{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stempler ?
  • #1   11. maj 2011 du kan da sagtens nøjes med stempler man bruger da i de fleste tilfælde den originale krumtap

    men du slipper nok ikke for at få den boret hvis du skifter stempler :o)


  • #2   11. maj 2011 det lyder besværligt smiley
    hva med topstykker, hvordan optimerer man det?


  • #3   11. maj 2011 hvis du syntes det lyder besværligt så tror jeg du skal holde dig fra det eller købe en motor der er lavet :o)

  • #4   11. maj 2011 Ca18det er jo med turbo fra standart, du skal dælme gå efter MANGE hk før de stempler giver op. 300hk er jeg ret sikker på at de snildt kan holde til...!

  • #5   11. maj 2011 Og krumtappen skal du ikk være nervøs for hvis din motor ellers er sund, men skift lige plejl og hovedlejer, især plejllejerne har det med at gå på den type motor..

  • #6   11. maj 2011 Ja men jeg tænker bare at smide nogen flere heste på stempler, eller er det ligegyldigt ? smiley

  • #7   11. maj 2011 Jeg kender til 3 Svenske ca krumtapper der har fået tæsk med over 700Hk på hjul.
    Men som der bliver skrævet, plejllejer skal skiftes og krumtaps udluftning ses efter.
    Orginale stempler er lidt mere følsom over for knock og varme, så hvis der ellers er styr på blanding og tænding kan de vel tåle 400Hk eller mere.
    Plejlstænger er der mange der skriver max 370Hk, men igen der er mange i udlandet der har kørt med over 400Hk men det kræver igen der er styr på blanding og tænding mm.

    Det kræver lidt fornuft at få styr på sådan en gammel hysterisk motor som ca18det, men hvis du laver den rigtigt er den rigtig sjov at lege med.


Kommentér på:
Stempler ?

Annonce