
Tilmeldt:
31. aug 2005 Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 407 Svar: 1.328
tunings regler tunings regler
Hye. har tænkt på nogen forskellige ting om tuning, som ikke står noget om på skat.
jeg ved du må ikke efter monter turbo/kompresser.
hvad nu vis motoren har turbo må du så godt skife til kompresser og omvendt,
og hvad nu vis man har en lad os sige g40 ( 113 hk ) du vil smide en motor i med 130hk, ( uden kompresser/turbo ) må man så godt smide gladeren fra den gamle 1,3 over på den nye 130hk motor
feb 2007
Følger: 76 Følgere: 77 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 112
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 407 Svar: 1.328
og gælder den også den 20% vis man smide en større turbo på en normal turbo bil
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.764
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 407 Svar: 1.328
aug 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 407 Svar: 1.328
feb 2007
Følger: 76 Følgere: 77 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 112
feb 2007
Følger: 76 Følgere: 77 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 112
Der er svar på alt
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.412
Det handler blot om der skal betales ny reg. afgift samt man skal erhverve sig de fornødne godkendelser af konstruktionen både er forsvarlig til bilens kontrukstion og at den stadig overholder de samme forureningskrav som til standarten inden for dens klasse.
Men det skælnes ikke mellem de forskællige tryk former, så har den tryk kan du smide verdens største turbo på uden at skulle betale ekstra, men du skal jo så regne med til syn at kunne godt føre for den overholder 20% effekt forøgelsen, og her laver de deres EGEN test da de ikke godtager din egen medbragte og fuskede test.
Men ja fra normal til tryk ladning anses det altdi for at være en 20% overskridelse også selvom du kan godt gøre det forholdersig anderledes, fordi de ved hvor nemt det er at gå hjem og hæve trykket :o)
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.689
20% reglen gælder altid . det siges at std motor må gerne tunes mere end 20% såfremt fabikanten vil stå inde for at modellen kan håndtere de ekstra kræfter. og at den stadig overholder røg og støjkrav . og held og lykke med at få de papir . så spørg hvilken som helst syns mand og han vil sige 20% uanset hvad.
taget fra : http://www.fstyr.dk/sw23095.asp
Bilen skal kunne holde til effektforøgelsen (sikkerhed).
Effektforøgelse anses for at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig, såfremt der kun sker op til 20% forøgelse af effekten. Hvis der sker større effektforøgelse, kræves dokumentation for bilens egnethed herfor. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af hvilke ændringer, der er påkrævet for at bilen fortsat vil være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.
Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.
du må gerne sætte turbo på en bil ,født med glader ,det må bare ikke overstige 20%
jan 2004
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 388 Svar: 4.340
men begynder du på motorskift gælder de 20%
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.689
læs reglerne. det skal dukomenteres af fabrikant eller tuv merkblat 751 som er en meget dyr test
tunings regler