{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. knast. {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Jeg er ved at skulle renovere min mototr total og sidder nu med tankerne om en skarper knast, men men...

Nu ved jeg ikke det vilde omkring sådan noget.

Kan man godt få sat en skarper knast i og så giver det noget eller?

Kan man godt nøjes med at bruge de nye stempler osv. som er std.??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. knast.
  • #1   29. aug 2009 kan man sagtens. Alt efter knastens udformning vinder du mere eller mindre effekt.

  • #2   29. aug 2009 ja det er ikke noget problem så lenge du ikke får en med for mange grader.stempler og andet skal du ikke tænke på. effekt: kommer alt andetpå hvad motor og hvad andet er gjort ved bilen

  • #3   29. aug 2009 Det er min motor som er gået i styekker. Det er en 3.0 24v v6 samme type motor som i Mitsubishi 3000gt.

    Nu vil jeg så renovere hele min motor og købe nyt af alt af indmad til den motor, men har tænkt lidt på at få en skarper knast i som så skulle give lidt mere effekt.

    Der er ikke andet ind one two pipe udstødning på fra motor til bagpot og så en special lavet Simota filter fra sverige , som passer til min model.

    Ikke andet er der lavet.

    Kunne forstille mig at den skulle chippes efter det med knasten.


  • #4   29. aug 2009 PUUUUUUUHAAAAAA!!!! Den er så dyr den maskine at lave noget som helst på...

  • #5   29. aug 2009 kan næsten gætte mig til det en sigma du er ved at lave har lavet flere af dem efter 10 år hos mitsubishi du kan få flere ting men er i england det skal hjem fra hvis det hele kit du leder efter

  • #6   29. aug 2009 Ja det er den smiley

    Men sådan er det. Der bestlt tid hos mitsubishi som skal skrue den helt fra hinanden og tage dele ud. De nye dele bistiller de hjem, men ville lige forhøre mig om det kan betale sig at smide en skarper knast i nu der alligevel skal købes nyt af alt??

    Det er blot en lille del af hvad bilen skal igennem af forandringer smiley dyrt legetøj, men sjovt.


  • #7   29. aug 2009 klaus H.

    Skal have alt nyt til min Sigma. Hele motoren skal total renoveres og alt skal skiftes ud til nyt i motoren.

    Det kit du snakker om er det std, kit eller?


  • #8   29. aug 2009 bestiller Skulle der stå. smiley


  • #9   29. aug 2009 har du fået en pris på det tror sku ik det kan betale sig men du skal ik ligge knast i den den kommer til af rulle og mister lidt af det sjove hvis det er med aut gear

  • #10   29. aug 2009 nej ralliart har haft lavet en masse tun til dem ved ik helt om de gør det mere er langt tid siden jeg har rodet med en sigma

  • #11   29. aug 2009 klaus H:

    Det var blot en tanke.. De mener det kommer til at koste omkring de 10.000kr renoveret.


    Så jeg ville ikke kunne mærke forskel på om den har fået en skarper knast og bagefter en chip tuning??


  • #13   29. aug 2009 Spir : oki tak.

    Men er der ikke et firma som har forstand på hvor skarpe de skal være uden det bliver for meget osv??


  • #14   29. aug 2009 chip tuning er en skrøne på en suge motor du kan ik hente de store heste på det men få den til at spille 100 da alt bliver jus. til lige din motor og en knast giver lidt optræk men du mister på topen og mellem gassen og det er der en sigma er sjov

  • #15   29. aug 2009 Det skal lige siges at min Sigma er min store hobby og ved godt jeg aldrig får pengene tilbage igen hvis det skulle ende med et salg som jeg ikke lige tror på, men så betaler bilen mig tilbage ved at bringe mig godt rundt smiley

    Ang. min bil er der ikke lige nogen top for hvad den skal koste at lave smiley


  • #16   29. aug 2009 klaus H:

    Oki. Jeg skal sku ikke miste noget. ha ha

    Så bliver den bare renoveret med alle de originale dele. Den kørt jo fint før der gik et pleje lege som jeg kan forstå der er gået.

    Så er der kun tilbage og smide en kompresser på eller en lille turbo som kan tage acc. fra 0-100 da motoren er stor nok til at trække sig selv frem af efter de 100 km/t


  • #18   29. aug 2009 hvis der ik er top for hvad du vil bruge kan du virkelig få en vild bil hvis du n/a tuner den


  • #19   29. aug 2009 klaus H:

    Jamen så er det jo kanon alligevel at få en chip tuning hvis alt bliver justeret 100% Så vinder jeg jo stadig lidt ved det og det koster jo ikke andet ind små 3000 kr ca.

