1.259 visninger
|
Oprettet:
vr6 tuning {{forumTopicSubject}}
er der nogen der kan sige mig præcis hvad det gør at fræse 4 mm af motorblokken og stemplerne, er det bare for at øge kompretionen og gøre den omdr. villig
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 6
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
Rune R: med 4 mm mindre så tror jeg godt nok også det har lidt indvirkning med tandhjul/kæde.
Hvis man fræser 4mm af motorblokken kommer man da også noget tæt på vand kanalerne i blokken?
Det har imo intet formål andet end at lette vægt fra stemplerne men det er da en mærkelig måde at gøre det på(hvis det kan la sig gøre)
mar 2007
Følger: 56 Følgere: 53 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 6
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
det faktum at det lyder utrolig mærkeligt at tage 4 (!) mm af top og stempler er èn ting, men hvad tror du der sker med størrelsen af forbrændingskammeret på stemplerne hvis der tages 4 mm af?
det bliver mindre=højere kompression.
og iøvrigt hæves kompessionen heller ikke ved at øge boringen! faktisk lige det modsatte, men det er i teorien meget lidt, hvis man feks går ud fra at den bliver boret 1 mm eller lign.
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
Ingen har nævnt noget om toppen
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
har du ikke set et stempel på en vr6 før?
hvad sker der hvis man fræser 4 mm af stemplet? forbrændingskammeret bliver mindre da der er en "skål" eller nedfræsning kunne man kalde det, i std stemplet og tager man 4 mm af, så kommer man sikkert slet ikke engang ned og ramme midten af stempeltoppen. dvs det kun er siderne man har taget af= mindre forbrændingskammer = højere kompression
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 33 Emner: 8 Svar: 971
vr6 tuning