{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.621 visninger | Oprettet:

Tuning af ny Mercedes C220 Coupé - HVAD SKAL MAN VÆLGE {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Jeg ved godt, at dette emne har været op tusindvis af gange, og tænker, hvorfor jeg ikke blot søger i forum, men det har jeg gjort! Jeg har søgt i flere timer nu, og ikke rigtigt fundet svar på mine spørgsmål med 100 % sikkerhed.

Nå, here goes: Jeg har lige købt mig en helt ny Mercedes C220 CDI coupé fra slut 2012 med 170HK - Jeg kunne i den anledning godt tænke mig nogle flere kræfter i form af moment og HK.

Jeg har søgt intensivt på chiptuning/obd tuning, og er kommet frem til vidt forskellige svar og holdninger. Det er en hel jungle derude, omkring tuning af biler!

Kleemann har jeg stødt på talvis af gange, og skulle efter sigende også være ret kendt inden for optimering af MB, dog er der mange negative holdninger omkring dem også - men med de priser og ry, burde de da kunne præstere noget?? Jeg har fået søgt mig frem til en masse navne, som går igen og igen, f. eks Landberg, Scantune, Kleemann, Brabus, Carlsson og lidt flere..

Men hvad skal man vælge, hvem kan deres kram, uden at ødelægge motorer og diverse dele?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning af ny Mercedes C220 Coupé - HVAD SKAL MAN VÆLGE
  • #1   3. mar 2013 Landberg har stort kendskab til mercedes, og yder en utrolig god service.

  • #2   3. mar 2013 Ja, det har jeg læst mig frem til. Kleemann har også specialiseret sig i Mercedes tuning..

  • #3   3. mar 2013 Det har de også, men de er meget dyre, snoppet, og giver ikke den samme effekt eller service.. Landberg laver som kleemann også holdbarhed.

  • #4   3. mar 2013 Vil anbefale dig at lade garantien løbe ud inden du roder med at få den chippet, også selvom den pågældende tuner evt. stiller motorgaranti.

  • #5   3. mar 2013 Kleemann siger, at MB ikke kan se, at den evt har været OBD tunet, da det er en softwaretuning? Kan det passe?

  • #6   3. mar 2013 Det er noget vås, du kan altid se det, hvis du vil kontrollere det. Men langt fra alle gider bruge tid på det, med mindre du kommer ind med en defekt turbo, stempel etc.

  • Torben S
    Torben S Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #7   20. dec 2014 Kan ikke se afslutningen på denne spændende tråd? Jeg har GL 350 CDI 224 hk fra 2010,km 140.000 overvejer Hessteknik i Hesselager for optimering, de skulle være proff. og tuner vist racerbiler mv. Nogle der har erfaringer hermed?

  • #8   20. dec 2014 Kleeman kender ikke ordet service. Jeg vil holde mig LANGT væk fra dem.

  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #9   11. jan 2015 Torben S - var du forbi Hessteknik i Hesselager - og / eller hvordan gik det ?
    Har selv en samme 350 CDI m. 265 hk og er nu kommet frem til at RH og Landberg nok er det mest "sikre + bedste" valg. Hessteknik kender jeg ik meget til, måske de er gode ?? Tro nu at mange kan klare det på en god dag - men har haft svært ved at finde frem til negative oplevelser omkring RH og Landberg....folk er meget farvede men omtalte 2 lyder godt nok overbevisende i alle retninger - eller har nogen kommentarer her.. smiley


  • Torben S
    Torben S Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #10   12. jan 2015 Nej. Ikke søgt hessteknik. Har også hørt rigtigt godt om RH men de kan vist ikke selv lave 4 hjuls rullefelt så vidt jeg forstår.

  • Torben S
    Torben S Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Svar: 3
    #11   12. jan 2015 Nej. Ikke søgt hessteknik. Har også hørt rigtigt godt om RH men de kan vist ikke selv lave 4 hjuls rullefelt så vidt jeg forstår.


