762 visninger
|
Oprettet:
kompressor spørgsmål ?????? {{forumTopicSubject}}
hej nu har jeg hørt nogen snakke om kompressor og elektriske kompressor hvad er forskellen er der nogen der kan forklare mig det????
dec 2003
Følger: 36 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 294 Svar: 1.997
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 89 Biler: 11 Emner: 114 Svar: 3.074
Det er en kompressor som er trukket via en rem af motoren og som trykker luften ind i motorens indsugning og på den måde forøger forbrændningen og dermed effekten.. Det er den nemme måde at forklare det på.
Den elektriske kompressor er som ordet antyder drevet af en eletrisk motor frem for at selve bilens motor. Det virker IKKE, ihvertfald ikke mærkbart!
dec 2003
Følger: 36 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 294 Svar: 1.997
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
En anden ulempe ved en elektrisk er at den tager strøm = mindre gnist = dårligere forbrænding.
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.035
Man kan sagtens få en elkomp. til at give en del power, men det kæver en stor batteri bank og et relæ board, så batterierne bliver ladet op når man kører og de er slået til, og så skal de slås fra når man skal lade med com. eller vil modstanden på generatoren blive så stor at den vil dræne mindst lige så mange hk på krumtappen som den vil give.
Samt man kan ikke bruge den hele tiden, og den er heller ikke afhængig af motor omdr. for at lave tryk, så det skal times så den stiger progressivt sammen med motor omdr.
Og husk sænket kompression, smedede stempler, mf 2, bov, osv.
Men det er noget crap at få til at køre 100% I KNOW.
Så jeg vil også til hver en tid anbefale en remtrukket af rotrex typen (eller turbo... ALTID turbo )
kompressor spørgsmål ??????