    Har bare hørt på de store motor som min vinder man mere ved en chiptuning i forhold til en 1.8 eller 1.6, men måske også en skrøne..


  • #20   29. aug 2009 du kan tage til tyskland og finde en smadret 3000 gt og tage bi turboen den passer lige over på

  • #21   29. aug 2009 klaus H:

    Der er ingen top da den betyder næsten alt for mig.

    Har det sådan at hvis jeg tuner min bil skal den også om synes så poltiet og syns manden ikke kan komme og sige hov hov. Jeg køre kun rent kørsel, med papir. Det er ikke fedt at have en speciel bil, man faktisk ikke må køre i smiley


  • #22   29. aug 2009
    klaus H:

    Nu du siger dne passer over på, som jeg godt ved. Men hvad er forskellen imellem en rigtig turbo og en bi turbo?

    Skal den ikke have intercoller og alt det der? Eller kan den godt klare det uden?


  • #23   29. aug 2009 det er kun på en tryk motor du kan hente mange hk ved chip tuning du du kan jus tryk osv på en suge motor for du næsten ingenting men husk en sigma 3,0 24 v bliver måske lavet i 100000 stk med helt samme motor styr box men ik 2 motor er ens så du vil altid vinde noget ved at chippe både hk og øko

  • #24   29. aug 2009 en bi turbo er 2 turboer frem for kun en hvis den skal kunne synes kan du ik lave tryk på den det er blevet helt forbudt

  • #25   29. aug 2009
    klaus H:

    Er det forbudt at lave tryk på biler?

    Jamen hvis det er nogen man kan tage af og på til syn kan det måske godt være, men ikke hvis der skal være intercoller på osv.

    skal de have en intercoller for at virke?


  • #26   29. aug 2009 nej det skal de ik ha og det ik bare lige at tage af jeg ville n/a tune hvis det var mig så kan du ramme 250-300 hk alt efter pris og det kan ingen se

  • #27   29. aug 2009 klaus H
    Jamen jeg vil bare gerne have lidt ekstra så de der 250 eller 280 hk er godt nok til mig. kan std. stempler godt klare 50 hk ekstra??


  • #28   29. aug 2009 hvis du har flere spørgsmål må du skrive privat til mig til i seng har en lang dag i morgen med en a4 motor jeg skal ha lavet færdig

  • #29   29. aug 2009 Har også i tankerne at købe en Non turbo fra mitsubihsi 3000 gt for den har 230 hk og det må jeg godt for øge op til. Kan det betale sig?

    Hvad er forskellen på en non turbo og min motor inden i siden jeg kun har 207 hk og den har 230 hk?

    Tænker om man kan købe dele til sådan en motor og sætte i min eller om det er bets at købe en motor fra en NON turbo fra en mitsubishi 3000gt?


  • #30   29. aug 2009 klaus H

    Oki smider en privat besked.. Tak


  • #31   29. aug 2009 hvis du vil vil n/a tune skal du beslutte dig du for det er med letter stempler og alt andet indmad så inden du for sat mitsu i gang så få en pirs fra en n/a tuner men siger med det samme det ik billigt


  • #32   29. aug 2009 klaus H:

    Oki. Vil lige se om jeg kan finde et sted og så høre hvad det koster at få dem til at lave det også og se forskellen.


  • #33   29. aug 2009 du kan ik regne med hvad japaner skriver de har af hk for i japan er bilens værdi sat nu fra hk en skyline har også 100 hk mere end de skriver

  • #34   29. aug 2009 klaus H:

    Oki. Så de har måske samme hk tro du når det er en non turbo?


  • #35   29. aug 2009 Husk lige at automatgearkassen ikke kan holde hvis du tuner på den motor... den har det slemt nok i forvejen...

  • #36   29. aug 2009 Custom Car Crew :

    Oki. det skal jeg huske, men kan den ikke laves mere stabil??

    For skal alligevel have total renoveret min gear kasse..

    Eller er der en anden gear kasse som passer over på som holder bedre??


  • #37   29. aug 2009 prøv lige at undersøg priserne på de ting du skal have lavet. Jeg ved en ny gearkasse som ombytter hos mitsubishi koster 70.000 kr. En renoveret ombytter hos en gut på sydsjælland koster 35.000 kr. Og nej den kan ikke bare laves stærkere. Det kræver et hav af specialdele og de koster endnu mere.

  • #38   29. aug 2009 oki..

    Jamen bare alle dele i den gear kasse er helt ny er det måske en ide at købe en ombytter Gearkasse selv om min nu ikke fejler noget overhoved.

    Ellers skal den bare renoveres og så koster det bare hvad det koste vil..


  • #39   11. maj 2010 ..........T :

    Fandt lige mit gammel idlæg på google da jeg søgte på knaster ha ha..

