{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.729 visninger | Oprettet:

Programmerbar Motorstyring. {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ha en boks der kan styre en "byg selv" motor med 2 turboer og elektronisk tænd spole fra Golf 4

Her kommer opsætningen af motoren.

2.0 Motorblok fra Ford Sierra DOHC og dertil hørende krumtapsensor.
Cp stempler fra Honda Civic Turbo K20
Plejlstænger fra Mercedes 190e (Cosworth upgrade) Topstykke fra Scorpio 16v med dertil hørende knastsensor
Tændspole fra Golf IV med wasted spark, tændkabler fra golf 3 (nye skal findes).
Gasspjæld fra VAG 2.0 GTi 16v årg 1992-1995
Manifolder svejst i 2" syrefast/rustfrit stål
2 Styks TurboTechnics turboer

Vi regner med selv at mappe den ind, vha stim kit, men jeg aner ikke hvad jeg skal købe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Programmerbar Motorstyring.
  • #1   21. feb 2012 vems.dk han har nogle billige gode motorstyringer, både samlet og samle selv.

  • #2   21. feb 2012 Ellers skal du vælge en MS boks? eller finde en gammel Elektromotive ECU eller Haltech evt

  • #3   21. feb 2012 Megasquirt, helt sikkert flest muligheder for mindst penge.

  • #4   21. feb 2012 Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gå efter.

    Det svarer til jeg skal ha en bil at køre i, men ved ikke hvordan jeg finder ud af hvilken motor/bil der er billigst med hensyn til indkøb, vægtafgift km/l, service, pris på reservedele osv. smiley

    Jeg ved hvordan hele forbrændingsmotoren virker osv. men jeg ved ikke om hvad ohm den skal køre med osv. osv.
    Kan jeg evt. finde dyser fra en anden motor/brugt?
    Og hvor store skal de så være?

    Kort sagt, så står jeg med en ligning, jeg godt kan regne ud, jeg aner bare ikke de ukendte værdier på hvad dyser man kan finde osv osv smiley

    Håber i kan forstå hvor jeg vil hen


  • #5   21. feb 2012 haltech

    Genial ECUERE!


  • #6   21. feb 2012 eller AEM!


  • #7   21. feb 2012 Det er som sagt ikke så meget navnene jeg er ude efter, men mere hvad de (skal) indeholer smiley

    Ligesom det er fint i skriver hvis jeg spurgte på hvad bil jeg sku vælge, så BMW opel osv., så vil jeg hellere vide en specifik model, men en specifik motor, undervogn og gearing osv smiley


  • #8   21. feb 2012 hmm hvorfor ikke få noget ordenligt tændins system på som electromotive spoler og nogle ordenlige kabler det er osse MSD DIS spoler samt MSD kabler fåes osse til en overkommelig pris elelrs skal du vælge og køre med COp tænding altså 1 spole pr tændrør der har du en god mulighed med en ms boks den kan du bygge som du vil samt opsætningen af tænding der kan du osse vælge om det skal være wasted spark eller cop og samt om du vil køre med inbygget slut trin ellers ekstern sluttrin det kommer osse helt an på hvad valget lander på af spoler om det er bygget i dem eller ej

  • #9   22. feb 2012 Hvad er et "stim kit"

  • #10   22. feb 2012 1342:
    Et lille print der simulere motoren, så man kan teste boksen af uden at starte motoren op, om alt fungerer?! smiley

    Christian M:
    Det er en "færdig pakke" motor jeg har købt, så den har kørt som den står, men ku dog godt tænke mig at lave tændingen om og ja COP ku være lækkert også, selvom det er lidt svært da der er meget lidt plads til det.


