{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Loke H
Loke H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Turbo på polo classic {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg vil gerne vide og der kan lade sige gøre og bygge en turbo på min polo Classic??

Jeg gider ikke og hører på at det er ulovligt eller hvis jeg kører galt er det mig der får skyllen?

Tak på forhånd:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo på polo classic
  • #1   19. nov 2012 Mærkeligt spørgsmål

• #2   19. nov 2012 Jada. Alt kan lade sig gøre!

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #3   19. nov 2012 du kan bygge turbo på næsten alt så JA det kan lade sig gøre men ikke lovligt medmindre du betaler afgift op til en g40

• Kompressor Knud

#4   19. nov 2012 men det bliver en dyr omgang hvis det skal holde

• Loke H
    Loke H Tilmeldt:
    sep 2012

#5   19. nov 2012 Har købt turbo og manifol for 200 fra en golf 2 gti og skal ha lavet lidt om det.

Ved godt man skal skifte stempelene og krumtap og knastaksel, men har lidt overvejet det?

• #6   19. nov 2012 skal man skifte krumtap ?? ... så bliver den vild ...

tror seriøst du skal lade være .... lyder som om der er noget teori der skal på plads først

• Loke H
    Loke H Tilmeldt:
    sep 2012

#7   19. nov 2012 Ja der er nok noget terori der skal på plads!?
    Men man skal jo starte et sted???
    Og så havde jeg læst at man skulle skifte krumtapen??

• #8   19. nov 2012 bare det at din manifold og turbo har kostet 200kr siger jo liiiidt om der ikke er den store vilje til at spytte lidt grunker i det

du kan jo ikke få det hele forklaret .. så dør du hurtigt ..

og starte et sted . jaaaa det er rigtigt .. kan sige jeg er startet på nette og læser en masse om teknik og tuning i bøger og diverse ... og er laaaangt fra nogen ekspert . men bruger tilgængæld mange penge på prøvet tekink der holder ...

det er noget af det nemmeste i verdenen at sætte turbo på en motor ... det er det med at få det til at holde folk har svært ved ... i sær når man intet ved om det

• Kompressor Knud

#9   19. nov 2012 regn med ca 30-50 tusind før du har en vild turbomotor der holder, det du beskriver sprænger i luften når du starter den

• Loke H
    Loke H Tilmeldt:
    sep 2012

#10   19. nov 2012 Ja det er rigtigt nok at nettet er måske ikke den bedste guide?? Det er også derfor jeg skriver her inden få og få lidt viden hvad og hvor og hvorledes??
    Og bil ligger til og skal skrottes så der var jo bare for og have noget og give sig til over vinteren.

• Loke H
    Loke H Tilmeldt:
    sep 2012

#11   19. nov 2012 Bilen*

• #12   19. nov 2012 du kan jo ikke få en færdig guide

• Loke H
    Loke H Tilmeldt:
    sep 2012

#13   19. nov 2012 Nej det havde jeg sku nu heller ikke rengt med, men det jeg nu var ude efter for få lidt hjælp med hvordan.

• #14   20. nov 2012 Loke - Grunden til folk skriver hvad de gør, er at det du forsøger at få hjælp til bare ikke kan forklares på en enkelt aften, og slet slet ikke over internettet.

Drop dit projekt, begynd at læse en masse bøger om tuning så du får lidt indsigt i emnet og hvor krævende det egentligt kan være.

Til jer andre der siger en polo ikke kan holde til en turbo?
    Wolf3d lavede en 1,1 med 240hk der kørte i lang tid.
    Jeg har selv haft en 1,3 karburator med ~120hk, den kørte 1,1 bar og sprang først da jeg skruede turbotrykket endnu højere op.

• Loke H
    Loke H Tilmeldt:
    sep 2012

#15   21. nov 2012 Har selv tænkt over og læse lidt om tuning
    Det er mig og en kammerat der har snakket om og prøve og da han havde en turbo til og lægge og bilen skal alligevel skrottes så ville det være et sjovt projekt, at have her til vinter smiley

Kommentér på:
Turbo på polo classic

Annonce