G60 - Problem med indkøring {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens
Så har jeg endelig fået min styr på min Corrado motormæssigt... Troede jeg.
Den er blevet Justeret hos Hds-trim (Wolf3d)
Det eneste vi stillede på var lidt på tænding, alt andet passede fint.
Opsætning:
1,8 G60 Motorkode PG
K/N Indsatsfilter og resonansrør fjernet
Supersprint rustfri banan
400 Cellers racekatalysator
Komplet supersprint system
Bar-tek RS3 chip
Nyrenoveret og RS2 beabejdet lader
68mm remhjul
Bypassventil
Scrick assymmetrisk 268°/276° knast+ Schrick sports ventilløftere
Bosch W5DP0 Platin tændrør
Blå silikoneslangesæt og diverse alu-rør.
Frontmonteret intercooler universal (45 X 18 X 5,2cm)
Oliekøler
Lettet og afvejet aluremhjul på krumtap og vandpumpe
Justerbar benzintryksregulator
Før nogle indstillinger havde den 172 hk.
Efter : 186 Hk og 246 Nm (på 95 oktan, og endda med minimal tændingsbanken ved 1700+ rpm)
For mig lyder det som ca. 15-20 Hk for lidt. Effektkurven(i fotoalbum) ser også meget hakket ud ved høje rpm, og føles også som om den sætter en smule ud i trækket der.
Har snakket meget med Henrik om hvad det kan være, og vi har tjekket det meste, slanger, returspjæld, manometer alt muligt.
Har også fået bilen kompressionstestet,, tallene ligger på henholdsvis 8,8 ; 8,6 ; 8,9 og 8,0 Kg/cm2. Hvilket er normalt, i forhold til hvad jeg har læst mig til.
Tænker så om det måske kunne være tandremmen står et hak forkert på et af hjulene og altid har gjort det. For da jeg havde den af, mærkede jeg den bare med tusch og satte den på nøjagtig samme måde som før.
Ville man ikke lægge tydeligt mærke til hvis den stod forkert?
Har også lavet en video med ladetryksuret (se profil), så man kan se den lader i nykker, og ikke over en bar.
Ifølge min læsning på diverse tyske forums, lader den ikke som andre G60 med 68 mm remhjul.
Nogle der har lidt nyttig viden om G60? Kunne virkelig godt bruge lidt hjælp, så den kunne komme til at køre helt fantastisk...
Mvh Philip
dec 2006
Følger: 50 Følgere: 50 Biler: 6 Emner: 346 Svar: 2.387
jun 2007
Følger: 75 Følgere: 65 Emner: 25 Svar: 537
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
foregik justering af tænding bare ved at dreje rotoren eller med computer?
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 22 Svar: 52
Justering af tænding foregik bare ved at dreje rotor, mens han havde sådan en stroboskop tændingspistol på.
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
og tjek lige den tandrem
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 22 Svar: 52
Prøver at tjekke min tandrem nu her.
Prøv evt. at se billedet af min effektkurve under fotoalbums med G60 renovering. Den er meget ujævn det sidste stykke vej...
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 22 Svar: 52
Svært at se om den står en tand eller to forkert.
Men har taget et par billeder af det. Se dem her: http://bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=94784
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 22 Svar: 52
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 22 Svar: 52
Når nu alt ellers virker som det skal kan jeg ikke se andet end sidste udvej er at prøve at få den kørt ind med v-power... Så vil jeg da gætte på den lander over 200 hk.
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 9 Emner: 22 Svar: 52
Og har læst at de fleste g60 bokse er lavet til at køre på mindst oktan 98.
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 35 Emner: 3 Svar: 951
G60 - Problem med indkøring