{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan går man gennem syn med tun
  • #1   18. sep 2012 så skal i ha en tuv godkendelse på de dele i har brugt og dokument på effekt forøgelsen også skal der betales afgift

  • #2   18. sep 2012 man begiver sig ud i et kæmpe slagsmål med en masse instanser der tilsammen udgør samtlige kombinationer og muligheder med bogstaverne i det danske alfabet (og et par af det tyske) og så betaler man 10 millioner, har ikke opnået noget og flytter til sverige..
    i store træk altså


  • #3   18. sep 2012 Giv synsmanden penge under bordet så skal det nok komme igennem.

    Synet er langt fra det samme som lovlig.


  • #4   18. sep 2012 20% reglen er jo kun ved motor skift ... hvis du har monteret noget der ikke er lovligt er det lige meget om du så har mistet HK på det eller øget med 1%

  • #5   18. sep 2012 20% reglen gælder kun ved motorskift smiley
    ved n/a tuning kan du gøre som du vil - så længe at den ikke støjer eller forurener.


  • #6   18. sep 2012 okay så man kan sagtens gå gennem syn med en tunet bil sålænge man har dokumentation på det? eller skal man begynde at stive chassiet af?

  • #7   18. sep 2012 haha hvad har du lavet ved den da ?

  • #8   18. sep 2012 intet endnu, det var bare en jeg kender der sagde man skal begynde at stive chassiet af når man tuner... det er ikke korrekt kan jeg fornemme smiley



  • #9   18. sep 2012 nej det er det ikke ...

    men hvad havde du tænkt dig at lave ...


  • #10   18. sep 2012 på en golf 3 ville vi sætte en bananmanifold og sportskit udstødning

  • #11   18. sep 2012 jeg vil så sige at så længe du ikke smider trykladning på men bare tuner motoren så bæander synsmændene sig ikke bare dens co2 tal osv osv er som det skal være at du så har fået smidt andre knaster og lidt andet på kan de jo ikke se

  • #13   18. sep 2012 nu er det jo ikke det vilde tun..så mon ikke nok det skal gå..med det du linker til så overskrider du nok ikke de 20% du frygter..

  • #15   18. sep 2012 de ting siger de intet til hvis dee ikke forurener eller larmer for meget (over 3db) mere end std

  • #16   18. sep 2012 er det en cabrio 2.0 16v der ligger i din golf? smiley

  • #18   18. sep 2012 de siger godt nok idag skal udstødning være godkendt i hoved og røv! men jeg fik min gennem, som jeg selv har svejst sammen. så go for it!

  • #19   18. sep 2012 I har sikkert hørt det før, men glem at begynde at tune på en sugemotor.
    Som udgangspunkt bliver i nød til at beslutte hvad i vil bruge af penge og ud fra tager et mål.
    Jeg ville købe en turbo bil der ikke skulle køre hver dag.


  • #20   18. sep 2012 Du ska sgu ik gå nogen steder!

  • #21   19. sep 2012 Tror nu det er sjældent en bil med en tunet sugermotor bliver kasseret ved syn. Dog hvis der er spjældhuse på, så må man godt svede lidt, eller hvis man har rykket indsprøjningen af og monteret Weber kaburatorer evt.


  • #22   19. sep 2012 1342 f : hvorfor skal man ikk tune på en sugemotor?

  • #23   19. sep 2012 Man kan da sagtens tune/opgradere på en sugemotor!
    At det kun er trykladede motorer der kan tunes, er noget vrøvl...
    Hvis det bare er udstødningen du vil skifte, go for it...
    Bare så længe den ikke larmer vanvittigt, katalysatoren virker, og det ellers er lavet forsvarligt...


  • #24   19. sep 2012 stop nu det med at så længe det sker på org. motor så må du gøre hvad du vil, det er IKKE rigtig. du må ikke lave væsentlige indgreb på den org. motor, for så er den ikke org. mere og du kommer sjældent over 20% hvis du ikke piller ved de væsentlige dele slut....

  • #25   19. sep 2012 dan P : jeg forstår heller ikk han siger sådanne ævl, for ved da du kan få en volvo b23E motor op på næsten 300hk, på sug!!!


  • #26   19. sep 2012 Jeg forstår heller ikke at man så åbenlyst reklamerer med sin uvidenhed omkring tuning. Jeg har haft 4 biler med sugemotor, alle blevet tunet, hakket og boret efter bogen, og har nu aldrig været eller følt mig utilfreds med resultatet.

    Spørgsmålet er jo blot hvad man betragter som tuning. Nogle skifter filter, udstødning og manifold, og så synes jeg jo ikke man har tunet noget som helst. Sådan er det i min lille verden.


  • #27   19. sep 2012 At lave 300 suge hk på en gammel Volvo er måske muligt men meget dyrt.
    Et andet problem vil være at den vil være næsten umulig at køre rundt i med en tomgang på +2000rpm og et ikke eksisterende bundtræk. Topeffekten vil sikkert findes i et lille område efter 8000rpm. Kort sagt en næsten ubrugelig bil.

    At tale om at bygge sådan nogle motore høre i 99% til i et knallert værksted.

    Med en lille fin turbo kan du lave de samme Hk med et godt solidt bundtræk og høj effekt fra ex 4500rpm til +7000rpm for ganske små penge.
    En sådan motor vil være letkørt både til race og i byen.