    Kan se du skriver min Gearkasse ikke kan holde til at man tuner den, men i min verden giver det ingen mening for siden vi har snakket sammen er det gået op for mig at min Automatgearkasse er den samme som på 3000GT non og twinturbo som også køre automat gear da vi har samme motor og gearkasse så den må da kunne holde til 280hk da en 3000GT twin har 405 hk Og det er stadig samme mGearkasse vi deler..


  • #40   11. maj 2010 Så kan jeg tilføje at jeg har arbejdet med mitsubishier og har skiftet en del af de kasser netop fordi de ikke kan holde specielt på 24V motorerne.

  • #41   11. maj 2010 ..........T :

    Nu er det sådan at der er kun 5 i dk med 24 så mange og mange kan du ikke have skiftet, men der er da en del 12v og det kan da godt være du har skiftet dem en del gange..

    Jeg har skrevet sammen med Per Ruff fra Mitsubishi Danmark som skulle godkende min opsætning på min ombygning og han sagde at min 24 køre med samme gearkasse som 3000GT så med mindre gearkassen er slidt eller dårlig fra starten af skulle det ikke have nogen betydning at jeg ender op i 280hk..

    Der er kun en ting at gøre, nemlig se hvad der sker når jeg fyre den af hi hi eller har jeg en ny baghånden som så bare skal forstærkes uanset hvad det koster, men skulle virke mærkeligt at den kan holde til en 3000GT med 407 hk og så ikke kunne holde til min med 280 hk smiley


  • #42   12. maj 2010 Hvem har bildt dig ind der kun er 5 stk i DK? Vi havde 3 direktionsvogne som kom ca hver 3. måned (hver 10.000 km) og fik lavet eftersyn (mitsubishi i Birkerød) og jeg ved der som minimum har kørt 2 som taxi i københavn alene. De 2 af de 3 v havde fik ny gearkasse. Først på garani og sidenhen af Codan som havde dem.

    Det er slet ikke gearkassen, men konverteren der ikke kan holde. Resultatet er en knust gearkasse.

    Jeg kender ikke Per Ruff som du henviser til.


  • #43   12. maj 2010 ..........T : Per Ruuf sider på mitsubishi´s hoved kontor..

    Jeg har bare undersøgt det med indreg. biler og der kan de kun finde 5 ind reg. med 24 v.. Kan godt være at før i tiden der var flere for der er jo nogle få stk. som er på ophug og de har jo kørt engang, men lige pt er der 5 24 og 3 4WD 24 v sigmaer.. ca..

    Oki jamen sådan kan det jo gå. Jeg fik bare afvide det ikke ville være et problem så nu må vi se..

    Lige nu køre jeg med en 3000GT motor..


  • #44   12. maj 2010 1 - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=77286
    2 - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17060
    3 - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=96994
    4 - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=185662 <-- er ikk 100% på om ikke det er den samme som den første
    5 - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=49666
    6 - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=63500
    7 - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=139034

    plus din egen. Så den holder vidst ikke helt vand den med 5 stk. I store træk er den oprindelige 3.0 V6 24V jo samme motor som 3000GT'en den er bare droslet en smule.


  • #45   12. maj 2010 ..........T ;

    Nu er der 7 biler der og 4 eller var 5 af dem er solgt. hvor er de så nu der kun er 5 tilbage??


    5 stk. for 1 år siden om der er en eller 2 som er blevet impoteret vides ikke..

    Kender 3 som har sigma som er skrotet.. 1 24 v og 2 12v.. De er for dyre at lave på..


  • #46   12. maj 2010 Det siger vi bare. du får ret jeg får fred smiley

  • #47   13. maj 2010 ..........T :

    Hvordan vi lige kom fra knast til hvor mange biler der er i dk af den type bil er lidt af et spring ha ha..

    Det jeg bare ville vide var om man kunne komme en skarper knast i en Sigma uden syns manden ville falde mistanke, men det tror ikke på man kan da den sikker ville køre med højere omdr..


    Det med du siger konverteren ikke kan holde ved jeg så ikke noget om, men der skal da nok være noget om det, men i min verden er man da ikke helt rask hvis man laver en gearkasse til en Sigma, 3000GT og en dodge stealh og en 3000GT twin turbo. alle sammen med den samme motor og så justere gearkassen så den kun lige kan holde til 205 hk for en sigma og kun liige kan holde 407 hk på en 3000GT twin turbo og 230hk på en 3000GT non turbo osv.. Men nu må vi se ellers må jeg købe en gearkasse til en 3000GT twin turbo hvis der er lavet nogen forskel..


Kommentér på:
Spørgsmål ang. knast.

Annonce