{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Renovering af ADP'er {{forumTopicSubject}}

Hey folkens. har en b5 fra 99' med plastic indsugning. (Til dem der måske er i tvivl: en motor med ALU INDSUGNING passer ikke i)
Har ringet til 10-15 forskellige huggere landet over og ingen ligger inde med en tilsvarende motor. Så er spørgsmålet nu:
Vil det være hul i hovedet bare at total renovere min nuværende motor?
- Motoren har en kompression på 9 bar på cyll. 3.
- Har olieforbrug: 0.5 l på 600 km ved blandet kørsel.
- Katten er død pga. alt det uforbrændte olie, så der skal ny på.
- En sjælden gang går den på 3 cyllindere.

NY MOTOR (som ik er til at skaffe) eller RENOVERING?
Jeg gider ik bruge tid og penge på en donor bil smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renovering af ADP'er
  • #1   9. apr 2013 jeg havde fundet en anden motor og lagt i evt en 90 eller 110 hk tdi'er i stedetfor

  • #2   9. apr 2013 Så skal jeg til at rode med ledningsnet og styreboks mm. går jeg ud fra?

  • #3   9. apr 2013 Hvis du har ordenlig styr på teknik, værktøj, div. Special værktøj, så kan du jo selv renovere den, til en okay pris, hvad med evt at købe en der har en bagskade hvor motoren er i orden ?

  • #4   9. apr 2013 ja det skal du det er en lidt større ombygning men tilgengæld får du noget som kjøre hammer godt kan slæbe og ikke mindt står længere literen også er der noget mere go i den men der kommer self noget startspærre osv. der skal kodes i den osv. der ville det være lettest med en hel bil evt. en skadet tysker eller sådan noget

  • #5   9. apr 2013 Christian, ja også meget arbejde gider jeg ik lægge i det og jeg kan ik undvære bilen så lang tid det tager smiley
    Donor bil er overvejet, men den tid og de penge jeg lægger der vil blive ca det samme som renovering af nuværende motor.
    Claus, jeg har været ca. 15 forhandlere igennem og ingen af dem havde en 1,6er med plastic indsug. Jeg står nok i den situration der hedder renovering af nuværende, det koster desværre bare kassten fremfor en motor fra en hugger smiley


  • #6   9. apr 2013 Renovering af en motor er som sådan iorden..
    Nye lejer og stempelring - vældigt fint.

    Det er bare mange gange lidt som at tisse i bukserne for at holde varmen.
    Er der bare en cylinder der ikke holder målet længere og er blevet oval, krumtap der ikke holder målet længere. Ja så er løbet ude.
    Så udmåler man ikke inden man skifter dele og samler kan man reelt set stå med nøjagtigt samme problem ingen hurtigere end du aner det.


  • #7   9. apr 2013 Det er selvfølgeligt rigtigt Morten. Jeg satser dog ik på det er så slemt. Men det værst tænkelige vil dog være en ring der er gået på et stempel hvor ringen har ridset indervæggen på cyllinderen så meget det ik står til at rede.

Kommentér på:
Renovering af ADP'er

Annonce