  • #11   22. feb 2012 Cawdy aka Karsten N
    Jeg forstår ikke helt hvad det er du vil teste med det print.
    Køb nu bare en styring med 4 tændingsudgange og dysse udgange.
    På min Vems tilslutter man wideband sensor direkte og det samme med EGT. som jeg bruger meget når jeg køre ind på vej.
    Vemsen har selvfølgelig Map og Mat/Iat sensor og en masse udgange til at styre køleblæser og alle de andre sjove ting man kan tilslutte.
    Og så er jeg også m,eget glad for en funksion der hedder EGO hvor man giver Vemsen lov til selv at tilpasse bensin mængden efter det man ønsker, en kanon sikker hjælp under opstart og indkøring.
    Den har også noget der hedder "VE tune by statistics" som hjælper dig til at få indkørt din VE tabel
    Noget som Vems har arbejdet meget med at få til at virke fantastisk godt i det nye VemsTune.


  • #12   22. feb 2012 Har snakket med ham der har Vems.dk og har da også overvejet den.
    Men kan man også selv samle dem?
    Synes kun han har færdige bokse.


  • #13   22. feb 2012 en stim er en boks du kan koble din megasquirt til også kan du koble den op i tuner studio også kan du simulere de forskellige følere at det hele virker i boksen inden man får den bygget på bilen også kan men feks bruge den til og lave opstarts map med også skuklel man i realiteten kunne starte bilen op og så justere den ind derud fra alt efter opsætning self for der er hav af forskellige opsætninger på en ms...

    okay jeg ved stage 3.dk sælger de msd dis spoler og de laver kablerne i special mål der til osse de er uden slut trin de spoler og så fylder kabler osv self ikke nær så meget og spolerne spytter 40.000 volt ud det er lige lidt mere end en std tændspole som har svært ved og smide det halve ud

    og hvad cop spoler angår så kan der fåes nogle der er forholdsvis små feks dem der sidder på div reanult motor de er ikek ret store kontra dem man ser på vw og bmw osv.


  • #14   23. feb 2012 Christian:
    Det var lidt guldkorn du kom med der, jeg har brug for smiley
    Hvad type Renault motore skal man sigte efter, eller årgange for at finde de COP spoler?
    For så vil jeg lige ud til huggeren og hente sådan nogle og klippe stik med.


  • #15   23. feb 2012 Jeg forstår stadigvæk ikke hvad du skal med det "stim print"
    De ting du taler om kan jeg også lave i VemsTune, nå pyt med det.

    http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreservdelar/Tand--Glodsystem/Tanddelar/Tandspole/Hogeffektstandspole-53403/


  • #16   23. feb 2012 Et stim kort er kun til at teste ens MS med altså om den virker, om alle udgange er iorden osv osv.. Det har intet med indkøring justering af motor at gøre !

  • #17   25. feb 2012 Hmm, ja bliver jo klogere hele tiden, jeg fik bare at vide at jeg sku købe det til at få det til at fungere.

  • #18   27. feb 2012 Hvem siger ms kan mere end vems ? Og hvad skal det bruges til de xtra ting den kan ?

    Du finder en styring som en i din omegn kan hjælpe dig med.



  • #19   27. feb 2012 Enig med Møffe
    Men det er da fedt at den har indbygget wideband, og Vems laver også et ur digetal ur der kan vise nogle af de værdier som vemsen læser hvis man er til den slags.


  • #20   27. feb 2012 Jeg vil mene at Jim Stim er er til folk der kan lide at lege med sin styring ved skrivebordet og få nogle ure til at bevæge sig på computeren og det kan da også være meget sjovt. Der absolut ingen grund til at bruge penge på Jim Stim fordi du skal montere en motorstyring uanset mærke den kommer hurtigt til at ligge hylden og samle støv.

    Jeg kan godt forstå du har mange spørgsmål og der er meget man skal sætte sig ind i men tag det helt roligt for der er altid mange folk der gerne vil hjælpe dig og det er ikke så svært at komme i gang som det måske udvildtbart ser ud til.

    Peter


Kommentér på:
Programmerbar Motorstyring.

Annonce