{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.494 visninger | Oprettet:

Kan man afmontere lambdasonde 206 gti? {{forumTopicSubject}}

kan man det, eller kan man få noget til at fastsætte signalet til styreboksen. Har monteret en piggyback boks der går ind mellem styreboks og dyser, men den org boks regulere selv blandingen i bund og mellemområde, og det må være pga lambdasonden. Er der nogle gyldne løsninger på det ? På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man afmontere lambdasonde 206 gti?
  • #1   15. aug 2010 Hvorfor vil du forhindre den i og gøre det ?

• #2   15. aug 2010 fordi den stiller tilbage til de oprindelige værdier i blandingen, og den går meget mager, og der er lidt "huller" rent blandingsmæssigt, som jeg kan stille ind med boken

• #3   15. aug 2010 Hvordan havde du så tænkt dig og køre lambda 1.0, ved almindelig kørsel.
    Det er ret vigtigt når du kører med kat...

Når man efter montere motorstyring, lader man den også lambda regulere ved dellast...

• #4   15. aug 2010 ved slavisk at rette blanding ind, hvis lambdasonden enten er afmonteret, eller værdien er "låst" fast, så kan jeg indstille blanding for hver 5 % gas og 250 rpm

• #5   15. aug 2010 Den vil blive meget dyr og køre i..

• #6   15. aug 2010 Nick N skru nu lidt i nogle mc'er i stedet for smiley

Ej helt seriøst hvad gør i ved Motorcyklerne, når i fjerner eller ignorere lambda sonden ? smiley

At der så sidder en kat i vejen, gør vel ikke den store forskel udover den jo sikkert ikke er vild med alt for meget "ekstra" benzin.

• #7   16. aug 2010 Nu har sådan en 206GTI jo sonde både før efter kat ikke...
    Så er det vigtig og vide om den bare tænder lampe, eller går i nødprogram..

Tænder den bare lampe, er det jo bare pille den af...

• #8   16. aug 2010 Og jo, man kan pille sone af efter kat, og snyde den, men det er jo ikke lovligt smiley

• #9   16. aug 2010 Henik R : det gør jeg os så rigeligt smiley

Det var også mit næste træk, at lodde en modstand i mellem i stedet for lamdasonden, tror bare at den går i fejl, men der er jo kun at prøve.
    det kunne jo godt være der fandtes en dims til biler, jeg ikk kendte til smiley

• #10   16. aug 2010 K-finn.. Lige præcis det med loven tager jeg nu stille og roligt, lige på det her punkt, så længe der stadig er kat på. Jeg må prøve at hekse et eller andet, det må kunne lade sig gøre, uden at man skal til at skifte hele motorstyringen ud

• #11   16. aug 2010 Måske mig det er galt med, men forstår ikke problemmet..
    Når vi montere motorstyring, lader vi altid box lambda regulere ved dellast..

Hvorfor vil du ikke have den går lidt mager ved dellast ?

• #12   16. aug 2010 man kan både se og mærke at den går for mager nogle områder. '
    altså, ved normale kørsel, må den hellere end gerne gå mager for min skyld, for der er en smule benzinokø. tilbage, men problemeter er ,at selv ved 60 80 og 100 % gasgivning, regulere den selv, i bund og mellemområde, kun i rpm omkring 4000 og op, kan jeg få lov at stille ind som jeg vil. Og selvom den selv stlle ind ved dellast, går deb i fejl, hvís jeg stiller på talene. Grunden til at jeg gerne vil stille ind over det hele, er bla. for at få en mere jævn kørsel, og fordi der er lidt fremtidsplaner om lidt andet luftfilter, spjældhus osv..

• #13   16. aug 2010 Ja mange biler regulere op til bestemt antal rpm...

Lige netop en pug, ved jeg bøvler med dårlig tomgang, pågrund af den går meget mager, der snyder man ECU, ved og ligge modstand ind over sonde, så ECU tror den kører endnu mere mager, så feder den op...

Det er måske løsningen her ?

• #14   16. aug 2010 Af med den piggyback klyt løsning og få den originale boks chippet.

Det andet er som at pisse i bukserne for at holde varmen.

• #15   16. aug 2010 Peter A: Det er de jo ikk så meget sjov ved, det kan alle jo få gjort og betale sig fra, meget sjovere at lave noget andre ikke har

• #16   16. aug 2010 Meget sjovere - hvorfor har du så dette indlæg smiley

..og hvad forhindrer dig at chippe den originale boks selv og lave noget ingen andre har?

• #17   17. aug 2010 jeg har ikke noget udstyr eller erfaring med at chippe biler, så jeg ved ikke hvad der skal bruges

Kommentér på:
Kan man afmontere lambdasonde 206 gti?

Annonce