1.424 visninger
|
Oprettet:
volvo 740 b230FT {{forumTopicSubject}}
hej, har anskaffe mig sådan et vidunder, men som alle andre, kunne man godt bruge lidt mere power,
så tænkte på om man evt kunne "nøjes" med at hæve trykket til 0.8-1.0 bar da den org køre med ca 0.6, og syntes at have bleven fortalt at styreboksen godt selv vil kunne "lære" at avancere tænding og benzin mængde, evt en anden org knast? og er det muligt at køre på alm 95 oktan, da jeg har meget langt til nærmeste V-Power tank.
eller er jeg helt på den, den er fra 93, så det må være version 3 motoren den køre?
evt nogle andre gode fif og ting jeg skal være opmærksom på?
mvh claus
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 7 Emner: 164 Svar: 1.940
sådan en skal køre på minimum 99 oktan
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 700
mar 2004
Følger: 82 Følgere: 78 Biler: 8 Emner: 116 Svar: 1.330
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 700
Men det er bare at prøve, bare lad vær med at hæv trykket mere end 0.05 bar af gangen. Det eneste er sker, når du når den grænsen er at motorstyringen slår fra. Det virker lidt som den rammer omdrejningsbegrænseren. Så er det bare at sænke trykket 0.1 bar igen.
Jeg er ikke klar over om der kan udlæses lambda tal via obd på din. Men det er sku altid en god hjælp, hvis du har en obd tester monteret når du lejer med den slags.
mar 2004
Følger: 82 Følgere: 78 Biler: 8 Emner: 116 Svar: 1.330
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 700
http://www.oocities.org/ozbrick850/engine-turbo-keithspage.html
Der er temlig mange oplysninger
mar 2004
Følger: 82 Følgere: 78 Biler: 8 Emner: 116 Svar: 1.330
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 30 Biler: 7 Emner: 38 Svar: 700
volvo 740 b230FT