708 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Renovering RB26DETT Renovering RB26DETT

Hej alle

jeg skal have renoveret min motor. alt skal laves både top og bund. nogle der har nogle anbefalinger ang dele og hvor man skal/ikke skal købe fra..?

har selv kigget meget på spoolimports.com og ktech har også været flinke til at vende tilbage.

skifter også olie pumpen og får købt en baffle plate.

men ellers hvad skal man tænke over..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renovering RB26DETT
  • #1   4. maj 2011 hvis du gør det selv så find en kontakt i østen der kan hjælpe dig med delene.

Men køb kvalitet. Nismo, Greddy, HKS ect ect... så går du aldrig galt i byen.

Hvis det var mig fik jeg det lavet af en pro. Så var der garanti på arbejdet samt det blev lavet af en der har lavet det før

• #2   4. maj 2011 en pro skal også have mindst 30000 i arbejdsløn..

• #3   4. maj 2011 K-power skulle nok kunne klare sådan en renovering.

hvorfor skal den renoveres?

• #4   4. maj 2011 30.000 kr i arbejdsløn... aaaaarrrh!!! Skulle han stå i alle sine arbejdstimer i 14 dage kun og skrue på din motor? Så lang tid tager det ikke. Jeg vil skyde på westspeed tager 5.000-10.000 kr for sådan en omgang plus materialer. Samtidig skal du altså huske på at der skal måles ringgap på stempelringene, afvejes stempler og tilpasses i vægten, det samme med plejstængerne og krumtappen skal udmåles og balanceres med svinghjul på og så videre og så videre. Jeg lavede en Cup motor for nogle år tilbage det var egentlig kun samlingen af motoren jeg stod for og det tog en dags tid eller 2. Som rent nusse pudse projekt hvor alt fik hvad det skulle, blev tilpasset og udmålt. Der til kommer det at det var efterarbejde så det har nok taget ca 7-8 timer total. Så Vil tro en med kendskab til tingene ville kunne fikse din motor på max 4 dage. Så kommer der lige bestilling af dele og evt tid til planslibning og honing af cylinder og ventilsæder.

K-power laver ikke rigtig sådan noget mere. Pede har startet Egedal autolak. Men hvis man snakker med ham er jeg sikker på han godt vil hjælpe, men han er ikke "billig" til gengæld er han i orden.

• #5   4. maj 2011 30000 var måske i overkanten smiley men overdrivelse fremmer forståelsen.. det er for dyrt for mig i dk.. så skal man og¨å købe delene af dem osv... har fundet et firma i australien som er ret billige rebuild kit til en rb26dett 2000 dollar. det er til blokken så mangler jeg toppen.

• #6   4. maj 2011 Hvis du mener du selv er "up for the job" så kast dig ud i det. Så er der også kun en at give skylden hvis den springer i luften smiley

men husk pris og kvalitet ofte går hånd i hånd

• #7   4. maj 2011 det ved jeg ang kvalitet men mærket bliver også ført i dk af kendte værksteder og stemplerne er cp..

vil lige snakke med nogle værksteder.. rmc cylinder service skal ordnre blok og topstyk indtil videre..

• #8   4. maj 2011 Lyder som en god plan at bruge RMC i rødovre. Han er rigtig dygtig også

• #9   4. maj 2011 dejligt at høre..'

• #10   4. maj 2011 hvad er dit budget ? Det koster kassen.. Er selv igang med at renovere motor rb26 pt smiley

• #11   4. maj 2011 hvad er dit budget ? Det koster kassen.. Er selv igang med at renovere motor rb26 pt smiley

• #12   4. maj 2011 hvad er dit budget ? Det koster kassen.. Er selv igang med at renovere motor rb26 pt smiley

• #13   4. maj 2011 Ca 30000...

Hvor langt er du med renoveringen..?

Og hvor meget skal laves..?

• #14   4. maj 2011 Mangler i grove træk kun at samle motoren smiley der er nogle dele jeg overvejer at udskifte men ja snart færdig..

Fejler den motor du har nu noget ?

De 30.000kr får ufattelig hurtig ben at gå på !
    Skal du ha fat i en af de dyre olie pumper skal du også ha større bundkar, og så er de første 15k væk.. Toppakning metal ca 3k vil selvfølgelig også anbefale metal indsunings pakninger samt udstødnings pakninger..

Har du købt nogle dele ??

• #15   4. maj 2011 ja hele motoren er færdig.. der er noget metal der er kommet med ind i motoren så det har ridset cylinder vægge og topstykke osv... ja ved det godt men behøver ikke bedre olie pumpe indtil videre.. den skal køre med std turboer så max 450 hk.

har ikke købt dele endnu men har fået mange tilbud.. rmc i rødovre får blokken og toppen som de skal lave hvis jeg ikke køber et fabriksnyt topstykke...

nogel gode råd..? hehe..

Kommentér på:
Renovering RB26DETT

Annonce