{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.817 visninger | Oprettet:

Seat Leon tuning! {{forumTopicSubject}}

Af ren kedsomhed opretter jeg nu denne tråd, hvis nogen har lyst til at snakke om emnet..

Er ved at købe ind til den helt store tur med min forholdsvis nyindkøbte Seat Leon TFSI. Planen er at få en meget hurtig bil som også skal bruges til hverdag.

Stage 1:

Ind til videre er indkøbt:
BSH indsugning
BSH DV relocate kit
BSH Throttle body pipe
BSH Penduoum Mount
BSH Compitiotion Catch Can
Forge recirkulerende BOW
Forge intercooler

Og der er bestilt:
Komplet Milltek dual outlet cat-back system.

Jeg mangler blot at få købt et komplet Aero Dynamic skørtesæt så den dobbelte udstødning kan komme på og så bliver ALT lavet på én gang.

Forventet resultat, ca 280 hk.

Stage 2:
Næste projekt bliver så at få indkøbt:
K04 turbo
S3 dysser
Kraftigere benzin pumpe
Landberg chipning

Forventet resultat, ca 360-370 hk og MONSTER meget moment.

Så vil jeg også mene at der er lavet alt det ved motoren som umiddelbart har betydning der kan laves, uden at skulle skifte stempler osv. Der skal højst sandsynligvis også en anden kobling i!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat Leon tuning!
  • #1   14. jan 2011 K04 turbo kan få slet ikk levere så mange heste... Hvilken turbo kører du med nu

  • #2   14. jan 2011 En K04 kan sagtens levere 360 hk, hvis bilen vel og mærket er chippet selvfølgelig.

    Lige nu kører jeg med standard K03 turbo.


  • #3   14. jan 2011 Fedt fedt projekt:-)

    På stage 1 skal du nok regne med maks 270 hk og 370nm. Stage 2 k04 skal du regne med 330-340 hk og omkring 470 nm. Og ja Landberg vil være et godt sted at tage hen:-)


  • #4   14. jan 2011 Det burde helt sikkert være mere end 330-340 ved stage 2 i og med at der kommer intercooler og benzin pumpe på også. Det er i hvert fald hvad jeg ser af resultater rundt omkring.

  • #5   14. jan 2011 Hvad havnede din Cupra på? skriv evt PB.

  • #6   14. jan 2011 Vores to builds minder jo ret meget om hinanden!

  • #7   14. jan 2011 Så vidt jeg kan se har du hverken haft Throttle Body Pipe eller Intercooler på?

  • #8   14. jan 2011 Min Cupra smed med s3 intercooler, komplet udstødning uden kat, apr pumpe, bsh indsugning 333hk og 480nm. Bæstet var gal i hovedet. Den ville sgu fremad:-)

    Men jo med masser af køling kan du nok godt komme lidt højere op, men tror ikke du skal regne med mere end 350hk 480 nm.


  • #9   14. jan 2011 Ved ikke om Landberg kan chippe den til 360-70 hk, men ellers ser dit projekt meget lovende ud. Der er et par stykker på seatclub.dk der har haft gode erfaringer med Revo chip, der skulle det nok være muligt med de hk. Han holder også til i København ham der laver det...

  • #10   14. jan 2011 Skummelt, har set mange med samme setup have ca 360. Dvs at du kun har vundet ca 40 hk på ALT ud over chipning....

  • #11   14. jan 2011 Rune J: De resultater der kan man jo lave uden en større benzinpumpe...;o) Din var bare ikke chippet "hårdt" nok...;o) He he.

  • #12   14. jan 2011 Problemet med Revo er, at de folk bag det i KBH, Sorensen-performance, er nogle tosser, der bl.a har snydt andre firmaer for penge.

    Revo er helt sikkert godt, men ikke fra dem. Desuden får jeg lavet bilen af en bekendt som udfører Landberg chipning.


  • #13   14. jan 2011 Det med de penge kan man jo altid diskutere. Det er der ingen grund til. Der er Kun Marc og ham fra USA der kender hele sandheden i den historie....

    Ok, troede ikke Landberg lavede "specielle" chipninger efter hvad der var lavet ved bilen. Troede mere det var et "standard program" han lagde i.