  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #12   14. jan 2015 Du ik fået det klaret endnu ? skriv om du kommer frem til noget.. jeg i tvivl om Kleemann, de er tæt på og burde vel have erfaringen. Din skal vel også loddes i boksen så rart om det var en der har styr på sagen og det fornemmer jeg klart RH og Landberg i Hjallerup har, men dulme lang vej når man er på København især hvis der opstår problemer....

  • #13   14. jan 2015 Landberg har flere lokale forhandlere, fx. Cartrends tæt på rødovre.

  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #14   14. jan 2015 Skal loddes i boksen - og vil helst have m. rullefelt,(cartrend har ik) rullefeldt må være det bedste hvis det imod forventning driller så kan der finjusteres som man nok ik kan uden felt.. smiley Du skriver for længe siden vedr. Kleemann " giver ikke den samme effekt eller service.. Landberg laver som kleemann også holdbarhed" - kan du uddybe ?

  • #15   14. jan 2015 Rullefelt er der mange meninger om, jeg holde også på felt. Alternativt tag en tur til fredslunds v. Ribe, han har felt og er landberg forhandler. Kan kun sende min bedste personlige anbefaling af fredslunds.

  • #16   14. jan 2015 TP jeg tror ikke din skal loddes længere, der er kommet en opdatering til softwaren som gør at en del der før skulle loddes nu kan laves direkte via OBD

  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #17   14. jan 2015 Ahhhh kun fået det modsatte at vide... men den må jeg lige følge op på.. takker

  • #18   14. jan 2015 Ville holde mig langt væk fra Landberg... Har rigtig dårlige erfaringer med ham... Løgne og alt andet end god service...

    Hvis du bor på Sjælland ville jeg helt klart JR-autoteknik, I Jylland ville jeg vælge RH smiley


  • #19   14. jan 2015 Alle kan ikke være tilfredse, men hvis man ikke er tilfreds med et produkt må man tage den med sin tuner så man får en løsning og tilfredsheden tilbage.

  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #20   14. jan 2015 Du vist den første jeg (og mange andre ) nogensinde har set skrive noget negativt om Landberg - er du ikke rar og uddybe ? I øvrigt er du sikker på at JR har erfaringen med Mercedes, laver han ikke en masse andet end lige chipning.. og hvilket program bruger han - mon ik det Landbergs ?? Kun hørt godt om JR men problemet kunne måske være at det hviler på meget få chipninger i forhold til f,eks. Landberg og RH ( ret mig hvis fejl smiley

  • #21   14. jan 2015 JR laver deres egne sw.

  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #22   14. jan 2015 ja Fredlunds er da vist også en fin mulighed til OBD.. har selv kun hørt godt.. - OG det skal nu bare spille fra start uden nogen form for problemer ellers er da latterligt med alt det bøvl. "Gør det for at forbedre og for så bøvl istedet" der rimer sgu ik, kan godt forstå hvis nogen får høvl for dårlig arbejde der ikke spiller med det samme - hvad der evt. kommer senere pga. større slid og lign. ja det må man jo tage med

  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #23   14. jan 2015 Tænker man skal have en vis størrelse / mange kunder / ik ikke lave andet for at lave egne filer og have erfaringen i det hel taget.. en VAG 2,0 TDI sidder måske nok hurtigt fast i kassen men hvad med de biltyper som ikke så ofte kommer ind. " du skal ikke være nervøs det er også første gang for mig " smiley

  • #24   14. jan 2015 Jeg er ret imponeret over at min blev tunet 2 uger efter frigivelse af "indbrydnings" sw fra cmd, og at resultatet sad lige i skabet i første hug. Bilen er trodsalt en 2014 og helt ny motorgen. Og ukendt af alle indtil frigivelse. 236 hk & 502 nm på vw 2.0 tdi 184. Kører som en drøm. Lavet hos Fredslunds.

