{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Godkendelse af tuning over 20% {{forumTopicSubject}}

Hvordan kan jeg få godkendt en tuning af en Golf G60 der er over 20% har prøvet at skrive til SMC men det kunne han åbenbart ikke finde ud af og har heller ik gidet bruge tid på at undersøge det. Hvor kan jeg ellers få fat i en dokumentation om det. Er det nogle der har erfaringer med det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godkendelse af tuning over 20%
  • #1   16. maj 2010 det bliver nok temlig dyrt/svært, det nemmeste du kommer er nok at bruge hullet i loven omkring forurening op til 92", og så få bilen rullet hvor den holder sig under 20% så kan du få skrevet det i bilens papire som konstriuktiv ændring og så kan du skrue lidt bagefter, den er ikke helt holdbar, men nok det tætteste du kommer. ellers må du til udlandet og finde en tilsvarende med godkendelser.

  • #2   16. maj 2010 Har bare tænkt på om det ik var muligt da de har bygget en model med 210Hk std. om det var muligt at få en vejledning til ombygning så den opfylder kravene til den model, men det gider de åbenbart ikke bruge tid på.

  • #3   16. maj 2010 Så det SKAT/synmand du skal have fat i ikke smc

  • #4   16. maj 2010 du kan jo spørge synsstedet hvad du skal gøre for at de vil godkende bilen, evt. hvad der skal bygges om for at den bliver identisk med den 210hk så kan du betale afgift af en 210hk, men tror nu ikke det kan svare sig.

  • #5   16. maj 2010 Patteguf, har snakket med synsmand og færdselsstyrrelse, de sagde jeg skal snakke med den danske importør af VW og de sendte mig tilbage til færdselsstyrrelsen, så de er ik særlig hjælpsomme.

  • #6   16. maj 2010 Rune R skal ha det fra producenten om hva jeg skal gøre ved bilen for den er identisk med den model, men det havde han ikke erfaringer med.

  • #7   16. maj 2010 Han sendte mig endda et link hvor dette stod "Hvis motoren får øget effekten med mere end 20 %, er det nødvendigt med dokumentation fra producentens side, der erklærer, at bilen er egnet til denne effektforøgelse. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af, hvilke ændringer, der vil være nødvendige, hvis bilen fortsat skal være sikkerhedsmæssigt forsvarlig"

  • #8   16. maj 2010 ja velkommen til systemet......

  • #9   16. maj 2010 Kan ligeså godt prøve, Der er ik synligt tunet på motoren, ud over et K&N filter og polerede trykrør. og det er jo ik ulovligt.

  • #10   16. maj 2010 du får ingen doku på det, medmindre du selv betaler 100k for en ny type godkendelse og får bilen afprøvet som den står.

  • #11   16. maj 2010 Burde bare ik være nødvendigt med en ny typegodkendelse da der allerede findes en typegodkendelse på en Golf 2 med 210hk. det er kun fordi det findes at jeg prøver på det.

Kommentér på:
Godkendelse af tuning over 20%

Annonce