{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.307 visninger | Oprettet:

Hvad Fanden kan jeg gøre .. {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en Seat Toledo fra 2001 den 19/10-2008 . Allerede fra dag 1 af var der problemer med bilen, Jeg har 6mdrs garanti på bilen. Bilen gad ikke trække ordentligt og der blev ved med at komme op på computeren at den kørte med for meget ladetryk og turboen gik i nødposition
Så han tog den ind. Men den bager han har stående i sit værksted må da have taget sin uddannelse igennem et brev kursus. Først var det temperatur måleren der gik. Fik jeg skiftet uden problemer. Næste gang var det at Turboen gik i nød stop. Så fik jeg skiftet nogle vakuum slanger, 3 dage efter gjorde den det igen. Så fik jeg skiftet en N75 ventil og et pumpe hus eller hvad han kaldte det. 1 uge efter det gjorde den det igen, men ikke nok med det efter hans forhandler havde bilen inde havde hans mekaniker ikke skruet tingene ordentlig på så der var sprinkler væske i bilen og det flød ud med det. han havde ikke sat nogle ringe ordentligt på turboen så den raslede og jeg ved fanme ikke hvad. Nå men Seat i ballerup havde sagt at det nok var Wastegateventilen der var røget. Men min kære lille gode forhandler mand ville ikke skiftet turboen for han troede det var noget pis at den skulle gå i stykker .. "Sådan en går aldrig i stykker, den holder bilens levetid ud, jeg har kun skiftet 1 turbo i mine 18 år som forhandler" bla bla bla
Seat tog bilen ind, og konstaterede at det var turbo'en der var defekt. den fik jeg skiftet efter mange timers diskussion med forhandleren fik jeg den skiftet. Nu gør den problemer igen. Ringede til ham og sagde den lavede lort. han tog den ind og hans bagersvend på værkstedet konstaterede at der ikke var noget i vejen med bilen selvom den på en dag havde smidt alt køler væsken ud i motorrummet. Tog den så over til en god ven som arbejder for seat og han på 10 minutter konstaterede at toppakningen var røget, som bagersvenden på 2½ time ikke kunne finde nogle fejl. på de 4½ måned jeg har haft bilen har den været på værksted 5-8 gange. Og nu skal jeg også have skiftet toppakningen ..

Hvad fanden kan jeg gøre.
kan jeg få mine penge retur.. ? jeg har stadig 1½ måneds garanti tilbage..

Kan det med at jeg har kørt med defekt turbo i 2 mdr og meget af det andet have noget at gøre med at nu er toppakningen røget

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad Fanden kan jeg gøre ..
  • #1   12. mar 2009 Er <b>1</b> tråd ikke nok ?

• #2   12. mar 2009 Meld dig ind i FDM det snart det eneste de folk har respekt for.. Men var jeg dig ville jeg satase på at få pengene tilbage og så finde en anden bil..

• #3   12. mar 2009 jeg ville få dem til og æde den med top pakningen der er jo somsagt stadigvæk garanti på den og de tideliger værksteds besøg har du jo ikke skulle betale for da det er på garanti'en så du har skullet undvære bilen men ja det er sq noget røv der har været så meget på den

• #4   12. mar 2009 ellers som steffen siger få handlen tilbage og find et andet sted og køb bil

• #5   12. mar 2009 ja fdm er nok det bedste kør en sag på ham, få ham til at æde bilen retur og køb en anden.. smiley

• #6   12. mar 2009 Altså hvis det var mig ville jeg smide bilen tilbage i hovedet på dem igen og så kræve penge tilbage..
    Tror det er en "mandags model" du har fået smiley
    Men håber du finder den løsning der passer dig bedst smiley

// Jiraen

• #7   12. mar 2009 Sørme da en Mandags bil den der ;o)

- Meld dig ind i FDM og lad dem se på sagen...

- HAN skal skifte den toppakning, da den hører under garanti`en

Hvis jeg var dig ville jeg give ham tilbuddet om at lade handlen gå tilbage, ellers kør sagen gennem FDM

Hvis han ikke vil skite toppakningen, og ikke vil lade handlen gå tilbage SÅ SNAK MED STORE ORD, og helst gerne når der er andre OG helst mange andre kunder i butikken... ;o) - Og kontakt FDM så de kan køre sagen mod ham.

Under alle omstændigheder så skal den top jo skiftes, og når den er skiftet, så få en snak med forhandleren om hvad i gør. Personligt ville jeg få den bil solgt tilbage til forhandleren... Det ville sq være synd og skam at sende den videre til en anden privatmand der kommer til at døje med den... ! ! !

Denner

• #8   12. mar 2009 sådan en forhandler får du ikke noget ud af, fdm eller ej... tror den ender på egen regning den toppakning hvis du ikke gør noget drastisk, ..

så er det der, hvor død og ødelæggelse kommer ind i billedet... så blir alle forhandlings villige.

• #9   12. mar 2009 hehe du har da næsten fået en helt ny bil var?? hvis han vil skifte toppakningen så få ham til det og se hvordan den så køre hvis den så går i stykker igen ville jeg få alle pengene retur

• #10   12. mar 2009 bare sig du er medlem af en bande i kbh... og at forhandleren vil høre nærmere.

