1.643 visninger
|
Oprettet:
tuning af golf 2 gti 8v ? {{forumTopicSubject}}
hej, ville ellers ha været i gang med et tysker gejle en 16ver, men har muligvis en rigtig god og flot 8ver fra 88 på hånden der kun har kørt 248000km, den er impoteret i 2005 fra tyskland. så jeg ville lige høre om hvad man kan få ud af den ca ved at lave følgene. barbejde indsuning og planetoppen,skarp knast,doppel 48mm weber, bananmanifol, og 2" sports dustødning helevejen ud, er der nogen der har afaring med at tune en 8 v gti med 112hk standart vil jeg gerne høre om det! håber da den kan kommer op på et sted mellem 140-150 stykker!
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 102 Biler: 27 Emner: 99 Svar: 1.488
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 120
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
Jeg følger lige med her er nemlig i gang med samme projekt bare uden karburatoren.
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.053
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 120
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.846
min kami har slået 2 gti motore ihjel så ved ikke om den er super stærk. han skiftede 2 motore og hovede renoverede den ene (som ogås køre super godt nu) men ifohold til hvad jeg gav min bil at tæv i samme periode så jeg sige jeg ikke er imponeret..... dog skal det siges jeg godt forstå du vil pumpe en 8v´er.
simpler teknik.
billiger dele.
men prøv at overvej vægt tab.
regnede mig frem igår da jeg kedet mig at min corolla
std har et hk/vægt forhold på godt 1hk=7,6kg
forøgede jeg medde lovlige 20% ville det være 1hk=6,33kg
slap jeg af med bare sølle 50kg ville jeg være helt nede på 1hk=6kg det ville være en stor forskel for den lille motor der jo skal trækker (teoretisk set ) 240kg mindre.
(effekt std 125hk. øget til 150hk. vægt std 950 kg. reduceret til 900kg.)
ret mig hvis nogle af talende er helt ved siden af.
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.947
Ketil.. Og man kan ødelægge alt hvis man vil.
8V har bund træk men mangler flow til omdrejninger, 16V har bedre flow og laver flere hk udelukkende på grund af omdrejningerne.. hvis man ellers lige skrotter de latterlige hydrauliske løftere der ikke kan følge med over 7500rpm.
Men 16V har ikke det samme bundtræk..
Bla. derfor er Honda's VTEC motorer lavet med 3 trin, 12v i helt lave omdr, 16v i midter området og højere løft og anden åbningstid på det sidste trin.
De udnytter (færre ventiler bedre bundtræk) systemet
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 120
tuning af golf 2 gti 8v ?