{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.866 visninger | Oprettet:

Rotrex kompressor spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hey er ved at montere kompressor på min seat Leon 1,6.
Men er lidt i tvivl hvad for en der er indgang og udgang på kompressoren . Der er en til banjo bolt og en til at sætte en slange på.

Og et andet spørgsnål skal slangerne til olie køler osv. Være armeret eller er det lige meget? For ville helst bare bruge normal slange hvis det er muligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotrex kompressor spørgsmål.
  • #1   21. feb 2013 Der er tape på den man normal sætter slange på det er derfor den ser sort ud.

  • #2   21. feb 2013 banjobolt er indgang (tryksiden) og til at sætte slange på er afgangs siden

  • #3   21. feb 2013 Banjo er olie tilgang altså olietryk. og studsen er olie retur til bundkar.

    og evt olie slanger skal kunne tåle det tryk der er i systemet .. olie retur behøver dog så vidt jeg ved ikk være ameret . dog en fordel da du derved undgår den blir mast flad pga underkompression


  • #4   21. feb 2013 Nu må i da lige holde. En rotrex skal ha sit eget oliesystem og det har intet med motorolie og gøre

  • #5   21. feb 2013 min logik siger mig at de 2 studser måtte være til noget olie..

    Mente kun det var Roots der kørte seperat olie smøring og egen olie godtnok

    Julian . så forklar mig hvad de 2 skal bruges til da.


  • #6   21. feb 2013 Den kompressor her er en noget gammel model, så den køre ikke med sit eget olie system, men skal på motoren´s som en Turbo.

    så det er rigtig som der bliver skrevet at banjo er til tryk siden, og den store studs skal have en slange ned til en studs på bundkaret, OVER OLIE Niveau.


  • #7   21. feb 2013 Martin S

    Ahhhhh jeg er ikke helt sikker på din påstand. Da jeg fik en af de første prototyper, for mange år siden. Var de også med eget oliesystem, og en ret dyr oile.


  • #8   21. feb 2013 Henning . .jamen så forklar da lige hvad de så er til hvis de nu ikk er til ole smøring .. hvorfor er der der så ..



  • #9   21. feb 2013 Rene j det er til olie men rotrex komppressor har deres egen olie pumpe indbygget så den køre med en spicel olie der koster 900 kr pr. Liter.

    Men når den har sit eget lukkede system så er der jo ikke vanvittigt meget tryk på så burde normale da være fint?


  • #10   21. feb 2013 Rene J: Der er heller ikke nogen der har sagt de ikke er til olie tilgange/afgang. For det er de. Sådan en Rotrex har bare sin egen olietank da den kører på noget helt specielt olie. Inde i sådan en kompressor sidder der nemlig ikke tandhjul i gearingen. Der sidder kun ruller som virker via friktion. Derfor er det vigtigt med den specielle olie.

  • #11   21. feb 2013 Capu. Det eneste du skal være lidt opmærksom på er at rotrex olien er hård ved slangerne. Derfor skal man ha nogle der kan klare det.

  • #12   21. feb 2013 den på billedet er rotrex første type og den bruger bilens motorolie.

  • #13   21. feb 2013 hvorfor HELVEDE udtaler folk sig om noget de ikke ved en skid om..

    Den Rotrex lader der er nok 10 år gammel, og den køre på motorolien, DEN HAR IKKE SIN EGEN PUMPE... noget helt andet er så at den absolut nok ikke er meget værd mere.


  • #14   21. feb 2013 Martin
    Så må jeg sige det på en anden måde, jeg har ALDRIG set en UDEN eget oliesystem. Men derfor kan den jo godt findes, så hvis du kan vise link til noget uden. Så vil jeg da gerne se dem.....
    Men du har fulstændig ret i, den ikke har en Oliepumpe. Det er planetgearet, der skaber en gemmenstrømning af olie. Som jeg husker det, så er det kun ca 0.1Liter pr min der løber gemmen systemet (Jeg kan husker forkert) af sammen grund bruger man ikke motorolie. da den ikke kan opfylde de krag, som kompresoren har brug for.
    Men nu er det vel ca 10-12 år siden jeg har arbejdet med den. Og dem vi fik udleveret på det tidspunkt var "kun" prototyper. Da vi brugte dem på motorcykler, var plads mangel, det eneste vi havde nok af. Og ville helle end gerne, slippe af mde den ekstra olietank. Det svar vi fik, var at hvis vi brugte motorolie. Ophørte samarbejdet uden anden varsel !!!! da planetgearet ikke holde til andre olietyper, end det vi fik udleveret.

    Så jeg er noget overrasket, over at læse hvad du skriver.

    Rene
    Jeg tror du misforstår det jeg skrev, Rotrexéns oliesystem er en extern tank. Hvilker inderholder ca 1 Liter olie. Derfor de to stusser, en fremløb og en retur


  • #15   21. feb 2013 Henning L: jeg rendte selv inde Hos Anders Kolstrup dengang, og de første var som denne i tråden til at montere til motorens olie, problemet var rigtig nok at de ikke holdte så godt grundet motorolien, så skulle man køre på noget miniralsk olie som jo ikke er videre godt for tunet motorer. så derfor udviklede de den med eget olie system

  • #16   21. feb 2013 Hmm det blev jeg vel ikk klogere af smiley

  • #17   21. feb 2013 CAPU: jeg ville nok lige tjekke at den kompressor overhovedet virker, da den er meget meget gammel. Vælger du at montere den så skal den have motorolie ind ved den banjo og den anden er olie retur til bundkåret.

  • #18   21. feb 2013 Martin
    Det lyder meget fornuftig... Anders Kolstrup afvist ALT snak ang brug af motorolie, så jeg gik endlig ud fra den aldrig, kom ud til kunder. Men det må de jo så have komme *GGG*



  • #19   21. feb 2013 Okay forvirret men ja den skal da nok virke.. Er den virkelig 10 år syntes bare den er utrolig pæn stand så smiley

    Så i er 100 procent sikker på jeg skal køre via motor olie men hvor er det bedst at tage olie fra motoren til kompressoren?


  • #20   21. feb 2013 Tror du skal finde en med forstand på det når du ikke har mere styr på det end det. smiley


  • #21   22. feb 2013 Den køre på motor olie har snakket med rotrex men de vil gerne have udryddet de gamle modeller så hvis jeg giver rotrex min gamle konpressor får jeg en helt ny inkl sæt! Altså et sæt med olie, køler , slanger osv for 6000 kr så det jo rimlig billigt smiley

  • #22   22. feb 2013 Det er satme billigt, sådan en koster ca 16.000 kr fra ny, så det er med at få den byttet.


  • #23   22. feb 2013 Det var satme noget af et tilbud!

  • #24   22. feb 2013 Ja helt vildt men han sagde det var os kun fordi de arbejder på at få alle gamle kompressor der køre med motor olie ud af marked fordi de ikke er så gode som de nye.. smiley

  • #25   22. feb 2013 Ja det er fint tilbud men har desværre ikke 6000 til det smiley

Kommentér på:
Rotrex kompressor spørgsmål.

Annonce