{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

Megasquirt Motorstyring til g40 turbo {{forumTopicSubject}}

Hej bg. som overskriften lyder, mig og en kammerat har konverteret hans g40 til en turbo. og det eneste vi mangler at montere er ms motorstyringen. Vi er helt grønne i faget ang. motor styring, vi ved ikke hvilken model det er, vi har ikke lednings diagram eller noget som helst andet. kun motorstyringen, og 100 vis af ledninger. mit spørgsmål er, hvem kan montere sådan en fætter ? fik avide den var sat op til netop en g40 med turbo, men den skal vel stadig tjekkes for at være sikker? vil også gerne have råd, Gode som såvel dårlige efaringer med MS. Håber på at få lidt svar. på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Megasquirt Motorstyring til g40 turbo
  • #1   7. okt 2012 www.turbomotor.dk

    Rene er mildest talt en guru når vi snakker MS.


  • #2   7. okt 2012 okay. Jeg siger mange tak smiley

  • #3   7. okt 2012 www.powerpage.dk kan du finde al info på.

    HenrikGM ved en hulens masse om det.


  • #5   7. okt 2012 Nu er f.eks. en 2JZ lidt mere avanceret end en G40, så jeg ville heller ikke tvivle på Rene kunne klare det uden det store besvær.

    Men jo, Rene specialiserer sig i japanske biler. Og Henrik er også møg dygtig - begge leverer kanon kvalitets arbejde! smiley


  • #6   7. okt 2012 Kan i ikke spore hvem som har lavet boksen?

  • #7   7. okt 2012 spore ? hvad mener du ?

  • #8   7. okt 2012 Hvem har samlet boksen?

  • #9   7. okt 2012 ingen ide. den var samlet da han fik den.

  • #10   7. okt 2012 prøv evt. www.hesteknik.dk de laver ikk andet end og tune biler skal selv ha min kørt ind der

  • #11   8. okt 2012 Det er meget fedt hvis man kender udgange mm, og hvad boksen er bygget til.
    Vil i selv indkøre motoren ?

    Hvis der ikke er nogle der rigtig vil have noget med den boks at gøre, så er jeg ret sikker på at Peter fra Vems.dk selv har haft sådan en motor for nogle år siden. Og jeg er helt sikker på at han godt gider at høre om jeres projekt, og det er jo altid godt at høre forskellige vinkler til motorstyringer.
    Måske et opkald til ham kunne være interesant.
    Prisen ligger ca på det samme, og nogle ting er mere intregreret i en Vems.
    Prøv eventuelt at se nogle af de film der ligger på Vems.dk
    Meget brugervenlig styring hvis i selv vil køre ind på vej.
    Mange af de fysiske ting er det samme som bruges på en MS, kun boksen og programmer er forskellige. Måske i her kan finde svar på nogle af jeres spørgsmål.

    Her på bg er der også en gruppe der hedder motorstyringen. Hvis du/i laver en tråd der " ringer " i måske op til nogle Ms folk der kan hjælpe jer.

    Powerforum et rigtigt godt sted at få hjælp, lav en tråd med billeder og i vil få meget hjælp.

    Vh
    En farveblind bruger af en programmerbar motorstyring.


  • #12   8. okt 2012 jeg siger mange tak for svaret. vi har godt kigget på det Vems. men nu er det jo bare fordi han har købt en MS. så ville det være oplagt at smide den på. og få en til at kører den ind med den. det er ikke noget vi selv tør bevæge os ud i nemlig. så både montering og indkørsel skal ske af en med erfaring. det ville være surt at tage chancen og smadre stempler eller andet. men tusind tak for svaret smiley

  • #13   8. okt 2012 Det er ikke så svært at gøre det selv. Nogle motorstyringer udvikler deres programmer så "gør det selv folk" som os selv sikkert kan køre deres biler ind på vej.
    Med en Knock sensor og Egt kan det gøres ret sikkert. Og når man først har sat sig ind i det behøver man ikke at skulle afsted hver gang der er noget i vejen eller man har endret noget på maskinen. Og så er det også et fantastisk stykke værktøj til at fejlfinding med.

    Når i har fundet en tuner så husk at spørge om to ting.

    Hvad værktøj han bruger til at lytte efter motorbankning eller Knock, alt Knock er ikke hørbart lige meget hvad han siger og hvor megt erfaring han har.
    I kan i praksis få en bil tilbage der banker svagt i nogle områder.
    Måske holder bilen 1000 km måske 10000 km men sikkert er det at i kommer til at betale.

    Hvordan sikre han sig at tempraturen ikke bliver for høj.
    Hvis svaret er erfaring så er det i min verden ikke godt nok, det betyder bare at han pladre så meget benzin igennem systemet at han er sikker på at temp ikke er for høj.
    Det rigtige svar her er at han bruger en EGT sensor til at måle med. Bare at pladre benzin i gennem uden grund er i mine øjne for amatør og unødvendigt i 2012.
    Hvormange har ikke stiftet bekendtskab med en chippen bil med dårlig benzin økonomi.
    Hvad når den skal igennem syn med en fed blanding?
    Her er det også en god ting at se sine tændrør efter, de kan ofte pege i retning af hvordan.
    Hvis blandingen er for mager stiger tempraturen uden at man er klar over det, nu er stempler, ventiler i fare for at gå til.

    Mit råd er at gøre det selv, det er ofte bedre og billiger i længden.
    Ellers skal man finde en der virkelig bruger tid på bilen og gør det rigtigt, men nu bliver det også rigtigt dyrt.


Kommentér på:
Megasquirt Motorstyring til g40 turbo

Annonce