{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.260 visninger | Oprettet:

Chip tuning af Audi A3 ??? {{forumTopicSubject}}

hej bg.
har en audi a3 1,8 fra 97 ville lige høre om det kan betale sig at få den chip tunet da det er en ikke turbo !? har også tænkt mig at smide et luft filter og andet på den senere hvis det det kunne lade sig gøre smiley ? det ville bare være rigtig nice at få bare en lille smule mere ud af motoren hvis muligt !!

ps. har kigget lidt rundt i forum men kan ikke rigtig finde nogle gode svar smiley !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chip tuning af Audi A3 ???
  • #1   5. dec 2011 smid en 1,8T motor i, den har 25 hk mere og hvis du skulle sulte efter mere så kan den chippes til 200, det er uden tvivl de "billigeste" 75 hk du kan hente.. og hvis den regl med 20% stadig eksistere så er det faktisk lovligt at smide en 150 hk motor i da det kun er 20% forøgelse...

• #2   5. dec 2011 Det er spild af penge at få den chippet. Chip og luftfilter på en standard sugemotor giver ingenting.

• #3   5. dec 2011 Lionborg: Er det ikke noget med at hvis bilen er født uden trykladning og du så smider en motor i med trykladning så skal det afgiftes? Det mener jeg bestemt, selvom den holder sig indenfor 20% reglen.

• #4   5. dec 2011 Du kan ringe og snakke med JVK- tuning han ved ALT om audi, han skal nok fortælle dig om det kan betale sig.. smiley

Jeg fik lavet min a3 hos ham, han kan virkelig sit kram

held og lykke

• #5   5. dec 2011 okay tak for det !

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #6   5. dec 2011 Simon S Det er lovligt. Du må ikke eftermontere turbo på den originale 1,8 motor. Men du må gerne skifte til en komplet 1,8 turbo 150 hk motor.

• #7   5. dec 2011 Casper det er rigtigt du må gå op til max 150HK det er bare meget sjældent en a3 1,8 turbo kun har 150 hk standart smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#8   5. dec 2011 Jan G Det er meget muligt men det er hvad den er opgivet til og dermed lovligt. De tjekke den jo ikke på rullefelt ? Så skal du sgu være meget uheldig hvis det skal ske ved at have en smidt en standardmotor over i.

• #9   6. dec 2011 nej de ruller den ik, men hvorfor tage chancen.. hvis man er uheldig, og kører galt og de har mistanke om den har for mange heste får man hele skylden. og kommer måske til at stå i gæld resten a liver, pga en skide motor der ik er lovlig... Det er det vist ik værd...

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#10   6. dec 2011 Jan G Hvis han ikke piller ved motoren så får han ikke skyld for noget selvom den måske skulle have lidt over 150 hk. Men det er en anden sag hvis han begynder at tune på den uden at få det godkendt

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

#11   7. dec 2011 Jan G Det er jo lovligt så SKAT kan da ikke gøre noget.
    Dog ville jeg også altid selv fortrække at købe en der kom ud fra fabrikken som den skal være. Men stod jeg med en 1,8 20v hvor motoren alligevel var stået af købte jeg hellere en erstatningsmotor 1,8 Turbo når det alligevel er lovligt og den skulle udskiftes.

Men har jeg heldigvis alligevel aldrig været udsat for heldigvis =)

Kommentér på:
Chip tuning af Audi A3 ???

Annonce