823 visninger
|
Oprettet:
Stempler ? {{forumTopicSubject}}
kan man godt skifte til tun stempler bare, også chip udstødning større turbo osv.. Så den holder? Eller er det et must også at skifte krumtap?
Ca18det motor.
apr 2006
Følger: 196 Følgere: 184 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 1.633
men du slipper nok ikke for at få den boret hvis du skifter stempler :o)
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 162 Svar: 1.829
hva med topstykker, hvordan optimerer man det?
apr 2006
Følger: 196 Følgere: 184 Biler: 6 Emner: 84 Svar: 1.633
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 162 Svar: 1.829
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Men som der bliver skrævet, plejllejer skal skiftes og krumtaps udluftning ses efter.
Orginale stempler er lidt mere følsom over for knock og varme, så hvis der ellers er styr på blanding og tænding kan de vel tåle 400Hk eller mere.
Plejlstænger er der mange der skriver max 370Hk, men igen der er mange i udlandet der har kørt med over 400Hk men det kræver igen der er styr på blanding og tænding mm.
Det kræver lidt fornuft at få styr på sådan en gammel hysterisk motor som ca18det, men hvis du laver den rigtigt er den rigtig sjov at lege med.
Stempler ?