Renovering af ADP'er {{forumTopicSubject}}
Hey folkens. har en b5 fra 99' med plastic indsugning. (Til dem der måske er i tvivl: en motor med ALU INDSUGNING passer ikke i)
Har ringet til 10-15 forskellige huggere landet over og ingen ligger inde med en tilsvarende motor. Så er spørgsmålet nu:
Vil det være hul i hovedet bare at total renovere min nuværende motor?
- Motoren har en kompression på 9 bar på cyll. 3.
- Har olieforbrug: 0.5 l på 600 km ved blandet kørsel.
- Katten er død pga. alt det uforbrændte olie, så der skal ny på.
- En sjælden gang går den på 3 cyllindere.
NY MOTOR (som ik er til at skaffe) eller RENOVERING?
Jeg gider ik bruge tid og penge på en donor bil
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
mar 2008
Følger: 91 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 62 Svar: 163
mar 2004
Følger: 82 Følgere: 78 Biler: 8 Emner: 116 Svar: 1.330
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
mar 2008
Følger: 91 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 62 Svar: 163
Donor bil er overvejet, men den tid og de penge jeg lægger der vil blive ca det samme som renovering af nuværende motor.
Claus, jeg har været ca. 15 forhandlere igennem og ingen af dem havde en 1,6er med plastic indsug. Jeg står nok i den situration der hedder renovering af nuværende, det koster desværre bare kassten fremfor en motor fra en hugger
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 1 Svar: 992
Nye lejer og stempelring - vældigt fint.
Det er bare mange gange lidt som at tisse i bukserne for at holde varmen.
Er der bare en cylinder der ikke holder målet længere og er blevet oval, krumtap der ikke holder målet længere. Ja så er løbet ude.
Så udmåler man ikke inden man skifter dele og samler kan man reelt set stå med nøjagtigt samme problem ingen hurtigere end du aner det.
mar 2008
Følger: 91 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 62 Svar: 163
Renovering af ADP'er