Alfa Romeo 145 L 1995
2.282 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Kommentarer
Alfa Romeo 145 L
Årgang:
1995
Motor:
Boxer 1,7
Hestekræfter
ca. 120
Fælge
14" originale
Dæk
Michelin 185x60x14
Undervogn
Standard
Bilstereo
Jo da, noget Philips, som jeg ikke bruger, for ikke at ødelægge motorlyden :o)
Styling
Aldeles original Alfa styling
Interiør
Lige så originalt
Ekstra tilbehør
NIX. I "L" modellen er sædevarme standard - Hvad skal man med mere?
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
145'eren er min Alfa boxer nr. 4. Motoren stammer fra en Sprint QV, idet den originale 1,6 boxer blev kørt grundigt tør for olie af den tidligere ejer. Trods den høje alder, er den utroligt velholdt og rustfri, og kører som en drøm.
Min første Alfasud L, 1976, fik et forholdsvis kort 4-årigt liv, idet den målbevidst og aldeles hæmningsløst rustede væk mellem mine fortvivlede fingre.
Men da køreegenskaberne som bekendt intet fejlede, vovede jeg mig alligevel ret hurtigt ind i et hedt forhold til en '82 Alfasud TI.
Det blev af længere varighed, idet den og en '85 Sprint QV dækkede familiens transportbehov i mere end 20 år, og de havde begge rundet 300.000 fortræffeligt kørte km, da jeg i november 2007 måtte vinke farvel til dem.
Da jeg herefter havde været på en "kold tyrker" i nogle måneder med lillemors FIAT Punto 1,2, kunne jeg bare ikke modstå fristelsen til at "boxe" lidt igen, da jeg fik chancen, og det har jeg ikke fortrudt.
Det er en fornøjelse at køre denne lille perle, der på bedste vis kombinerer sportslige køreegenskaber med en station-car's praktiske anvendelighed.
Min første Alfasud L, 1976, fik et forholdsvis kort 4-årigt liv, idet den målbevidst og aldeles hæmningsløst rustede væk mellem mine fortvivlede fingre.
Men da køreegenskaberne som bekendt intet fejlede, vovede jeg mig alligevel ret hurtigt ind i et hedt forhold til en '82 Alfasud TI.
Det blev af længere varighed, idet den og en '85 Sprint QV dækkede familiens transportbehov i mere end 20 år, og de havde begge rundet 300.000 fortræffeligt kørte km, da jeg i november 2007 måtte vinke farvel til dem.
Da jeg herefter havde været på en "kold tyrker" i nogle måneder med lillemors FIAT Punto 1,2, kunne jeg bare ikke modstå fristelsen til at "boxe" lidt igen, da jeg fik chancen, og det har jeg ikke fortrudt.
Det er en fornøjelse at køre denne lille perle, der på bedste vis kombinerer sportslige køreegenskaber med en station-car's praktiske anvendelighed.
Alfa Romeo 145 L
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
Mærk lyden...... HØJ herfra
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Svar: 28
Godt at se, den kom herind.
Morten >> Denne 145 er født med indsprøjtning, så syningshallen vil næppe have det fantastisk med et par karburatorer, istedet. Men den går nu helt godt alligevel.
jan 2004
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 13 Emner: 72 Svar: 869
altid plads til en alfa.... tjek evt min...
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 42
velkommen med din boxer.
hvorfor har du ikke bevaret kaburatorer på motoren. Det ville da være nice?..
jun 2007
Følger: 84 Følgere: 80 Biler: 3 Emner: 9 Svar: 171
fin alfa;O)