{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

Lovgivning omkring udskiftning af bremser, mm? {{forumTopicSubject}}

Jeg ville gerne høre om nogen af jer ved, hvad lovgivningen er angående udskiftning af bremser og undervogn?

Det jeg gerne vil er at skifte min nuværende Alto undervogn med skiver foran og trumler bagved ud med en undervogn fra en swift med skiver for og bag.

Er dette lovligt?
Kan det overhoved lade sig gøre?
Og hvor meget skal der til? Altså skal vel også skifte fjedre og støddæmpere, går jeg ud fra? og muligvis andet?

Håber at der er nogen der kan hjælpe smiley

Mvh
Kejser

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovgivning omkring udskiftning af bremser, mm?
  • #1   22. okt 2011 Det ikke lovligt desværre

• #2   22. okt 2011 Quassimodo .
    hvad med om du kendte reglerne før du svarede

du må godt bygge skive bremser på og er undervogn den samme somm swift mht ophæng osv. så skulle der ikke være noget i vejen med det men du skal have noget dokumentation på undervogn også skal din bil synes med ombygningen før du kan køre med det lovligt

• #3   22. okt 2011 alto vs swift?? tror det er noget bøvl med fjeder ben-- men måske skiver og bremseåg samt kaliber kan passe over på foran. hvis din bil køre med bremskraftregulator i bag så behold bare dine tromler og udskift de forreste skiver med en tand større. det er længe rigiligt til sådan en let lille vogn.

• #4   22. okt 2011 Christian: Vil meget gerne se på skrift hvor det står du må bygge tromler om til skiver bare sådan....

Bilen er ikke typegodkendt med skiver og kan derfor ikke godkendes.

• #5   22. okt 2011 så længe du kan få en godkendelse fra Suzuki danmark på det er der ingen problemer med det

• #6   22. okt 2011 Det er ikke såen lige at få godkendt, pga. 2 ting for det første skal du ha en godkendelse fra importøren, og de vil skide dig et styk! Og for det andet skal der nok betales afgift i det, at det går under identitet skifte, og jeg har selv snakket med told og skat omkring dette i forbindelse med en golf, men bare byg det på, der er sku ikke nogen synsmand der vil opdage det..

Kommentér på:
Lovgivning omkring udskiftning af bremser, mm?

Annonce