{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Tdi - Større turbo {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en 100hk Tdi som jeg godt kunne tænke mig at lave 140hk og 320-350Nm... Sådan Ca...

Skal jeg få fat i en 130hk turbo eller en 150hk turbo og få den kørt ind med?

130hk har 320Nm standard... Men får jeg en mere dynamisk motor med en 150hk turbo?

Jeg søger selvfølgelig den løsning med træk over det bredeste felt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tdi - Større turbo
  • #1   22. apr 2013 chip den dog....

  • #2   22. apr 2013 Kender en der fik chippet sin Altea TDI plus større FR turbo. Den gik rimelig godt!!! smiley
    Bare som eks...


  • #3   22. apr 2013 landberg.dk
    få ham til at chippe den!


  • #4   22. apr 2013 Nu gik spørgsmålet ikke på hvem der skulle chippe den smiley Jeg skal have en holdbar motor... Derfor kan jeg lige så godt montere det grej der er nødvendigt fra starten...

    Og går ud fra at en turbo og dysespidser kan gøre det smiley


  • #5   22. apr 2013 Tror næsten dit mål kan nåes med kun en chip tuning

  • #6   22. apr 2013 der er ikke forskel på en FR turbo og en 140 hk turbo som sådan den eneste forskel er manifolden som jeg lige umiddelbart kan se

  • #7   22. apr 2013 dysespidser??? du ved da vist ikke hvad du gemmer under hjelmen af den bil der....

    Det er helt andre dyser i en større model.

    Men ja, som mange andre siger, chip den, og lev med det... det andet er ikke en holdbar løsning.


  • #8   23. apr 2013 Din kobling skal nok ogs skiftes!

  • #9   23. apr 2013 kobling er på lager smiley

    Bigfoot hvorfor er det ikke en holdbar løsning? Så vidt jeg ved er forskellen på en 100hk og en 130hk turbo og dyser og muligvis forrør smiley
    Er klar over at 150hk og igen 160hk er helt anderledes indvendigt...

    En 100hk turbo er i hvert fald MEGET mindre end en 130hk...


  • #10   23. apr 2013 man kan ikke skifte dyse spidser.... man skrifter hele dysen eller dyserne... vi stadig mene at det er nemmer for dig at chippe den og få den kørt ordenligt ind samt den nye konling

  • #11   23. apr 2013 du skifter din turbo ud med en 150 hk også chipper du den så har du 160 hk på standart dyser og ic du skal lige have en anden mapsensor da man skal lidt over 1.5 bar i ladetryk ...
    .og jo man kan godt skifte spidser bare man har det rigtige grej til at gøre dette.

    de dyser sælges jo også som ombytter ved eks ftz de får deres dyser fra ålborg diesel som laver dem og tester dem i test bænk efter endt rep..

    hvis vi snakker forskel på en 100 hk og f.eks 150 golf 4 der snakker vi om dyser.mapsensor lmm.indsugning til turbo.turbolader.ic osv så der er lidt forskel...

    men man kan lave en 100 hk med190- 200 hk der holder all day long jeg har lavet en del af dem efterhånden den der har kørt mest har kørt over100tkm med ombygningen.uden nogle problemer..men det koster jo at have det sjovt


  • #12   24. apr 2013 vil da mene at uanset hvilken tdi vi snakker om til golf 4, så er der altså kun en turbo standart.... turbo og turbolader er i folke munde og jf dansk retstavning en og samme ting

  • #13   24. apr 2013 var den til mig så forstår jeg ikke lige hvad du mener??

  • #14   24. apr 2013 2860rs så har du ihverfald et stor nok turbo

  • #15   25. apr 2013 den kan ikke lave flere hk end en 2260 fra en audi 3.0 der er flere ting der gør sig gældende med en 2860 rs er bundtræk ikke muligt, med en 2260 laver man 400 nm ved 2100 o/min ud en problemer og kan motoren lave det kan man lave lidt over 300 hk..

  • #16   25. apr 2013 Jeg har før skiftet dysespidser, på en ATD så det håber jeg sgu da at man stadig kan :S

    Jeg vil slet ikke op på 180hk... Jeg vil bare gerne have 140 holdbare hk og jeg søger laderen der kan give mig det i det bredest mulige omdrejningsfelt smiley

    Hvis en 130hk lader er bolt-on så bliver det sådan en, og bevarer min originale intercooler...


  • #17   25. apr 2013 en 130 og en 150 hk lader har samme udgang på compressor siden ,,
    den sidste jeg lavede med smic kunne jeg bare skære enden af den ic slange der sad der også kobte jeg en clipkobling der er speciallavet til formålet af en kamme også kørte det bare....


Kommentér på:
Tdi - Større turbo

Annonce