856 visninger
|
Oprettet:
Tdi - Større turbo {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en 100hk Tdi som jeg godt kunne tænke mig at lave 140hk og 320-350Nm... Sådan Ca...
Skal jeg få fat i en 130hk turbo eller en 150hk turbo og få den kørt ind med?
130hk har 320Nm standard... Men får jeg en mere dynamisk motor med en 150hk turbo?
Jeg søger selvfølgelig den løsning med træk over det bredeste felt?
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 131 Svar: 908
Bare som eks...
okt 2011
Følger: 15 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 60 Svar: 434
få ham til at chippe den!
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.860
Og går ud fra at en turbo og dysespidser kan gøre det
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 1.210
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.149
Det er helt andre dyser i en større model.
Men ja, som mange andre siger, chip den, og lev med det... det andet er ikke en holdbar løsning.
okt 2011
Følger: 15 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 60 Svar: 434
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.860
Bigfoot hvorfor er det ikke en holdbar løsning? Så vidt jeg ved er forskellen på en 100hk og en 130hk turbo og dyser og muligvis forrør
Er klar over at 150hk og igen 160hk er helt anderledes indvendigt...
En 100hk turbo er i hvert fald MEGET mindre end en 130hk...
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 288
.og jo man kan godt skifte spidser bare man har det rigtige grej til at gøre dette.
de dyser sælges jo også som ombytter ved eks ftz de får deres dyser fra ålborg diesel som laver dem og tester dem i test bænk efter endt rep..
hvis vi snakker forskel på en 100 hk og f.eks 150 golf 4 der snakker vi om dyser.mapsensor lmm.indsugning til turbo.turbolader.ic osv så der er lidt forskel...
men man kan lave en 100 hk med190- 200 hk der holder all day long jeg har lavet en del af dem efterhånden den der har kørt mest har kørt over100tkm med ombygningen.uden nogle problemer..men det koster jo at have det sjovt
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 288
jul 2007
Følger: 66 Følgere: 66 Emner: 208 Svar: 2.189
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 288
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.860
Jeg vil slet ikke op på 180hk... Jeg vil bare gerne have 140 holdbare hk og jeg søger laderen der kan give mig det i det bredest mulige omdrejningsfelt
Hvis en 130hk lader er bolt-on så bliver det sådan en, og bevarer min originale intercooler...
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 288
den sidste jeg lavede med smic kunne jeg bare skære enden af den ic slange der sad der også kobte jeg en clipkobling der er speciallavet til formålet af en kamme også kørte det bare....
Tdi - Større turbo