  • #14   14. jan 2011 Så vidt jeg har forhørt mig, så kører de bilen ind, på samme måde som Revo gør det. Men nu må vi se. Den tidligere ejer af min bil fik den chippet "et ukendt sted" og blev for nylig rullet til 227hk, 333 nm, hvilket jo må siges af være en mild chipning. Så den skal i hvert fald ændres smiley

  • #15   14. jan 2011 Steffen min gode ven:-) De resultater vil jeg gerne se på et jysk rullefeltet og uden fusk med bremse:-)
    Jo vi har set en Cupra på natmekanikkerens felt der smed 348hk og kan ikke huske nm:-) Jeg tror ikke på meget mere før hårde beviser ligger klar hehe:-)


  • #16   14. jan 2011 Ha ha, Rune. Du kan tag det...;o) Husk min er rullet på neutral grund her poå Fyn. Men er enig med dig i, at der kan nemt ligge 20 hk "gemt" efter hvad rullefelt man bruger...;o)

    Lasse: Okay, ja så lærte jeg lidt idag også...;o) Ja, man må sige den ikke er presset lige nu.


  • #17   14. jan 2011 Lasse: Fik du forresten fixet det med din LED belysning?

  • #18   14. jan 2011 Steffen M:
    Ja og nej, se sendte mig en pdf oversigt og jeg har ikke kigget på det endnu. Men jeg kan dog allerede konstatere at jeg har monteret det forkert smiley


  • #19   14. jan 2011 He he, okay. Måske derfor den sprang en sikring...;o)

  • #20   14. jan 2011 Tror måske blot at jeg har vendt det forkert, men nu må vi se.

  • #21   14. jan 2011 Steffen: Min er chippet ind efter modifikationer hos Landberg.dk, så det kan Thomas sagtens klare. smiley Chippen er lavet efter, at bilen skal kunne holde til det i længden og ikke bare køre max tryk til skidtet eksploderer.

  • #22   15. jan 2011 Michael: Okay, vidste faktisk ikke Landberg lavede de specielchipninger, men godt og vide...

  • #23   15. jan 2011 F-S: Det er som sagt en Audi S3 motor og den er bund solid med forstærket indmad. Mener bestemt Tfsi nørderne siger 400hk, det vil sige større turbo, så skal man opgradere indmaden.
    Der er tale om en motor som er gennemtestet i hoved og røv og som der er utallige erfaringer med verden over lige fra Usa til Europa..


  • #24   18. jan 2011 Lasse O: hvad er det for en udtalelse uden at vide sandheden eller se begge sider af sagen.. Der mange det blevet snydt af INA issam. Og det Sorensen Performance og INA har af interne problemer er da intet at gøre med Sorensen Performance.
    Så hvis det nogen der har snydt nogen så det dem begge.. Marc har sprunget 2 motore i luften pga issams dårlige dele og han vil ikke tage ansvar. 2 i Rumænien og 1 i sveriges motore er også sprunget i luften , plejlstænger flyvende ud gennem siden..
    Og issam tager ikke ansvar og han siger stumperne klarer 7-900hk men disse biler har kørt med 380-500hk og marcs var oppe på 597hk 1 gang på rulle feltet..

    Så tror bare folk ikke skal tage og sluge alt hvad de hører..

    Og Revo chipning er jo noget Sorensen Performance udfører men han er jo hoved forhandler i dk og Sverige men selve Revo et i England og har over 300 forhandlere i hele verden. Så må siges at være et kvalitets produkt især når et firma kan komme så vidt omkring og verdens ledende inde for tuning til vag biler..

    Min k03 blev chippet af Revo nede i Østrig først og så senere af Sorensen Performance da jeg fik flere stumper på og thumbs up for Revo... Google eller youtube Revo ...
    Landberg er fin men en lille fisk i forhold til dette... Revos filer der så mange flere muligheder og små detaljer i filerne pm mig og jeg vil med glæde skrive alle forskelle..

    Min k03 fik 289hk 411nm...
    Og der lige blevet chippet en Cupra kun med forrør og indsugning til 359hk 472nm....


  • #25   18. jan 2011 Michael sp--> der ingen store tunere der tuner til det eksplodere...

    Min Leon med k04 og Revo lige laver 340hk på 1,07 bars tryk..( default boost) Vil tro din landberg fil laver 1,3-1,4 bar uden at have prøvet din bil...

