{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  chiptuning udstyr
  • #1   13. jul 2013 CMD mener det er fra Italien

• #2   13. jul 2013 Cmd er det et program eller hvordan? er det noget du selv har rodet med?

• #3   13. jul 2013 Er en flasher til obd og bdm og kan udvides til også at lave boot mode på f.eks edc 17. Men det er rimeligt seriøst grej så der skal du have en del penge op hvis det er det du vil..

• #4   13. jul 2013 Okay, hvad med filer til at flashe? købes det hos dem osse? og ja pris og kvalitet hænger sammen.. nu det en vw jeg skal lege lidt med har læst lidt om vag can pro kan bruges til at flashe med men vil gerne høre alle erfaringer med alt udstyr smiley

• #5   13. jul 2013 Filerne skal man jo lave selv hvis du skal i gang med cmd ellers kan det hvis ikke løbe rundt. Den store pakke koster lidt hurtigt omregnet 80000 DDK. Hvis du ikke selv kender til at lave filer vil jeg bare anbefalde sig at få den chippet ved en forhandler, dem der sælger f.eks mpps flasher med 1000 filer til kan man jo aldrig vide om filen passer til bilen

• #6   13. jul 2013 Nej du har ret, men ville jo osse sidde mig ind i at lave filerne selv, det er det, det hele drejer sig om, lave filerne og flashe dem selv..

• #7   13. jul 2013 Www.ecuconnections.com så er det bare på med læsebrillerne smiley

• #8   14. jul 2013 Held og lykke.
    Jeg ruller gerne bilen gratis når du engang får lavet en fil.

Fredslunds.dk

• #9   14. jul 2013 Søren ja nu må vi se om jeg kan lave noget der dur !

ser ikke mange steder at udstyret er kompatible med miralli motorstyringer, nogen der ved hvorfor?

• #10   14. jul 2013 hvilken bil vil du igang med selv at remappe? til at starte med tror jeg du skal finde en bestemt og lære den godt at kende og blive fortrolig med det du nu laver. at starte ud med at tro man kan ordne alle biler er så godt som umuligt. med mindre du finder en preofessionel at købe filerne af. og selv bare står for at flashe og evt småjusteringer bagefter.. det er en verden for sig selv smiley

• #11   14. jul 2013 Tvivler på de så kaldte chiptunere laver hele fil selv, de henter vel fil ud, retter den til, og smider den ind igen.

Det jeg har set, så ret nemt ud.

• #12   14. jul 2013 Selvfølgelig laver man ikke filen fra bunden.
    Man læser den ud og former den som man vil.
    Men at kalde det let er nu nok ikke den rigtige formulering.
    Med mindre man er hævet over alle andre på det punkt.

Søren
    www.fredslunds.dk

• #13   14. jul 2013 Well, din HELD OG LYKKE kommentar, virker også lidt hævet over andre

• #14   14. jul 2013 Nu ved jeg ikke hvad du bruger. Men det jeg har set, trækker man fil ud, og indlæser den i et program, så kommer de forskellige maps frem, hvor man så retter på feks ladetryk og div, syntes ikke det var så forskellgt, frem for almindelig mapning af en motorstyring

• #15   14. jul 2013 Ja det kan du ha ret i.
    Det var nu bare et held og lykke som i jeg håber det funker.

Søren

• #16   14. jul 2013 det min polo 6n fra 97 1,6'er jeg vil rode i, har 2 motorstyringer til den så skulle den ene fucke helt op har jeg en reserve, men har undersøgt det lidt og div. vag-can programmer kan man bruge til at flashe med og ændre lidt på programmerne så vidt jeg lige har kunnet læse mig til...

Men har hørt man ikke kan flashe på en merelli motorstyrin, der skal man "brænde" en ny plcc32 chip og lodde i..?

• #17   14. jul 2013 Har du så tjekket bilen kan starte med nr 2 styreboks? Men ja der skal brændes ny chip og loddes i den og hvis den er original får du ikke mange hk ud af det.

• #18   14. jul 2013 jeg er pt igang med at ordne en msa15 ecu for en ven og den bruger plcc32 chips. de skal loddes ud, sættes en sokkel i (i tilfælde at nemmere afmontering ved efterjusteringer). og flashes via en chip brænder.

men nemt vil jeg ikke kalde det! startede med at læse omkring det for snart 2 år siden. og har lavet ca 20 remaps intil videre der bare fungerer. og holder mig til de samme ecu'er da det er noget nemmere end at skal starte ud med en helt ny model.

men alt i alt:
    du skal ha udstyr til at læse software ud og i. der findes et hav af muligheder.
    du skal ha software til at ændre filen - tunerpro, winols, ecm osv osv
    mapsene dukker ikke bare lige op. dem skal du selv manuelt ind at finde. med mindre du har en definitions fil til netop det software der er i din styrboks. og nej en 1.8t er ikke bare en 1.8t. der findes over 50 forskellige styrbokse og software versioner hvor mapsene er rykket rundt i alle. udover skal du vide hvilke maps der skal ændres. og vigtigst HVORFOR du ændrer dem. der er massere af crappy remaps på nettet hvor alt bare er maxet ud i filerne, hvor det er tydeligt at se at gorillaen bag skærmen ikke havde den fjerneste ide om hvad han lavede.
    efter remap af en fil skal checksum opdateres, noget software/hardware klarer det selv. andre ikke!
    derefter flasher du det i. så skal du ha mulighed for at logge om det hele nu også reagerer som du har programmet og diverse temperatur/arf/ladetryk er inde for acceptable grænser. så en eller anden form for data logger. hvis man skal gøre det ordenligt. ¨
    desuden er der forskel på hvilke sensorer motoren har fra standard. nogen wideband standard. andre ikke. nogen EGT andre ikke osv osv. hvilket også gør at nogen er nemmere at ordne end andre.

der er MANGE ting der skal spille. og du kan roligt bestille en masse bøger angående remapping og goggle løs. for det her tager bare tid! der er en grund til priserne på et ordenligt stykke arbejde er som de er.

er du stadig villig til virkelig at lære det og bruge uendelige mængder af tid så PM mig smiley

• #19   15. jul 2013 Ja det er noget af en smørre men har sendt dig en pm med hvad jeg kunne tænke mig omkring det..

Kommentér på:
chiptuning udstyr

Annonce