{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Chip tuning vs. motor berarbejdning? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Ved at der er mangeder har postet indlæg om chiptuning, men ville ikke stjæle de andres tråde, så opretter nu min egen..

Jeg har en 2,0 xsi 306..

jeg havde tænkt mig at få den chippet. Har lige fået en komplet supersprint udstødning på..

Nogen der ved om det er det værd eller spild at penge?

Altså hi-speed.dk foreslår det på siden, men altså 3000,-kunne jo også gå til skarpere knast eller portet/poleret topstykke..?

Der er jo så mange forskellige muligheder, men hvad er mest fordelsagtigt..?

PS. er der noget jeg skal tage højde for? altså forstærkninger af nogen dele i motorrum, nu hvor motoren bliver stærkere?

mvh magnus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chip tuning vs. motor berarbejdning?
  • #2   29. jun 2005 ja du skal nok tænke på din kobling... smiley du kan osse smide dele nogle dele fra GTI modelen over på din...

  • #3   29. jun 2005 en chip giver ikke noget særlig på en Sugemotor... jeg ville 100% bruge dem på en knast og evt på afvægtet dit svinghjul ,MEN som Martin (22) siger HUSK DIN KOBLING ! smiley

  • #4   29. jun 2005 Hej Magnus,

    Jeg er hverken mekker eller specielt teknisk kyndig. Så du må tage mit udsagn for hvad jeg har hørt rundt omkring... og hvad jeg selv ville gøre! Og det er ikke at bruge penge på en chip, da det ikke er en turboslæde du kører rundt i. Brug hellere pengene på et par andre knaster. Eller kan man ikke få et maxi kit til netop den motor? Spørg evt. hos Aggerholm, der vist har rimeligt styr på det med "løver". Har selv haft en 205 1,9 Rallye. Fed racer smiley

    Held og lykke
    /Claus


  • #5   29. jun 2005 Hey mester!

    1. Man chipper kun sin bil nar man har lavet om på den du vinder intet ved "Bare" at få den Chippet hos RH ( Hvilket er STEDET FOR SÅDAN NOGET! ).
    2. Du skal første have chippet din bil når du har fået andre knaster , Indsuningmanifold , Banan , dyser , Spjæld, Beabejdet top.
    3. er det en 16v eller en 8v 2,0 du har?


  • #6   29. jun 2005 TJa.

    3000 for måske 5-8hk ved chipning er alt for meget.

    Problemet er bare at hvis du sætter skarpere knaster i skal bilen alligevel chippes om så den leverer benny på de rigtige tidspunkter. Du kan ikke bare smide knaster i og tro det kører for det gør det ikke. Motoren skal jo vide de er blevet monteret ellers går det galt.

    Jeg ville rive toppen af den og få det seriøst bearbejdet, i med et par knaster og så en chipning. Så burde yderligere 20-30hk være indenfor rækkevidde og det vil kunne gøres for en ca 8000.-

    Mvh
    Ruben


  • #7   29. jun 2005 8000kr. til 25-30 hk. i den pug GLEM det det kan ikke lade sige gøre!!

    En indsuning knast fra en GTi pris ca. 2000-2500kr. brugt+ mont.
    indsuningsmanifold med spjæld og dyser fra en GTi pris 3000kr. + portning + mont.
    RH-Chip 3200kr.
    Beabejdet top pris tjaaa dyrt!! vi er allerede langt over 8000kr..


  • #8   30. jun 2005 lasse c <<< hey det er en 8v. 2,0..

  • #9   1. jul 2005 8000 lyder meget rimeligt for de ting...
    Jeg fik et tilbud til min pug, som lyder: Ny kent cams knast, justerbar takthjul og bearbejdet topstykke samlet pris med montering (uden chip) 8000kr.
    Hos JP motorservice i Holstebro.


Kommentér på:
Chip tuning vs. motor berarbejdning?

Annonce