{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.022 visninger | Oprettet:

Master Power Turbo? Teknisk spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige lidt spørgsmål. Vi står overfor at skifte en T3 turbo ud med internweastgate og vi gider ikke lave alverden om på olie rør og udstødning så vil helst holde det til et minimum. Det er en A3 1,8 turbo som lige nu skulle lave lige under 300 hk og kører med en 255L pumpe i tanken 440 ml dyser. Der er komplet 3" udstødning hele vejen. 2" trykrør og 4bars benzintryksregulator.

Grunden til den skal have anden turbo er at den har en tendens til at ryge blåt under kørsel, men specielt når den står i tomgang lidt og derefter gives gas ryger den voldsomt. Der er tjekket tændrør og de er fine lysebrune, stemplerne er pæne på overfladen uden voldsom belægning (man kan stadigvæk se fræsesporene i toppen af stemplerne).

Nu har vi så siddet og kigget på turboer og den der sidder på viser sig at være en billig turbomtor.dk turbo. Den har sikkert gjort det fint i sin tid, men den kommer meget sent med ladetryk og mangler 360 graders lejer. Vores øjne er faldet på 2 fabrikanter af turboer. Master Power 150-400 WG single scroll og PT's entry level turboer. Så vidt jeg kan se er alle de master power turboer der sælges i dag med bigshaft og deres sealing problemer skulle være 98% væk. Jeg kender intet til PT's produkter ud over deres "nye" billet serie. Og det er kune gode erfaringer. Men vil godt høre folk der har prøvet eller som kører med master power setup om de er tilfredse.

Vil sige vi kigger på noget .63 trim med 76mm indløb. Og jeg ved godt at på den master power turbo der er tale om skal der reducer på turboen for at passe med 2" rørføringen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Master Power Turbo? Teknisk spørgsmål
  • #1   27. mar 2012 p.s vi har ingen hensigter om at hæve effekten men derimod bare skifte turboen og måske gøre den lidt mere kørbar. Og ja den skal køres ind igen

  • #2   27. mar 2012 Niels - Jeg kan ikke tale ud fra personlig erfaring, men jeg har en kammerat med en Mk. 3 Supra, der har kørt med begge de mærker du spørger om.
    PT turboen var også en Billet serie, og døde faktisk efter ~50km. Der vil de fleste vel mene at det drejer sig om en produktionsfejl. Om det var tilfældet ved jeg så ikke, men så ved du da i det mindste, at de ikke er helt fejlfrie.

    Han gik så over til en Master Turbo twin scroll turbo. Som han kører med nu her, ca. 1½ år efter. Han er godt tilfreds med den.


  • #3   27. mar 2012 intet ondt om MP turboer herfra ... mener da Ken egtved har kørt drigt med sådan en .. og mener flere der bruger dem til budget turbo til bl.a drifter ... tror ikke det er et dårligt bud

  • #4   28. mar 2012 jeg har også kun kunne finde gode ting omkring master power turboen og så faktisk det modsatte med PT. For lejerne skulle gå i PT'erne.

    Har bestilt den master power som jeg skrev så må vi se om det er noget der virker.


  • #5   28. mar 2012 niels .. der var problemer da Precision kørte med Garrett kerner .. de kunne godt gøre vrøvl

  • #6   28. mar 2012 okay nyttig info. Er det noget du har konkret information på eller kan man læse det et sted?

Kommentér på:
Master Power Turbo? Teknisk spørgsmål

Annonce