008 har du penge så kan du få og har du igen så lad vær...

    jeg har en sunny GTI og den kan jeg lovligt smide en turbomotor over i HVIS jeg laver bremser og alt det fra en gti-r hvilket er (næsten) er det samme.. og betaler afgift af det. man kan godt.. men det er sku mange penge.. men pisse sjovt når bent betjent stopper en og tror han er sej.. haha..


  • #26   21. dec 2008 Det meste tuning er lovligt, bare du har div. papire iorden...
    Den første og sværeste forhindring er få fabrikant(honda i dit tilfælde) til og skriver under på at karosseri kan håntere den øgede effekt...



Kommentér på:
Eftermontering af turbo, lovligt?

Annonce