2.876 visninger
|
Oprettet:
hvordan går man gennem syn med tun {{forumTopicSubject}}
hej BG
en kammerat og jeg har gang i et lille projekt, hvor vi har i tankerne, at tune vores bil, problemet er bare vi er i tvivl om hvordan man får bilen gennem syn, hvis man har øget bilens ydeevnen med mere end de 20% som er lovligt?
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 51 Svar: 210
mar 2007
Følger: 46 Følgere: 48 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 748
i store træk altså
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 34 Svar: 5.461
Synet er langt fra det samme som lovlig.
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 3.126
ved n/a tuning kan du gøre som du vil - så længe at den ikke støjer eller forurener.
jun 2012
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 7
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
jun 2012
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 7
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
men hvad havde du tænkt dig at lave ...
jun 2012
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 7
maj 2004
Følger: 181 Følgere: 180 Biler: 18 Emner: 154 Svar: 299
jun 2012
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 7
denne udstødning: http://www.carlab.dk/shop/rustfrit-staal-sportsudstoedning-81259p.html
sep 2005
Følger: 253 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 302 Svar: 6.315
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 3.126
mar 2007
Følger: 47 Følgere: 43 Biler: 4 Emner: 154 Svar: 5.253
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
jan 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 111 Svar: 1.279
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Som udgangspunkt bliver i nød til at beslutte hvad i vil bruge af penge og ud fra tager et mål.
Jeg ville købe en turbo bil der ikke skulle køre hver dag.
dec 2008
Følger: 66 Følgere: 66 Biler: 3 Emner: 133 Svar: 365
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
aug 2010
Følger: 53 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 427
feb 2003
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 38 Svar: 2.248
At det kun er trykladede motorer der kan tunes, er noget vrøvl...
Hvis det bare er udstødningen du vil skifte, go for it...
Bare så længe den ikke larmer vanvittigt, katalysatoren virker, og det ellers er lavet forsvarligt...
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.421
aug 2010
Følger: 53 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 427
apr 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 105 Svar: 4.132
Spørgsmålet er jo blot hvad man betragter som tuning. Nogle skifter filter, udstødning og manifold, og så synes jeg jo ikke man har tunet noget som helst. Sådan er det i min lille verden.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Et andet problem vil være at den vil være næsten umulig at køre rundt i med en tomgang på +2000rpm og et ikke eksisterende bundtræk. Topeffekten vil sikkert findes i et lille område efter 8000rpm. Kort sagt en næsten ubrugelig bil.
At tale om at bygge sådan nogle motore høre i 99% til i et knallert værksted.
Med en lille fin turbo kan du lave de samme Hk med et godt solidt bundtræk og høj effekt fra ex 4500rpm til +7000rpm for ganske små penge.
En sådan motor vil være letkørt både til race og i byen.
Det er der for at jeg anbefaler trådstarter at købe en turbo bil med nr. plader og så begynde at tune på den.
Med hensyn til at få den synet mener jeg ikke tuning af en motor er det største problem i dag. Udfordringen ligger i at få det hele til at se normalt ud så du kan "snyde" en synsmand og tåle at et par Mc"er åbner motorklappen en sommer aften på til race på stripen.
jul 2004
Følger: 137 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 6 Svar: 70
Det er korrekt at det er nemmere og lave mange hk med en turbo, men en god pumpet sugemotor er altså sjov at køre med.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Interessant motor projekt!
Kan du kommer lidt ind på hvad der skal til for at lave 307 suge Hk på sådan en motor, inden det regner med tråde og indlæg om 300Hk Na. projekter her på BG.
Og du skulle vel ikke stadig have den dyno udskrift, bare så man kunne sammenligne med en tilsvarende med turbo.
aug 2010
Følger: 53 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 427
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvis der var brugt de samme penge på en turbo motor havde man måske set 300Hk/l
Derfor skriver jeg i mit indlæg at i bør sælge den Na. bil og købe en turbo inden i begynder at hælde penge i den.
I løber tør for tid, penge og muligheder når i tuner på en suge motor, derfor der er så mange der tuner med tryk og så få der tuner på sug.
Med hensyn til at tune en turbo bil med en god motorstyring så kan man stille sådan en turbo til faktisk ikke at lave tryk, og så yder den faktisk i Hk som om det var en suge motor.
Samtidig kan du i lamda tabellen i din motorstyring sætte den til at køre meget mager uden belastning, det giver en fin forbrænding så synsmand bliver rigtig glad.
Jer der har haft vilde knaster i jeres maskiner, har i været nød til at køre lidt "fedt" ved lave Rpm. for at holde en god tomgang.?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvad der virker på sug virker mindst dobbelt så godt på tryk.
Jeg forstår ikke hvad det er i syntes der er så fantastisk ved sug.
Motorene er jo faktisk de samme, en turbo motor laver bare mange flere hk.
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 18 Emner: 2 Svar: 683
Prøv nu at forhold jer til, det ret komiske i, det drengen spørger om
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 51 Svar: 210
så vidt jeg ved er honda kendt for at være de bedste NA motore og de æder sq tryk motore std og lettere modificeret tryk motore med std opsætning så klap hesten tryk er nedern og kan ikke betegnes som tuning !
fordi hvis du selv laver noget på en tryk motor og ikke har en skid forstand på den kan du ødelægge den mere end hvad godt er !
og giver DIGGY ret i lyden der er ikke noget bedre end en vti / type R der går amok på vtec og æder en trykladet bil som om det var en lada!
NA er vejen frem
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Den er bare dobbelt så sjov med tryk.
Striben Århus Steffen
Klap selv dine heste.
Honda laver fine da fine Na motore, de kan bare ikke tunes ret meget, sammenlignet med en trykmotor.
Og du får det til at lyde som om at de bare kan køre fra alle standart turbo biler.
Det kommer vel lidt and på hvad turbobilen er bygget til.
Selv syntes jeg ikke at sådan en lille Honda er super hurtig.
Hvis bilen er født med turbo kan den ofte tunes meget og slippe gennem syn, ikke at dette er lovligt men man beholder sine plader på.
Er det ikke dette denne tråd handler om.
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
aug 2010
Følger: 53 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 427
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
hvordan går man gennem syn med tun