{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.829 visninger | Oprettet:

Turbo diesel tuning {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen

Er det med diesel turbo biler lidt som med benzin turbo med at man kan sætte større turbo på og så nogen større dysser og så kørt ind eller er det helt ved siden af?? De motor jeg tænker på er vw 1,9tdi og renault 1,9cdi og psa 2,0hdi??

Bare en tanke jeg havde og mit mål med proheket er ikke 500 hk men lidt mere omkirng 180-250 ca hvis det er muligt og ville den ryge helt vildt som man ser det når en bil er dårligt chipet? Er skal den bar køres rigitg ind så er der ikke så meget der??

Håber i kan hjælpe mig lidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo diesel tuning
  • #1   11. feb 2012 du tror vel ikke du "bare" tager en motor, smider en stor turbo på og har 200 hk... køb hellere en der har 170 hk std eller lign og få den chippet?

  • #2   11. feb 2012 det er da nemt at hente 180 hk på en 1,9,, det kan du gøre bare ved at chippe, hvis du bare køber den rigtige 1,9 motor

  • #3   11. feb 2012 Okay men det er bare mange af de golfer der er byget lidt om og så har de 200 hk på en 1,9 tdi.. Men er det også muligt på andre diesel eller er det kun vw man har de muligheder??

  • #4   11. feb 2012 Opels 2.0 VCDI som lægger i cruzen eller astra, har 163 heste, og får omkring 213 ved en chip tuning.. Og det rykker.

  • #5   11. feb 2012 Lyder ikke dårligt men det er jo også en lidt nyre bil end dem jeg tænker på..

  • #6   11. feb 2012 Jeg havde en 406 hdi som blev chippet og det fik den 140hk så fik den 20% større dysespidser som blevet hos KETNER samt en anden mapsensor så den kunne lade mere, og det fik den 179,4hk af, og det er med den orginale turbo, den var rigtig hurtig men når den fik fuld pedal stod der en sort røgsky bag den og så gik den ik mere end 14-15km på literen. Men da jeg købte bilen standart gik den ik mere end 175km/t ifølge navigationen og efter de ændringer gik den 215km/t ifølge navigationen.

    Har en kammerat der gjorde det samme på hans og han tog turbo og mapsensor fra den store model af BMW 330D, og den havde langt over 250hk og den var overdereven vild af en diesel bil, men den gik meget langt på literen, men den var sjov og køre i.


  • #7   11. feb 2012 Du kan "nemt" hente 220 hk på en VW 1.9 TDi kværn. Smut evt. ind på www.vagcars.dk og søg lidt efter det, der er alt hvad du skal bruge af links og muligheder.

  • #8   11. feb 2012 hvis du ved hvilken bil du vil have.. kan jeg lave det for dig eller give dig nogle råd har efterhånden ca 8 års erfaring med at lave vw tdi`r der har over 200 hk det kan nemt lade sig gøre men det koster jo at have det sjovt jeg kan også hjælpe med at finde stumper i england som jeg har gode kontakter i ...michael

  • #9   11. feb 2012 Big daddy den den din kami havde hvad var det for en bil??

    Nildo. tak må jeg prøve..

    Michael j kan du på andre motor end vw??


  • #10   11. feb 2012 der er flere psa 2.0hdi 90 / 110hk`s motore herinde, der laver 220+ hk ret nemt
    ic , dyser, ht pumpe, turbo


  • #11   11. feb 2012 Okay så det er muligt på vw tdi 1,9 og psa 2,0 hdi men hvad med Renault 1,9cdi?

    Men når man smider anden turbo på er det så på std manifold eller er det speclt lavet?


  • #12   11. feb 2012 på psa bruger de bare den org med en adapterplade imellem

  • #13   11. feb 2012 jeg laver kun vw.det ved jeg hvordan hænger sammen der er ikke noget bare lige,, men meget kan lade sig gøre hvis man vil bruge ca 20-30 klik i dele kan meget lade sig gøre..mange glemmer også der skal anden kobling på når der tunes.....michael

  • #14   12. feb 2012 Okay super mange tak for jers svar:-)


Kommentér på:
Turbo diesel tuning

Annonce