E30 M20 Tuning? {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har et par spørgsmål angående lidt tuning på sådan en gammel M20 motor.
Først og fremmest har jeg hørt at det skulle være yderst effektivt at finde en 327 ETA bund og lægge 325 top på. Er det rigtigt? Og hvad giver det i så fald.
Jeg har også hørt en anden pipfugl synge om at krumtap og plejlstænger skulle passe på 325 og 327 fra en 324TD (stål krumtap og plejlstænger). Er det rigtigt ?
Og så havde jeg planer om at smide 3 dobbelte DCOE45 webere på. Er det effektivt eller vil den køre bedre med sprøjt?
Jeg er temmelig ny inden for tuning så i må meget gerne skære det ud i pap.
Mange tak på forhånd
Jørn Andersen
apr 2007
Følger: 95 Følgere: 95 Biler: 14 Svar: 439
2: Ja.
3: Hadve nok valgt noget spjæld isted for de kære webere.
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 239 Svar: 1.102
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 239 Svar: 1.102
jun 2008
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 46
ETA blok med 25'er top.
Portet top med større ventiler, 282/282 knast. med plus 4,3mm løftehøjde tror jeg det er.
Så var jeg i tvivl om jeg skulle have karburatorer eller sprøjt på
Så ville jeg lægge 324 krumtap og stænger i, købe smedede stempler og en ordentlig toppakning.
Få det hele lettet og afballanceret.
Rustfrit 2 1/4 eller 2½ tomme system med banan selvfølgelig.
Nogen der vil komme med et gæt på om det ville være effektivt eller om det gir så lidt at det er penge ud af vinduet. ?
På forhånd tak
jun 2008
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 46
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 239 Svar: 1.102
men jeg ville tage sprøjt.. Tør ikke helt gætte på hk men helt klat noget der kan mærkes en del..
E30 M20 Tuning?