{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.288 visninger | Oprettet:

4efe turbo kit {{forumTopicSubject}}

Har haft kigget rundt omkring om sådan en 4efe kan holde til et turbo kit, men synes ikke jeg har fundet svar om skidtet kan holde i længden smiley

Har selvfølgelig turbokittet fra turbomotor.dk i tankerne. Og tænker lidt om det kan holde til de 140hk+ kunne godt tænke mig mellem 150- 180hk. - det bliver sikkert en starlet

Men har også fået at vide jeg skal have ståltoppakning på, fuel cut defencer og så en mega squirt så det holder bedere? Håber der er nogen som faktisk har forstand og evt. erfaring omkring det smiley

Så spørgsmålet lyder - Kan det holde med de 180hk eller er det for meget til hverdagsbrug? og er det overhovedet nødvendigt at få en ståltoppakning monteret?

Har ærligt talt ikke meget forstand på det, men håber også at starte som autoteknolog til sommer, så man selv kan komme til at rode med det uden at være bange for lortet springer i luften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4efe turbo kit
  • #1   16. mar 2012 Altså Toyota har jo lavet deres egen 4E-FE motor med turbo, nemlig 4E-FTE, som sidder i en Starlet. Så motor kan sagtens holde til det. Du kan jo evt. bare kigge efter en 4E-FTE motor. Den passer lige ned i en Corolla med 4E motorophæng

  • #2   16. mar 2012 jeg har en 4afe som jeg har kørt med turbo på i 1,5 år og der har aldrig været nogle problemer. jeg har en benz. regulator, forstærket kobling aem styring, t25 turbo og en ic på og en anden udstødning

    jeg kører med 0,55 bar og den smider 165hk og 205nm

    jeg skal om ikke så lang tid have en stålpakning i mm. så den kan få lidt ladetryk

    Erik


  • #3   16. mar 2012 Hvis du vil hente 180hk i en std 4efe så holder den vist ikke ret langt tid. Det var nok bedre hvis du fik fat i en 4efte istedet, smiley

  • #4   16. mar 2012 Hvis du bolter en mølle på din standard 4efe, kan den vel holde til de 130-140hk.
    Men køber du en hel 4efte, så holder den til ca 180-190hk, forudsat at du ved hvad du laver.


  • #5   16. mar 2012 erik S - kan man få dig til at smide en video op? kan se du har en hvor den var standard, kunne være fedt nok at se forskellen smiley

    Sørens S og Raf Jönsson - okay super, men tænker lidt at jeg vil undgå motorskift for nemmere at komme igennem syn, er det ikke noget med at man bare kan flå turboen af og køre til syn, på en 4efe? smiley

    det er vel også fint nok med 130-140hk i sådan en lille bil, det kan være i ved hvad der skal til for at den kan holde til lidt mere tryk? altså en 4efe


  • #6   16. mar 2012 ja jeg skal lige se om jeg kan få lavet en i morgen..



    men husk at det er en 1.6 4afe motor der er i min corolla


  • #7   16. mar 2012 Når ja ja enten bliver det en rolla jeg skal have eller en starlet, men det lyder godt smiley

  • #8   16. mar 2012 Hm okay nu er det ikke for at sige dig imod, og er nødt til lige at høre om det er noget du har erfaring med? Mistforstå mig ikke, værtsætter selvfølgelig dit svar smiley

    der er så mange forskellige meninger om det, har fået at vide den godt kan holde på std. Toppakning op til 140hk og derefter skal der ståltoppakning på?


  • #9   17. mar 2012 Ups mente en stål toppakning som er tykkere end std. for at sænke kompression? smiley

  • #10   17. mar 2012 Hehe okay så konklusionen lyder at hvis jeg smider en 4efte i, kan jeg godt få den synet, ved blot at skifte udst? Og derved spare en masse penge og tid.. Eller hvad smiley

    hovedsagen er for mig at det skal være billigst og nemmest at få den synet, evt. Med noget megasquirt og plug and play stik. Ellers må jeg jo bare nøjes med under 140 hk så smiley


  • #11   17. mar 2012 syn skal du ikke være nervøs for. det er skat og forsikringssager i tilfælde af uheld. Du bliver kneppet hårdt hvis ikke den kan godkendes. = )

  • #12   17. mar 2012 Hm jah er der ikke også noget med at den motor bilen er født med, må tunes det man lyster bare den overholder emissions krav og andre krav der sikrer at bilen kan holde, eller er det ikke sådan mere?

  • #13   17. mar 2012 Hvis du tager en starlet fra 1996, og montere en 4efte med orginal ledningsnet og bremser fra glanza, kan den synes og godkendes.
    Koster 10000kr.


  • #14   17. mar 2012 Koster det ikke mere? Hold da op.. Det er da vidst det jeg vil sigte efter så smiley men koster det ikke kassen at få den forsikret så?

  • #15   17. mar 2012 Jeg giver 3800 for en orginal starlet turbo, så det er nok i den prisklasse, alt efter hvor langt tid du har haft bil.

  • #16   17. mar 2012 Hm okay jeg fylder 22 til jul, og har haft bil siden jeg var 18. Men hvor tit er det du betaler 3800? Eller skulle jeg spørge, hvad koster det dig på et år IALT? smiley

  • #17   17. mar 2012 3800kr er årligt

  • #18   17. mar 2012 Hehe så skal planen bare gøres til virkelighed smiley mange tak K-FINN.

  • #19   19. mar 2012 Hm må jeg være fræk og spørge præcis hvad du har gjort, bare taget ind til toyota og fået den godkendt sådan uden videre? Det lyder da næsten til at være for nemt og billigt til at være sandt smiley eller er der et smuthul i systemet

  • #20   19. mar 2012 Toyota hjælper ikke, jeg har købt emmisions attest på 4efte motor, og efter en del bearbejde fået lov til og bygge en standard om af told og skat.

  • #21   19. mar 2012 Nåh det var det der kostede 10.000? smiley

    tror du så det ville være muligt at lave plug n' play megasquirt på 4efte eller 4efe (eftermont. Turbo), så man bare kan skifte udst. Og det til syn? Syntes jeg har hørt en snakke om det nemlig


  • #22   19. mar 2012 Ja selvfølgelig, kørte jeg med på min gamle

  • #23   19. mar 2012 Fedt nok tror jeg holder mig til det så smiley det kunne være så meget sjovere hvis den var godtkendt, men det skal der forhåbentlig nok blive penge til en dag..

  • Mads C
    Mads C Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 1
    #24   19. jul 2019 Ved godt det er mange år siden. Men hvad endte du med at gøre??

  • #25   23. jul 2019 Jeg fik fat i den blå starlet i min profil, med 4efte motor. Og det kørte bare uden problemer hver dag smiley men ville ikke bygge en 4efe om med turbo, syntes ikke man får nok ud af det ifht. en 4efte. Den kørte med Kina turbo fra turbomotor, fejlede ingenting efter 40.000 km da den blev taget af og tjekket.

    Kørte også med megasquirt.


  • #26   2. apr 2020 Hvordan gik det med Syn og skat?

  • #27   29. apr 2020 Sorry jeg ikke lige svarede..

    Altså syn, måske kan en der hedder k-finn herinde ordne det hvis du skal have synet og registreret en, så vidt jeg husker. Det koster 10.000 kr. mener jeg.

    Men alt skal tages fra en glanza, bremser, motor, ledningsnet(?) - alt

    Og det ville virkelig også være det hele værd! smiley

    P.S. Det gik lige op for mig at du kan se alt jeg ved ovenfor i samme tråd smiley


Kommentér på:
4efe turbo kit

Annonce