Austin-Morris clubman 1275GT Kompressor 1979

37.429 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 87 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Kilde: Biltesteren
TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!
TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!
Slå lyden til
00:00
/
10:16
LIVE

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BMW E30. SKAL DU HJÆLPE MIG?

NOW PLAYING

Austin-Morris clubman 1275GT Kompressor

Årgang:
1979
Motor:
Motoren er fra en metro TURBO..

Der er foretaget div. ændringer som f. eks.

Blokken hornet op..

Nye ringe..

Nye plejlejer..

Nye krumtapslejer..

Nye pakninger i hele motoren..

Ny turbo oliepumpe..

Smedet stempler..

Ny stage 2 knast..

Ny dobbelt knasthjul i stål.

NY Grå kobling..

Lettet svinghjul..

Nye knastfølgere..

Nye bronze styr i top..

Nye ventilsæder..

Beabejdet top (fræst ud i forbrandningskammre og kanaler. og planslebet) ..

Jack Night ligeskåret gearkasse (med lang 1 gear)

3,10 Slutudvæksling..

Cross Pin diffrentiale..

Center sug..

Asin kompressor..

Banan manifold..

Rc 40 bagpotte (med 2" rustfri afgang)

40 mm. Weber kaburator (lavet om så den kan klare tryk)

Elektronisk turbo strømfordeler..

Hjemmelavet Rustfri rørføring..

Eftermonteret 19 rækkers olikøler (termostadt styret)

Osv osv....
Hestekræfter
Den har kun været på felt, da den sku startes op. stille og rolig der havde den 76 hk. uden nogen form for tryk. og motoren er i den grad bygget til tryk, så det er vist meget fornuftigt :-D

Med tryk, 150+
Fælge
Nye 7*13" Ultralight i guld..

Dæk
Nye 175-50-13 youkohama..
Undervogn
Ny Komplet justerbar gevindundervogn!..

Nye gaz dæmpere hele vejen rundt.

Ny bagbro..

Alle smådele i hele undervognen er nye..

Bilstereo
Lyden af en kompressor der lader MAX:-D
Styling
Nye skærmforøgere.. (group 5)

Nye angels eyes..

Nye klare baglygter..

Chrom kofangere (uden rust :-P)

Alt muligt småting i rustfri jeg selv har lavet. (der kommer billeder)

Nye udvendige håndtag (ikke monteret endnu)

Nye hvide blink..

Nye rustfri vindusvisker..

Nye rustfrie sidespejle..

Nye lister overalt..

Nye ruder for/bag..

Se billederne!!!
Interiør
Full læder interiør, fra en nyere silver bullet (BMW) med rød piping. under 150 stk. i verden, nok den eneste i dk, med rød kant :-D

Ny loftbeklædning..

Ny formstøbt tæppesæt..

Ny nappa på top og buttem rail..

Nye bundmåtter..

Nye dørbeklædning..

Ny indstrumentbord (er på vej, kommer først i dec.)

Minidørk i hattehylde..

Minidørk bukket og tilpasset tværvangen..

Cooper rat..

Div, alu ting..
Ekstra tilbehør
Næsten en hel mini mere i stumper :-D
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Der kommer flere nye billeder og der vil blive tilføjet en masse til teksten.

Kig evt, i min fotoalbum ???

Tak til :

Skødbæk autolakering..

Henrik hjort for at hjælpe med at få dele hjem fra udlandet (australien, england, tyskland, sverige)

Steffen damgaard, og peter byskov med alt hvad der er lavet på bilen næsten lige fra starten. uden jer havde det aldrig blevet til noget:-D






Forløbet:

Jeg har lige købt begge biler i går. 16/10 -05

28/10 -06 jeg har nu fået svejst den fuldstændig op, der er nye pladedele i for over 10,000 og jeg har fået fælge hjem fra england, det næste der skal bestilles er bodykit og det sker meget snart. ALLE steder der er plade samling osv. og alle steder der kan ligge vand har fået fue så der går meget laaang tid inden det ruster, der kan ses en lille del af det på de sidste billeder!! det er et meget stort arbejde og det tager rigtig lang tid da ALT rust skal Slibes væk, og derefter sandblæses for af få fuen til at bilnde og hindre der kommer rust igen!!! og der er desuden købt lidt sjove ting til motoren som nok skal få den til at komme fremad :-D min gamle forbro er blevet sandblæst sammen med en helt ny bagbro jeg fik hjem for noget tid siden, det er også blevet autolakeret, jeg har selvfølgelig også kobt nye skivebremse som skal på + nye bremsebakker og trumle i bag. og alle bremseslanger bliver skiftet ud. der er også købt anlæg fra : Alpine , Audiobahn , MDS , JBL .OSV OSV.

dette projekt koster VOLD mange $$$ men bare vent den skal nok blive rigtig rigtig SYG :-D

20/12-06

Der er sket en masse siden sidst, styrtøj er blevet renoveret, og en masse smådele er sandblæst og lakeret, alt der bliver lavet på bilen bliver sandblæst og lakeret eller der bliver købt nyt! ALT hvad der hedder, lejer, pakninger, gummi, skiver, boldte, møtrikker, osv. bliver skiftet ud til nyt!
Jeg har også fået lakeret motorrummet og hele bunden af bilen er total renset for tekstyl og slebet ned, grundet og lakeret! Jeg har desuden renovet svingarme og bagbroen er ny den fik jeg sandblæst og lakeret, det samme med forbroen.

20/2 - 07
så fik jeg renovet begge kabiber og de er nu monteret! forbro og bagbro er også monteret! så her jeg fået sandblæst og lakeret, lygter og lugtehuse, trakaksler som og så har fået nyt gummi + fedt, bremseforstærker, og nav med nue lejer og pakninger!!! se bileder ! når bremsesystemet er koblet til og det virker så kommer hjulene på og så bliver den sendt til autolakør!

18/4-07

Blokken er nu blevet sandblæst grundet og lakeret, det samme er topstykket, der bliver slebet viltiler og toppen bliver planslebet, jeg venter på bronze ventilstyr fra england, som bliver presset i når de kommer hjem. der kommer også nye sæderinge i.. som i kan se på billederne, har jeg lige fået min nye "ligeskårn" 4-syncro gearkasse hjem. samt en ny dobbelt knasthjul i stål, knastfølgere, vandpumpe, lejer, pakninger osv. til motoren. Jeg har også fået skermforøgere hjem og de er monteret og tilpasset !!!

Motoren bliver samlet når de sidste dele ankommer. f. eks, ny turbo oliepumpe, turbo strømfordeler, Stage 2 Turbo knast. og de sidste lejer !

Bilen er pt, ved maler og jeg håber den er færdig til at få fyller i weekenden.

5/1 -08

Bil er nu ved at være helt færdig jeg mangler lige nogle småting!

17/9

Så blev den rullet ind med det nye motorstyring, den går i store træk godt men manger stadig lige lidt finjustering efter den er kørt til! der skulle en ny benzinpumpe til, efter en del søning og forsøg med forskellige typer fandt vi den helt rigtige så den går rimelig optimal og kan stå fint i tomgang :-D billeder af de nye sager kommer snart !

Næste projekt med bilen er af få bygget DTA motorstyring på inden salten kommer af vejene igen! den skal selvfølgelig være 100% færdig og synet og trimmet ind til det bliver forår igen! Lige PT mangler jeg et indstrument der er på vej sammen med læder dørsider!

Vil du se andre Austin-Morris eller bare brugte biler?
Kommentér på:
Austin-Morris clubman 1275GT Kompressor
Annonce