  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #25   14. jan 2015 Vildt smiley må sørme være mærkbart i forhold til ellers hva´ ? går den 100 % rent og ingen røg..

  • #26   15. jan 2015 Ingen røg natirligvis da den har partikelfilter. Lamda ligger rigtig fint, så filteret skal nok holde. Den går rigtig fint i en Leon på 1350 kg.

  • #27   15. jan 2015 TP:
    Først og fremmest er den taget med Thomas mere end en gang uden positivt resultat... Fik chippet en altea FR TDI for år tilbage... Den havde en meget voldsom kurve og trak meget voldsom, men kun i et relativt lille område, spurgte til det og fik af vide, det kunne ikke gøres bedre... Efter noget tid begyndte DPF og lave fejl og bilen røg meget sort... Svar: du ska l have nyt partikelfilter... Opsøgte JR fik et andet program i og efter en lang tur lavede den aldrig fejl igen!!! Faktisk var den næsten et halvt sek. Hurtigere på 402m. med JR's program...
    Finder senere ud af at Landberg ikke selv laver hans programmer som han ellers påstår, men får dem fra en tuner i Portogal....
    Så derfor har jeg ingen tiltro til noget han laver!!!


  • #28   15. jan 2015 Peter hos JR laver alle programmer selv, og er helt klart en af landets bedste tuner... Lever software til over 10 forskellige bare i DK..


  • #29   15. jan 2015 Vis mig et dokumenteret bevis på dit udsagn om at landberg ikke selv laver sine filer. Hvis du ikke kan bevise din påstand har det ikke noget på sig.

  • #30   15. jan 2015 Tro mig det er sket på andre sider... Gider ikke bruge 2 min mere på ham...
    Vil blot ønske jer held og lykke med jeres Landberg filer....


  • #31   15. jan 2015 "Finder senere ud af at Landberg ikke selv laver hans programmer som han ellers påstår, men får dem fra en tuner i Portogal....
    Så derfor har jeg ingen tiltro til noget han laver!!!"

    Temmeligt injurierende påstand.

    Er spændt på hvordan du vil bevise det, for jeg vil naturligvis ikke finde mig i den slags beskyldninger.


  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #32   15. jan 2015 Thomas når du nu lige dukker op her må jeg lige spørge... smiley har du god chiptunings erfaring med en sådan E350 265hk ? (ny motor kr.180 kilo så lidt øm for den) - skal den stadig laves i styreboksen eller nu via OBD ? Har du en ca. pris på tuningen inkl. rullebånd med effekt måling (evt. Egrmod om i anbefaler) Overbevis mig lige... smiley (det er jeg dog næsten allerede da jeg har hørt meget godt fra det Nordjyske) - så tager jeg sgu den lange tur til Hjallerup, det kan vel klares på en dag så jeg kan køre hjem samme dag

  • #33   16. jan 2015 Hej TP. Send mig lige en mail på thomas@landberg.dk. Så skal jeg sende dig et eksempel fra vores rullefelt.

  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #34   16. jan 2015 Kanon jeg mailer direkte og hopper af her smiley - til andre der her følger tråden vender jeg tilbage når bilen er fixet (venter dog lige.5-6 uger for at komme udover motorens 2 årlige garanti) - Og det må blive Landberg. I forbindelse med mit arbejde hvor vi sælger spacere er jeg netop i kontakt med masser´ af bilejere med interesse i netop dette emne og efter at have rådført mig grundigt blandt disse og i div. forums, så er jeg overbevist om at RH og Landberg klart er det bedste valg ( og at der er mange man i hvert fald slet ikke skal vælge med mindre man kan lide at tage chancer.. ;). Herfra skal det være Landberg og inkl. rullefelt som trods alt er mest optimale.

  • #35   7. okt 2015 Hej TP
    Hvordan gik det med din tuning?

    Har selv lige købt en magen til ?


Kommentér på:
Tuning af ny Mercedes C220 Coupé - HVAD SKAL MAN VÆLGE

Annonce