{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.643 visninger | Oprettet:

tuning af golf 2 gti 8v ? {{forumTopicSubject}}

hej, ville ellers ha været i gang med et tysker gejle en 16ver, men har muligvis en rigtig god og flot 8ver fra 88 på hånden der kun har kørt 248000km, den er impoteret i 2005 fra tyskland. så jeg ville lige høre om hvad man kan få ud af den ca ved at lave følgene. barbejde indsuning og planetoppen,skarp knast,doppel 48mm weber, bananmanifol, og 2" sports dustødning helevejen ud, er der nogen der har afaring med at tune en 8 v gti med 112hk standart vil jeg gerne høre om det! håber da den kan kommer op på et sted mellem 140-150 stykker!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tuning af golf 2 gti 8v ?
  • #1   11. dec 2011 Byg den om, læg en 16v motor i. Og hvis du tager en PL motor (129HK) så er det endda lovligt smiley

  • #2   11. dec 2011 ja men det er ikke til at fende en16v motor der er i god stand mere,og en 8v med eks 130hk har mere bundtræk en en 129 16v, da jeg enlig syntes det er sjover en top fart, som 16v motoren er god til. en standart 16v pl motor har faktisk dorliger bundtræk en 8v`er har!

  • #3   15. dec 2011 Super projekt!

    Jeg følger lige med her er nemlig i gang med samme projekt bare uden karburatoren.


  • #4   15. dec 2011 En std om har stadig mere moment ellers smid en 9a motor i de kan lidt mere og så en passat 16v til 5000 herinde der er hvad du skal bruge

  • #5   15. dec 2011 tja, men tror jeg tuner 8v motoren, den sku nok ku trækkr de 140 hk ca, og det er en skide stærk motor der ikke er til at slå ihjel!

  • #6   15. dec 2011 tommy J
    min kami har slået 2 gti motore ihjel så ved ikke om den er super stærk. han skiftede 2 motore og hovede renoverede den ene (som ogås køre super godt nu) men ifohold til hvad jeg gav min bil at tæv i samme periode så jeg sige jeg ikke er imponeret..... dog skal det siges jeg godt forstå du vil pumpe en 8v´er.
    simpler teknik.
    billiger dele.

    men prøv at overvej vægt tab.
    regnede mig frem igår da jeg kedet mig at min corolla
    std har et hk/vægt forhold på godt 1hk=7,6kg
    forøgede jeg medde lovlige 20% ville det være 1hk=6,33kg
    slap jeg af med bare sølle 50kg ville jeg være helt nede på 1hk=6kg det ville være en stor forskel for den lille motor der jo skal trækker (teoretisk set ) 240kg mindre.
    (effekt std 125hk. øget til 150hk. vægt std 950 kg. reduceret til 900kg.)
    ret mig hvis nogle af talende er helt ved siden af.


  • #7   16. dec 2011 En godt bygget 1.8 8v motor kan smide ca 180hk.. men det skal heller ikke samles helt tilfældigt.

    Ketil.. Og man kan ødelægge alt hvis man vil.
    8V har bund træk men mangler flow til omdrejninger, 16V har bedre flow og laver flere hk udelukkende på grund af omdrejningerne.. hvis man ellers lige skrotter de latterlige hydrauliske løftere der ikke kan følge med over 7500rpm.
    Men 16V har ikke det samme bundtræk..

    Bla. derfor er Honda's VTEC motorer lavet med 3 trin, 12v i helt lave omdr, 16v i midter området og højere løft og anden åbningstid på det sidste trin.
    De udnytter (færre ventiler bedre bundtræk) systemet


  • #8   17. dec 2011 jeg syntes det er en stærk motor, den jeg havede i sin tid, havede kørt 378000km med den orginale motor, og jeg kørte de ca 190000km af dem, og den kørte faktisk udemærket da jeg solgte den tilbage i 2003. den fik ny god castrol olie og filter for hver 12000km, ja og så såføldig ingen hår kørsen på kold motor! har dog skiftet en gearkasse på den ved 290000km, med de er heller ikke de stærkeste gearkasser der er lavet!

Kommentér på:
tuning af golf 2 gti 8v ?

Annonce