    Det er der for at jeg anbefaler trådstarter at købe en turbo bil med nr. plader og så begynde at tune på den.
    Med hensyn til at få den synet mener jeg ikke tuning af en motor er det største problem i dag. Udfordringen ligger i at få det hele til at se normalt ud så du kan "snyde" en synsmand og tåle at et par Mc"er åbner motorklappen en sommer aften på til race på stripen.


  • #28   19. sep 2012 1342 F. Jeg er nødt til at rette dig i det du siger. Jeg byggede for nogle år siden en 2.3 16v Opel motor på sug der lavede 307 hk og lagde i min Corsa a, den var lige så nem og køre som alle andre biler. Selv min kæreste kørte i den på arbejde engang imellem. Den gik med 900 omdr i tomgang og trak som en sindsyg helt op til 8500 omdr.

    Det er korrekt at det er nemmere og lave mange hk med en turbo, men en god pumpet sugemotor er altså sjov at køre med.


  • #29   19. sep 2012 Glass .
    Interessant motor projekt!
    Kan du kommer lidt ind på hvad der skal til for at lave 307 suge Hk på sådan en motor, inden det regner med tråde og indlæg om 300Hk Na. projekter her på BG.

    Og du skulle vel ikke stadig have den dyno udskrift, bare så man kunne sammenligne med en tilsvarende med turbo.


  • #30   19. sep 2012 1342 F : ja gu fanden er det da dyrt, og det tager lang tid at lave, men at den ikk har bundtræk har du absolut ikk ret i, denne motor bliver brugt meget i rallycross verdenen, og der skal du jonetop have et langt træk område, så du bliver fri for at skifte gear så tit.

  • #32   19. sep 2012 Selvfølgelig er her nogle få som har lavet Na litereffekt tæt på 150Hk. men så er det også slut.
    Hvis der var brugt de samme penge på en turbo motor havde man måske set 300Hk/l

    Derfor skriver jeg i mit indlæg at i bør sælge den Na. bil og købe en turbo inden i begynder at hælde penge i den.
    I løber tør for tid, penge og muligheder når i tuner på en suge motor, derfor der er så mange der tuner med tryk og så få der tuner på sug.

    Med hensyn til at tune en turbo bil med en god motorstyring så kan man stille sådan en turbo til faktisk ikke at lave tryk, og så yder den faktisk i Hk som om det var en suge motor.
    Samtidig kan du i lamda tabellen i din motorstyring sætte den til at køre meget mager uden belastning, det giver en fin forbrænding så synsmand bliver rigtig glad.

    Jer der har haft vilde knaster i jeres maskiner, har i været nød til at køre lidt "fedt" ved lave Rpm. for at holde en god tomgang.?



  • #34   20. sep 2012 Der er jo ingen der siger at du ikke må flowe din turbo motor.
    Hvad der virker på sug virker mindst dobbelt så godt på tryk.
    Jeg forstår ikke hvad det er i syntes der er så fantastisk ved sug.
    Motorene er jo faktisk de samme, en turbo motor laver bare mange flere hk.


  • #36   23. sep 2012 Som sædvanligt løber det fuldstændigt af sporet

    Prøv nu at forhold jer til, det ret komiske i, det drengen spørger om


  • #37   23. sep 2012 1342 F siger du motorene er ens ?

    så vidt jeg ved er honda kendt for at være de bedste NA motore og de æder sq tryk motore std og lettere modificeret tryk motore med std opsætning så klap hesten tryk er nedern og kan ikke betegnes som tuning !

    fordi hvis du selv laver noget på en tryk motor og ikke har en skid forstand på den kan du ødelægge den mere end hvad godt er !

    og giver DIGGY ret i lyden der er ikke noget bedre end en vti / type R der går amok på vtec og æder en trykladet bil som om det var en lada!

    NA er vejen frem smiley


  • #38   24. sep 2012 En motor på sug kan godt være sjov.
    Den er bare dobbelt så sjov med tryk.

    Striben Århus Steffen
    Klap selv dine heste.
    Honda laver fine da fine Na motore, de kan bare ikke tunes ret meget, sammenlignet med en trykmotor.
    Og du får det til at lyde som om at de bare kan køre fra alle standart turbo biler.
    Det kommer vel lidt and på hvad turbobilen er bygget til.
    Selv syntes jeg ikke at sådan en lille Honda er super hurtig.
    Hvis bilen er født med turbo kan den ofte tunes meget og slippe gennem syn, ikke at dette er lovligt men man beholder sine plader på.

    Er det ikke dette denne tråd handler om.







  • #39   24. sep 2012 Jeg holder nu også på at det først bliver rigtig sjovt efter 2 bar. Går selv p.t. og barsler lidt med en OM606 Turbo Diesel w124, som dog ind til videre har lidt lange udsigter da W210'eren lige skal til maler først.

  • #40   24. sep 2012 en diesel kan du jo heller ikk hente særlig meget ud af uden tryk, men OM606 turbo diesel motoren med en holset hx40, mmm det godt!!! smiley grunden til jeg kan lide n/a tun er som glass siger, det at ekspermentere selv, lave sit topstykke om og alle de ting samt lyden...

  • #41   7. okt 2012 Du kan da lave de samme ting på en motor med tryk som du kan med en Na motor, de virker bare dobbelt så godt. I får det til at lyde som om at når der "bare" er tryk på motoren så betyder knaster, spjæld, udstødning mm ikke noget.

Kommentér på:
hvordan går man gennem syn med tun

Annonce