{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.582 visninger | Oprettet:

Tuning af N/A Motor - 2 {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.. Ville lige lave en opfølger på min tidligere tråd som røg totalt af sporet pga. folks forskellige holdninger.. -_-

har en galant fra 9'7 v6.. Som er blevet renoveret og omlakeret.. osv osv osv.. stort projekt.. skal nok uploade billeder så snart den er færdig. næste projekt bliver motoren i den.. Den er ved at være gammel og træt, så vil købe en "ny-brugt" motor som ikke har gået så meget og smide i.. men den vil jeg gerne have til at gå bare lidt hurtigere end standard.. om ikke andet bare få den optimeret så det bare "spiller".. jeg ved godt det ikke er en turbo motor og derfor vil det hurtigt blive dyrt uden at få meget ud af det.. men jeg søger vejledning på hvad der kan gøres og hvad jeg bruger mine penge bedst på af de forskellige muligheder kontra ydelse.

kunne være intereseret i følgene muligheder.. kom mgerne med flere forslag hvis muligt.. Men søger også råd om hvilke af følgene muligheder som ville være bedst.. og hvor jeg kommer længst for pengene

Lettet Svinghjul
Planet topstykke
Slebet ventilsæder
Portning
(ny ecu?)
Slebet knaster?

(Skal chippes) chip tuning(optimering)

Håber i kan besvare nogle af alle mine spørgsmål, ved lidt om det.. men ikke tilstrækkelig smiley

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning af N/A Motor - 2
  • #1   3. dec 2011 lattergas eller anden motor fra japanske modeller..

• #2   3. dec 2011 Afbalanceret stempler

• #3   3. dec 2011 Var det ikke bedre at tage den motor der er slidt og give den hele turen ?
    stempler evt.lavkomp. og komplette lejer og ny oliepumpe og smide en turbo på !
    afbalancere stempler , hvordan pokker gør man det ? men en krumtapafbalancering skader sjældent

• #4   3. dec 2011 skal den komme til og går godt så få bearbejdet topstykke, smedet stempler, skarpe knaster, afbalanceret krumtappe , lettet og afbalanceret svinghjul, af vejet plejlstænger og stempler, skarpe knaster, strammere ventil fjedre, også smid spjældhuse på samt større dyser, benzin pumpe osv. også kan du vælge og få chippet din orginale styreboks elelr du kan vælge og få en prograbar på så skal den nok komme til og gå godt er der balance aksel i den så få den pillet ud og blændet af den tager faktisk en del hk sådan en hørte om enengang da havde pillet den ud han vandt 8 hk alene på den

• #5   3. dec 2011 en krumtap afbalancering ernødvendig hvis du skal op og køre høje omdrejninger ellers rykker du motoren fra hinanden

• #6   3. dec 2011 mange tak for jeres indlæg smiley Smider ikke turbo på da jeg aldrig få lortet godkendt.. Og hvad der er inden i motoren kan ingen se smiley vil højst ofre 20-30,000kr på at gøre noget ved motoren.. Den er ikke engang det værd.. men nu er det mit lille elskede projekt.. så hvis jeg kan få den op på 200-220hk.. er jeg tilfreds.. og så skal den bare være justeret og trimmet smiley Christian M.. Det lydet godt.. og det er også helt rigtigt.. Men har slet ikke så mange penge at kaste efter den.. + hvor finder jeg en som forstår sig på at rode med disse ting?

har fået et tilbud hos cylinder service i næstved på noget planning af topstykke.. ventilsæde slibning.. og portning.. Vi var i tvivl om det er værd at ofre smedet stempler på den og bore den op til ca. 2.7l.. Hvad siger i?

• #7   3. dec 2011 ja ingen grund til at pille den "ny motor" fra hinanden, bedre at tage den gamle,

Følgende kan du gøre som der gir heste,

Flest heste for penge:

Boret den op og nyes stempler,
    Planet top,
    Hæve komp. enten via Topstykke ellers Stempler,
    Knaster.
    Optimering af motor styring Evt Anden styring
    Spjeld huse

alt efter hvordan toppen er lavet kan det også betale sig og potere den, men det er meget forskelligt, var over med min top i torsdags ved westspeed og han mente ikke der ville være meget at hente,

for at sikre motor går odenligt skal der laves følgende
    Ventilsæder,
    Afblacering af krumtap,svinghjul kobling, trykplade remhjul så man
    Vetilfjedre,
    og tjekkes for slør i ventiler

Svinghjul er meget vigtigt, da det gir en meget mere jevn gang i motor når man trækker den op gennem omdrejningerne, det kan høres lige så tydligt på en bil med spjældhuse hvis det ikke er iorden.

Ib-piphans :
    Afblacering af stempler, den var ny smiley

• #8   3. dec 2011 Takker mange gange Anders.. Må se på det smiley Men du tror ikke det ville være bedre at tage en motor som ikke har fået pryl i andet end 75,000km.. kontra lave min i stand som har fået tæsk i 300,000km ?

• #9   3. dec 2011 nej for du skifter jo alle dele alligevel, det eneste er hvis den har mislyde som et leje osv, så ville jeg være lidt nervøs, for så kan eks. krutap ha taget skade,

• #10   3. dec 2011 ja glemte og skrive det før da det jo er en selvfølge, at du skifter ALLE lejer og kæder og tandrem, og pakninger

• #11   3. dec 2011 man kan få en fin 2.5v6 i japan med twinturbo og ledningsnet. klart det der giver mest. og så burde det være lovligt

• #12   3. dec 2011 ketil l S
    i hvileken del af danmark kan det være lovligt..

men de findes nu også i danmark og så har de 4 hjuls træk,

der skal betales afgift af bilen hvis man ligger sådan en motor i. og så er det sku billiger at købe en der er født med Twin turbo

• #13   3. dec 2011 mener min kami undersøgte det (dog med modellen ældre) han sku ikke betale afgift da det var ligesom med VAG´s biler hvor du også kan konvatere fra 1.8 til 1,8 T

men er ikke 100% sikker da jeg ikke selv har rodet med det

• #14   3. dec 2011 Det ville være hjernedødt at lægge en VR4 motor i med 280hk standard på forhjulne ^^ Selvom det nok kunne forsvares med faceliftet bremser på bilen.. Mitsubishi Galant Vr4 2.5l V& twin turbo og 4 hjulstræk.. må blive næste projekt.. smiley Og tak anders.. skal jeg huske smiley

• #15   3. dec 2011 ja men det værste ved det er jo at at det faktisk er umuligt at få den godkendt med større bremser, end standard

• #16   4. dec 2011 he he smiley
    Ja det var da lige en smutter, jeg kunne ikke lige huske hvad det hed i farten smiley

Men I har selvfølgelig ret, jeg mente afblacering af krumtap smiley

Jeg gir en kvajebejer i lufthavnen smiley

Kommentér på:
Tuning af N/A Motor - 2

Annonce