• #11   12. mar 2009 B4ndit ;o) -> He He ja lige for tiden ville den være god ;o)

• #12   12. mar 2009 eller sig du vil melde ham til der der klamphugerne med bil forhandler, så han kommer i rigtigt dårligt lys.:!:D

• #13   12. mar 2009 FDM kan ikke hjælpe dig.. du har selv klokket i det:

Du har ladet en anden reperatør udføre og rette nogle af problemstillingerne, det gør at den oprindelige reperatør står som immun... desværre.

Man skal ALTID lade den oprindelige reperatør udbedre skaderne først, hvis det ikke lykkedes tilfredsstillende, SÅ skal man tage fat i FDM eller en advokat og få købet ophævet eller kræve bilen repareret på andet værksted for hans regning.

Det at du har ladet en anden reperatør komme ind over stiller dig MEGET skidt i den sag, desværre..

Jeg er enig i at han er en klamphugger... men det gavner ikke din sag, desværre

• #14   12. mar 2009 så må du sq ud og råbe og true med FDM altså der er ikke andet for det der skal bare laves ellers må han jo sætte en helt nu motor i

• #15   12. mar 2009 Hov.. nu jeg nærlæser det.... så har du IKKE ladet andre reparere på den, men blot ladet dem konstatere fejlene??

Er det korrekt?

• #16   12. mar 2009 I så fald har du en MEGET stærk sag, men du skal have FDM ind over..

• #17   12. mar 2009 Som de andre siger så kontakt fdm
    De første 6 måneder har du ret til at få reperet bilen uden beregning med mindre at sælger kan bevise at fejlen ikke var der ved salg. Sådan er købeloven smiley De gamle har selv lige købt bil :b

• #18   12. mar 2009 Ja ja har været igennem noget lignende dog med en motorcykel der krævede i alt 9 måneder på værksted.

På bil siden har jeg fået en Pug forhandler til at tage en 307'er retur pga. problemer,

Snak pænt med værkstedet selv om du føler dig dårligt behandlet, lad være med hænge dem ud på nettet på nogen måde.

MEN du skal være klar i spyttet på om du er klar til en evt. sag via FDM eller lignende. En sådan sag kan trække ud i måneder, og i de måneder har du nødvendigvis IKKE en bil at køre i. Købelov m.v. og for den sags skyld eventuelle afgørelser i rettet er jo ikke ensbetydende med at sælger vælger at følge disse afgørelser .. og et civilt sagsmål kan tage år og dag.

Men som skrevet meld dig ind i FDM med det samme og lad dem vurdere på sagen .. Og sørg endvidere for at du har eller får dokumentation for ALT det der er skiftet på bilen.

Det klogenste men måske ikke for dig det mest retfærdige valg er at få værkstedet til skifte den toppakning. Der vil på de dele der vedrører din sag jo være en 12 måneders garanti.

Til slut vil jeg ønske dig held og lykke for tror du får brug for det.

• #19   12. mar 2009 prøv at snakke med forbrugerstyrelsen... det hedder gentagne reperationer med samme fejl... det kan give dig alle pengene tilbage

• #20   12. mar 2009 Ja .. Nu har jeg læst alle indlæg .. Og jeg takker mange agnge .. Jeg tog selv og ringede til forbrugerstyrelsen og det firma jeg fiansere bilen igennem .. de har haft kontaktet ham. og han laver bilen. men det er både ny toppakning og nyt topstykke .. "en lille regning på ca 20.000kr" har jeg fået ladet mig høre fra seat ballerup . Det med at få pengene tilbage kan jeg først gøre når han efter 2 forsøg på bilen stadig ikke kan lave den. Fik jeg afvide i forbrugerrådet imorges . Og de siger at jeg har en god sag hvis han ikke vil ordne min bil.
    Nu har jo sådan set smidt selv en 10.000kr i bilen. Med undervognsbehandling, ny tandrem, stort service og nye bremserør . Så sender jeg bilen tilbage har jeg tabt en del penge på bilen. men efter toppen bliver lavet. Burde der ikke være nogle problemer ..

Jesper S : Ja jeg har ikke fået nogen anden til at lave på bilen. andet end at konstatere at jeg har en defekt toppakning.

Jeg siger mange tak for alle henvendelserne .. Det med at bruge store ord i forretningen når der er kunder er lidt svært da de er et lille firma med en små 10 biler. og det er sådan ca de samme biler der stod da jeg købte min. jeg vil oihvertfald aldrig bruge ham igen

• #21   30. mar 2009 Min Seat gjorde det samme med at gå i nødprogram når den kørte på motorvejen med 130 km/t, og fejllæseren skrev også at det var på grund af for højt ladetryk. Men den fik et nyt diesel filter og siden har der ik været noget. Har haft den i over et år nu

• #22   11. feb 2011 hvordan kan man vide at turboen ik virker rigitgt, jeg har en audi 80 cabriolet med en 1,9tdi motor, nogle gange når jeg kommer over 120kmt så bliver den sløv lige pludselig, tror i det noget med turboen at gøre?? eller kan det være chipen?? fo, men hvis jeg holder til siden og sluker bilen og tænder den så virker den normalt igen hvis jeg give den langsomt gas og kommer over 120kmt, så træker den bare da ud af, og de

• #23   11. feb 2011 tror i det kan være turboen eller kan det være chipen da sider på den,

• #24   11. feb 2011 almedin H
    Til det indlæg her så var det en defekt turbo så den blev skiftet.
    Øhm, så har jeg prøvet det efter og det var fordi den var blevet tilsodet til altså den nye turbo og nu gør min det igen og nu skal jeg have den ned til seat mandag

Kommentér på:
Hvad Fanden kan jeg gøre ..

Annonce