{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem skal jeg ringe til? Syn/skat?
  • #1   21. sep 2010 Turbo går ikke ind under 20% reglen.

• #2   21. sep 2010 nope turbo er konstruktiv ændring

• #3   21. sep 2010 Du skal faktisk ringe til begge to, hvis du vil sikre dig, det er lovligt.

Synshallen skal fortælle dig, den kan synes, fordi den er godkendt til motoren med turbo og at den ikke overstiger 20 % effektforøgelse.

SKAT skal fortælle dig, at du ikke skal betale afgift af ombygningen, fordi du kun øger effekten med 20 % og at bilen desuden ikke skifter identitet.

Husk, at du <i>ikke</i> må skifte bremser, undervogn osv. Så skal du betale afgift. Ellers er det helt lovligt og der er mange, der gør det. Udne tvivl den billigste måde at tune den på smiley

• #4   21. sep 2010 Præcis pga. svar som du ser i de to indlæg før mit skal du ringe til SKAT og syn. De vil fortælle dig, det er helt lovligt, da der ikke er tale om eftermontering af turbo - men montering af en motor, der fra fabrikken er lavet med turbo.

• #5   21. sep 2010 det er lovligt så længe du er under de 20% i effekt forøgelse og det er lovligt netop fordi der findes en type godkendelse på den motor med turbo hvor der står hvor mange hk osv den har og som bay siger så lader du undervogn, bremser osv være så er der ingen afgift blot kræver det et syn og så en tur forbi skat for og få den skrevet i papirne og det koster ikke noget

• #6   21. sep 2010 Som Bay skriver. Så må du gerne skifte til en Turbomotor som er typegodkendt til din bil, uden at skulle betale ny afgift, når den ikke overstiger 20%

• #7   21. sep 2010 Bay : ja det er den diskution man kan køre med mange her inde fordi de ikke fatter noget som helst af reglerne det svare jo til og smide en turbo diesel i en alm benzin'er der har man netop osse problem med turbo og sjovt nok så får folk det godkendt helt uden problemer

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #8   21. sep 2010 Så skal man vel oss ringe og oplyse det til sit forsikringsselskab . ?

• #9   21. sep 2010 Nogle selskaber behøver ikke at vide det. Ved Alka må man godt tune 20 %. Men det er da altid en fod idé for en sikkerheds skyld.

• #10   21. sep 2010 Du skal altid oplyse hvis du skifter til større motor. Da det kan have indflydelse på prisen.

og du kan risikere at få nedsat eller ingen dækning hvis bilen ikke stemmer overens med det den er forsikret som.

• #11   21. sep 2010 Fedt, jeg lærte da lige noget nyt nu.
    Har altid fået at vide fra andre herinde at man ikke måtte smiley

Men er det rigtig forstået at bilen ska være lavet med den motor man ligger i? altså man må ikke smide en turbomotor fra en audi over i en toyota, eller hva?

• #12   21. sep 2010 N B G L: det er rigtigt med de regler der er nu så må du ikke med mindre du har noget dokumention på af toyta'en kan holde til de hk det får du i form af en tuw eller så skal toyota impotøren sige god for at bilen kan holde til de hk så kan det osse lade sig gøre

• #13   21. sep 2010 Tak for dejligt svar bay.
    Det er min audi jeg tænker på som har 125hk suge, og vil smide den der 150hk turbo motor i.
    Bilen er godkendt til den motor som er født med turbo.

• #14   21. sep 2010 Ja, i lige præcist dit tilfælde er der ingen problemer, hverken over for SKAT eller over for synshallen.

Du må som sagt bare ikke tage bremser, undervogn og andre lignende dele og føre over samtidigt, for så mener SKAT, du ændrer bilen så meget, at der skal betales afgift for at have lavet den om til en "almindelig" 1.8T - og altså ikke længere bare en 1.8'er med en lidt større motor smiley

• #15   21. sep 2010 Mange tak for det!

Kommentér på:
Hvem skal jeg ringe til? Syn/skat?

Annonce