581 visninger
|
Oprettet:
Motor bliver varm efter montering KN {{forumTopicSubject}}
Hey
Jeg har fået sat et KN filter på vognen og lagde mærke til at bilen bliver varmere end før med org filter? altså hvis man giver den lidt pedal så stiger graderne hurtigt hvilket de ikke gjorde før.. og man skal køre i et stykke tid før temperaturen falder igen..
Vi snakker ikke om at den bliver FOR varmm.. normalt lå den på 90 c og nu ligger den på 95 hvis man giver den lidt gas og efter et stykke tid ryger den ned på lidt over 90..
Er det normalt eller hvordan ?
på forhånd tak og forsat god dag.
maj 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 146 Svar: 538
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 767
maj 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 146 Svar: 538
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 767
så er det vidst ikke noget at være bange for
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 276
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37008
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 767
feb 2005
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 278 Svar: 1.819
mar 2005
Følger: 33 Følgere: 34 Biler: 3 Emner: 116 Svar: 767
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Du kan jo evt også lave et luftindtag i motorhjelmen lige over filteret så den kan trække kold luft ned der. Du skal passe rigtig meget på med at bruge de der tæpper og sølvpapir man kan købe til at kapsle filteret inde i. Mange gør det forkert og kvæler derved motoren. Den fiesta der er linket til ville have meget bedre af et rør med koldluft ude fra istedet for det der! Det han har gjort er at han (ser det ud som på billedet) har lagt tæppet helt op af filteret i den ene side og sådan et keglefilter skal kunne tage luft hele vejen rundt for at skabe det rigtige flow. Ellers så mister man alle fordelene ved at skifte filter.
Køb en meter af noget aluflex-rør. Det kan købes alle steder og monter den ene ende ude i din kofanger så den tager kold luft ind den vej og læg den anden ende op så tæt på filteret som muligt. Ved kørsel vil der blive "pumpet" luft op til filteret og det burde løse dit problem.
Motor bliver varm efter montering KN