    Max boost på revo er 1,55 og falder til 1,2 der laver bilerne 350-390hk 470-510nm

    Og kan sige dig en k04 kan booste 2,1-2,5 bar op til 5000omdr men ja se her der så slidtage udover hvad den kan holde til... Men momentet er så også 600+ hehe.... Dette er skam testet... smiley



  • #26   18. jan 2011 Men Lasse O. Glæder mig uanset hvad til at hører om dit resultat uanset hvilken tuner.. For du har brugt en masse penge på lækre stumper på en lækker bil..
    så håber det bedste og skriv da herinde hvad dit resultat blev...

    Jeg er selv ved at være færdig med mit projekt.

    k04 turbo
    S3 dyser
    Evoms Indsugning+ shield.
    APR pumpe
    rs4 ventil
    forge bov
    forge wastegate
    custom 3" udstødning med mulighed for decat.
    Standard IC
    BNP Større turbo outlet
    BSH throttle body pipe
    BSH Pendulum Dogbone insert
    Devils Own stage 2 methanol kit.
    Sp indsugnings manifold
    REVO Stage 3+ software



  • #27   18. jan 2011 Rune--> ja en s3, Cupra,ed30 motor har andre stempler,plejstænger og knast og kan tåle mere.. Men når alt kommer til alt så det stadig hvem der chipper og hvor man ligger belastningen... Men 380-410hk på alm, 400-450hk på Cupra kommer an på tuner og turbo,,Vil jeg anbefale man stopper ved...

    Ved der nogen som har lavet 425+hk på alm tfsi plejstænger og 500+hk på Cupra.. Med Revo.. Men det kun geeks;-)



  • #28   18. jan 2011 Nickolass: Jeg vil virkelig gerne se beviser på det:-)= Kunne være fedt at få en revo cupra rullet på for eksempel natmekanikerens rullefelt til et træf her til sommer.

    Har det sådan lidt vil se det før jeg tror på det..


  • #29   18. jan 2011 Det lyder da ellers til at INA her deres dokumentation i orden ang. den sag med Sorensen Performance.. Spændende læsning..

    http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5156795-Sorensen-Performance-BSH-WOA-Equipped-597-HP


  • #30   19. jan 2011
    Skrevet: 19-01-2011 00:23:29
    Slet indlæg

    Ja selvfølgelig Rune der kommer nok masser på felt når sommeren kommer, men jo den effekt der vises over resten af verden..

    Ja Michael har skam læst det men har vidst hvad sagen gik ud på allerede for 1 år siden.. Men spørg alle de danske mekanikere der har rodet med marcs bil, ja selv landberg folk.. Og motorene er sku stået af.. Men når leverandøren ikke vil tage ansvar...
    Og så nu hvor de siger det ik er den motor a What.. Ja så ved
    Jeg ikke hvem der snyder hvem..
    Michael hvis nu jeg levere en motor til dig og den senere hen gik i stykker du skiller den ad og så siger jeg det ikke de stumper vi lavede.., hvad ville du gøre?? Man skiller jo ikke en motor ad som er blevet leveret.
    Det med pengene er vidst en anden sag, det motoren som også gik i stykker pga dårlige dele fra ina. Og sagen før denne var vidst aldrig bragt i orden selv efter millioner af mails. Så der var nogle pengeni klemme men også 2 døde motore..
    Som skrevet før der en del i verden der ikke er speciel tilfredse med ina når der opstår problemer.. Fin fin at handle med men bagefter ikke optimalt.., hvis landberg havde problemer Med en
    Leverandør af fx olie så har det jo intet med selve firmaet at gøre, det en sag mellem firma og leverandør.. Sorensen performance er leverandør af utrolig meget og ene leverandør af en del det blir man ikke som dårlig betaler og som firma.
    men lad os lade det ligge så vi ikke ødelægger tråden.

    Søg på engelske, amerikanske forums Revo kan deres kram.. Nok derfor marc valgte at blive forhandler i stedet for de små her hjemme..




  • #31   20. jan 2011 Lasse o--> lige for at svare på det du skrev.. Med Revo forhandler gør det samme som landberg forhandlere dette passer ikke..
    Landberg folk sætter obd stikket til og 10min efter er din bil chippet.

    Revo folk der logges bilen som regel standard for at se om alt er som det skal være, der efter indlæses basis softwaren , bilen logges et par gange for at se hvordan bilen opfører sig, derefter justere forhandleren vise parametre ind efter hvad loggen fortæller og efter kundens ønske af effekt m.m

    Næsten det som landberg selv gør i Hjallerup...

    Så ved ikke hvor fra du har fået fortalt det andet??


Kommentér på:
Seat Leon tuning!

Annonce