4afe motor? 4afe motor?
hejsa folkens har lige et spørgsmål til nogen toyota drenge og piger. passer det hvis man sætter en bananmanifold og en sportsudstødning på en toyota celica 4afe giver det noget bedre træk ekkeft? og er det noget værd? :S håber i kan svare på det
feb 2006
Følger: 113 Følgere: 111 Biler: 2 Emner: 167 Svar: 3.949
nov 2007
Følger: 1 Emner: 96 Svar: 126
jan 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 123
En turbo kan ikke andet end at give din motor extra luft, og du bestemmer selv hvor meget extra luft den skal have.
Så ja det kan den godt holde til, det kan ALLE motorer holde til...
Alle motore kan også holde til lattergas, det der er hele humlen det er hvor mange heste du vil have og hvor mange penge du vil bruge..
Der er nogle penge bump, på vejen op til de 700HP og du bestemmer selv hvilket bump du vil stoppe foran...
men du er heldig at have den motor, for det er nok en af de motorer der er blevet tunet mest på lige efter 4ag motorene..
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 3.126
jan 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 123
Jeg har intet nævnt om holdbarheden på motoren.
Det er korrekt man ikke kan få så mange færdige sæt til en 4afe men, de fleste der har mølle eller andet på, har lavet det selv, eller fået en herre i jylland der tuner toyotaer på "samlebånd" til at lave dem..
Grunden jeg jeg skrev 4AG og der skulle nok have stået 4A-XXX. var for ikke at skulle remse ALLE model betegnelserne op. lige som du nu har skrevet en enkelt en af dem.
Og så slap jeg også for at komme ud i en lang debat om ZE, 1,2,3,7 ribbede hvilke der har de bedste stempler, hvorfor der er nogle 7 ribbede der har en 40mm krumtap, selv om normalt har 42mm om underspul er bedere end en smule bedereblok, og en go oliekøler, om en blacktop kun er go til sug, eller om man ville vælge at bruge silvertop stumper i en blacktop motor, hvis der skal tryk på, hvilke stempler, passer så for at få den rette kompression, hvis man vælger OEM toppakning. for ikke at komme ind på small vs big port..
Du skriver det ikke kan betale sig????????????????
DU ander ikke hvor mange heste Michael J ønsker i sin bil.....
Hvis det er 50 extra, så ville det nok kunne betale sig med et brugt turbo kit, en MS/MF2 og lidt hygge arbejde, tror nu ikke det render op i mere end 8000.- hvis man virkelig gerne vil have det billigt,
banan manifold med tilhørende udstødning koster jo næsten det samme, og giver 10HK hvis du er heldig.
Mvh
Johan
4afe motor?