1.212 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål ang. knast. {{forumTopicSubject}}
Hej BG. Jeg er ved at skulle renovere min mototr total og sidder nu med tankerne om en skarper knast, men men...
Nu ved jeg ikke det vilde omkring sådan noget.
Kan man godt få sat en skarper knast i og så giver det noget eller?
Kan man godt nøjes med at bruge de nye stempler osv. som er std.??
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 66
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Nu vil jeg så renovere hele min motor og købe nyt af alt af indmad til den motor, men har tænkt lidt på at få en skarper knast i som så skulle give lidt mere effekt.
Der er ikke andet ind one two pipe udstødning på fra motor til bagpot og så en special lavet Simota filter fra sverige , som passer til min model.
Ikke andet er der lavet.
Kunne forstille mig at den skulle chippes efter det med knasten.
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Svar: 19
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Men sådan er det. Der bestlt tid hos mitsubishi som skal skrue den helt fra hinanden og tage dele ud. De nye dele bistiller de hjem, men ville lige forhøre mig om det kan betale sig at smide en skarper knast i nu der alligevel skal købes nyt af alt??
Det er blot en lille del af hvad bilen skal igennem af forandringer dyrt legetøj, men sjovt.
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Skal have alt nyt til min Sigma. Hele motoren skal total renoveres og alt skal skiftes ud til nyt i motoren.
Det kit du snakker om er det std, kit eller?
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Svar: 19
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Svar: 19
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Det var blot en tanke.. De mener det kommer til at koste omkring de 10.000kr renoveret.
Så jeg ville ikke kunne mærke forskel på om den har fået en skarper knast og bagefter en chip tuning??
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Men er der ikke et firma som har forstand på hvor skarpe de skal være uden det bliver for meget osv??
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Svar: 19
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Ang. min bil er der ikke lige nogen top for hvad den skal koste at lave
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Oki. Jeg skal sku ikke miste noget. ha ha
Så bliver den bare renoveret med alle de originale dele. Den kørt jo fint før der gik et pleje lege som jeg kan forstå der er gået.
Så er der kun tilbage og smide en kompresser på eller en lille turbo som kan tage acc. fra 0-100 da motoren er stor nok til at trække sig selv frem af efter de 100 km/t
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Svar: 19
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Jamen så er det jo kanon alligevel at få en chip tuning hvis alt bliver justeret 100% Så vinder jeg jo stadig lidt ved det og det koster jo ikke andet ind små 3000 kr ca.
Har bare hørt på de store motor som min vinder man mere ved en chiptuning i forhold til en 1.8 eller 1.6, men måske også en skrøne..
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Svar: 19
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Der er ingen top da den betyder næsten alt for mig.
Har det sådan at hvis jeg tuner min bil skal den også om synes så poltiet og syns manden ikke kan komme og sige hov hov. Jeg køre kun rent kørsel, med papir. Det er ikke fedt at have en speciel bil, man faktisk ikke må køre i
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
klaus H:
Nu du siger dne passer over på, som jeg godt ved. Men hvad er forskellen imellem en rigtig turbo og en bi turbo?
Skal den ikke have intercoller og alt det der? Eller kan den godt klare det uden?
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Svar: 19
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Svar: 19
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
klaus H:
Er det forbudt at lave tryk på biler?
Jamen hvis det er nogen man kan tage af og på til syn kan det måske godt være, men ikke hvis der skal være intercoller på osv.
skal de have en intercoller for at virke?
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Svar: 19
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Jamen jeg vil bare gerne have lidt ekstra så de der 250 eller 280 hk er godt nok til mig. kan std. stempler godt klare 50 hk ekstra??
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Svar: 19
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Hvad er forskellen på en non turbo og min motor inden i siden jeg kun har 207 hk og den har 230 hk?
Tænker om man kan købe dele til sådan en motor og sætte i min eller om det er bets at købe en motor fra en NON turbo fra en mitsubishi 3000gt?
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Oki smider en privat besked.. Tak
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Svar: 19
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Oki. Vil lige se om jeg kan finde et sted og så høre hvad det koster at få dem til at lave det også og se forskellen.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 2 Svar: 19
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Oki. Så de har måske samme hk tro du når det er en non turbo?
