VW Golf 2 (turbo) 1988

6.225 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
Slå lyden til
00:00
/
00:10
LIVE

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

VW Golf 2 (turbo)

Årgang:
1988
Motor:
1,8 8v med eftermonteret turbo.

- Motor total renoveret (Bund og top).
- Bearbejdet topstykke.
- Lettet svinghjul.
- T3/T4 hybrid turbo.
- 40mm ekstern wastegate.
- Rustfri downpipe.
- Blow off ventil.
- Bygget om til kabelskift gearkasse(G60).
- 6 armet sintermetalkobling (Kører næsten som en standart kobling).
- Woessner smedede og coatede stempler.
- Plejlstænger (G60) forstærket/poleret.
- Cometic ståltoppakning.
- Intercooler fra lastbil.
- Dr. schrick 272 graders knastaksel.
- Dr. schrick dobbelte ventilfjedre.
- Hjemmebygget indsugningsmanifold med tragte og ca 4 litter plenium kammer.
- Dyser... 4*580ml og 4*304ml.
- Megasquirt motorstyrring med dobbeltspoletænding, launch control/flatshift, ladetryksstyrring osv.

Motor har kørt ca.25.000km. Bil ca. 300.000km.

Der er lavet meget mere af alle mulige småting.

Bedste tid på 1/4mile (Kørt til Blackrace på Lindtorp):
13,56sek 178kmt.

0-100:
Gadedæk - 5,9sek. (Målt med G-tech)
Slicks - ca. 5 sek.

Bilen er synet og godkendt efter gældende lovgivning med turbo og har været i 8 år snart.
Der er papirer fra fæprdselsstyrrelsen, told og skat og fra SMC der understøtter synet. Alle papirer er iorden.

Fjerde syn med turbo monteret er netop overstået (Jan 2010).

Er igennem tiden blevet stoppet et par gange af politiet - Har altid kopier af alle papirer liggende i bilen og der har derfor aldrig været problemer.
Hestekræfter
Resultat til DHB nr. 29 ud af 90 deltagerbiler i street klassen med tiden 13.8 sek. Dette kørt med 272 graders knast og ca. 280 hk.

Bilen er standart en 1,8 8v GT. Den er født med 90hk, men ellers udstyr som en GTI.

Til hverdag kører bilen med 107hk som den er godkendt til (Men har papirer så den kan godkendes til 166hk)
Fælge
16" Alu (ikke noget fancy).
Dæk
215/40-16
Undervogn
Gevind.
Bilstereo
Sony med bånd.
Styling
En smule G60 style.
Interiør
Recaro stole.
Ekstra tilbehør
Ikke meget.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er bygget til hverdagsbrug. Den har Kørt mig til og fra arbejde hver dag i mange år. Kører nemt over 10km/l ved normal kørsel og over 12km/l på motorvej.

Motor ca. 40.000km og super sund.
Bilen ca. 300.000km.

Jeg har haft bilen i 11 år.

Jeg er udlært mekaniker ved VW (Har dog siden læst videre) og har altid selv lavet alt på bilen.

Mvh Havneren.

Vil du se flere VW Golf 2 (turbo) til salg? Andre VW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
VW Golf 2 (turbo)
Annonce