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Oki. det skal jeg huske, men kan den ikke laves mere stabil??
For skal alligevel have total renoveret min gear kasse..
Eller er der en anden gear kasse som passer over på som holder bedre??
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Jamen bare alle dele i den gear kasse er helt ny er det måske en ide at købe en ombytter Gearkasse selv om min nu ikke fejler noget overhoved.
Ellers skal den bare renoveres og så koster det bare hvad det koste vil..
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Fandt lige mit gammel idlæg på google da jeg søgte på knaster ha ha..
Kan se du skriver min Gearkasse ikke kan holde til at man tuner den, men i min verden giver det ingen mening for siden vi har snakket sammen er det gået op for mig at min Automatgearkasse er den samme som på 3000GT non og twinturbo som også køre automat gear da vi har samme motor og gearkasse så den må da kunne holde til 280hk da en 3000GT twin har 405 hk Og det er stadig samme mGearkasse vi deler..
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Nu er det sådan at der er kun 5 i dk med 24 så mange og mange kan du ikke have skiftet, men der er da en del 12v og det kan da godt være du har skiftet dem en del gange..
Jeg har skrevet sammen med Per Ruff fra Mitsubishi Danmark som skulle godkende min opsætning på min ombygning og han sagde at min 24 køre med samme gearkasse som 3000GT så med mindre gearkassen er slidt eller dårlig fra starten af skulle det ikke have nogen betydning at jeg ender op i 280hk..
Der er kun en ting at gøre, nemlig se hvad der sker når jeg fyre den af hi hi eller har jeg en ny baghånden som så bare skal forstærkes uanset hvad det koster, men skulle virke mærkeligt at den kan holde til en 3000GT med 407 hk og så ikke kunne holde til min med 280 hk
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
Det er slet ikke gearkassen, men konverteren der ikke kan holde. Resultatet er en knust gearkasse.
Jeg kender ikke Per Ruff som du henviser til.
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Jeg har bare undersøgt det med indreg. biler og der kan de kun finde 5 ind reg. med 24 v.. Kan godt være at før i tiden der var flere for der er jo nogle få stk. som er på ophug og de har jo kørt engang, men lige pt er der 5 24 og 3 4WD 24 v sigmaer.. ca..
Oki jamen sådan kan det jo gå. Jeg fik bare afvide det ikke ville være et problem så nu må vi se..
Lige nu køre jeg med en 3000GT motor..
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
2 - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17060
3 - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=96994
4 - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=185662 <-- er ikk 100% på om ikke det er den samme som den første
5 - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=49666
6 - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=63500
7 - http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=139034
plus din egen. Så den holder vidst ikke helt vand den med 5 stk. I store træk er den oprindelige 3.0 V6 24V jo samme motor som 3000GT'en den er bare droslet en smule.
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Nu er der 7 biler der og 4 eller var 5 af dem er solgt. hvor er de så nu der kun er 5 tilbage??
5 stk. for 1 år siden om der er en eller 2 som er blevet impoteret vides ikke..
Kender 3 som har sigma som er skrotet.. 1 24 v og 2 12v.. De er for dyre at lave på..
jan 2005
Følger: 59 Følgere: 55 Biler: 1 Emner: 64 Svar: 4.832
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 669 Svar: 5.153
Hvordan vi lige kom fra knast til hvor mange biler der er i dk af den type bil er lidt af et spring ha ha..
Det jeg bare ville vide var om man kunne komme en skarper knast i en Sigma uden syns manden ville falde mistanke, men det tror ikke på man kan da den sikker ville køre med højere omdr..
Det med du siger konverteren ikke kan holde ved jeg så ikke noget om, men der skal da nok være noget om det, men i min verden er man da ikke helt rask hvis man laver en gearkasse til en Sigma, 3000GT og en dodge stealh og en 3000GT twin turbo. alle sammen med den samme motor og så justere gearkassen så den kun lige kan holde til 205 hk for en sigma og kun liige kan holde 407 hk på en 3000GT twin turbo og 230hk på en 3000GT non turbo osv.. Men nu må vi se ellers må jeg købe en gearkasse til en 3000GT twin turbo hvis der er lavet nogen forskel..
Spørgsmål ang. knast.