VW Golf 2 (turbo) 1988
6.225 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Kommentarer
VW Golf 2 (turbo)
Årgang:
1988
Motor:
1,8 8v med eftermonteret turbo.
- Motor total renoveret (Bund og top).
- Bearbejdet topstykke.
- Lettet svinghjul.
- T3/T4 hybrid turbo.
- 40mm ekstern wastegate.
- Rustfri downpipe.
- Blow off ventil.
- Bygget om til kabelskift gearkasse(G60).
- 6 armet sintermetalkobling (Kører næsten som en standart kobling).
- Woessner smedede og coatede stempler.
- Plejlstænger (G60) forstærket/poleret.
- Cometic ståltoppakning.
- Intercooler fra lastbil.
- Dr. schrick 272 graders knastaksel.
- Dr. schrick dobbelte ventilfjedre.
- Hjemmebygget indsugningsmanifold med tragte og ca 4 litter plenium kammer.
- Dyser... 4*580ml og 4*304ml.
- Megasquirt motorstyrring med dobbeltspoletænding, launch control/flatshift, ladetryksstyrring osv.
Motor har kørt ca.25.000km. Bil ca. 300.000km.
Der er lavet meget mere af alle mulige småting.
Bedste tid på 1/4mile (Kørt til Blackrace på Lindtorp):
13,56sek 178kmt.
0-100:
Gadedæk - 5,9sek. (Målt med G-tech)
Slicks - ca. 5 sek.
Bilen er synet og godkendt efter gældende lovgivning med turbo og har været i 8 år snart.
Der er papirer fra fæprdselsstyrrelsen, told og skat og fra SMC der understøtter synet. Alle papirer er iorden.
Fjerde syn med turbo monteret er netop overstået (Jan 2010).
Er igennem tiden blevet stoppet et par gange af politiet - Har altid kopier af alle papirer liggende i bilen og der har derfor aldrig været problemer.
- Motor total renoveret (Bund og top).
- Bearbejdet topstykke.
- Lettet svinghjul.
- T3/T4 hybrid turbo.
- 40mm ekstern wastegate.
- Rustfri downpipe.
- Blow off ventil.
- Bygget om til kabelskift gearkasse(G60).
- 6 armet sintermetalkobling (Kører næsten som en standart kobling).
- Woessner smedede og coatede stempler.
- Plejlstænger (G60) forstærket/poleret.
- Cometic ståltoppakning.
- Intercooler fra lastbil.
- Dr. schrick 272 graders knastaksel.
- Dr. schrick dobbelte ventilfjedre.
- Hjemmebygget indsugningsmanifold med tragte og ca 4 litter plenium kammer.
- Dyser... 4*580ml og 4*304ml.
- Megasquirt motorstyrring med dobbeltspoletænding, launch control/flatshift, ladetryksstyrring osv.
Motor har kørt ca.25.000km. Bil ca. 300.000km.
Der er lavet meget mere af alle mulige småting.
Bedste tid på 1/4mile (Kørt til Blackrace på Lindtorp):
13,56sek 178kmt.
0-100:
Gadedæk - 5,9sek. (Målt med G-tech)
Slicks - ca. 5 sek.
Bilen er synet og godkendt efter gældende lovgivning med turbo og har været i 8 år snart.
Der er papirer fra fæprdselsstyrrelsen, told og skat og fra SMC der understøtter synet. Alle papirer er iorden.
Fjerde syn med turbo monteret er netop overstået (Jan 2010).
Er igennem tiden blevet stoppet et par gange af politiet - Har altid kopier af alle papirer liggende i bilen og der har derfor aldrig været problemer.
Hestekræfter
Resultat til DHB nr. 29 ud af 90 deltagerbiler i street klassen med tiden 13.8 sek. Dette kørt med 272 graders knast og ca. 280 hk.
Bilen er standart en 1,8 8v GT. Den er født med 90hk, men ellers udstyr som en GTI.
Til hverdag kører bilen med 107hk som den er godkendt til (Men har papirer så den kan godkendes til 166hk)
Bilen er standart en 1,8 8v GT. Den er født med 90hk, men ellers udstyr som en GTI.
Til hverdag kører bilen med 107hk som den er godkendt til (Men har papirer så den kan godkendes til 166hk)
Fælge
16" Alu (ikke noget fancy).
Dæk
215/40-16
Undervogn
Gevind.
Bilstereo
Sony med bånd.
Styling
En smule G60 style.
Interiør
Recaro stole.
Ekstra tilbehør
Ikke meget.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er bygget til hverdagsbrug. Den har Kørt mig til og fra arbejde hver dag i mange år. Kører nemt over 10km/l ved normal kørsel og over 12km/l på motorvej.
Motor ca. 40.000km og super sund.
Bilen ca. 300.000km.
Jeg har haft bilen i 11 år.
Jeg er udlært mekaniker ved VW (Har dog siden læst videre) og har altid selv lavet alt på bilen.
Mvh Havneren.
Motor ca. 40.000km og super sund.
Bilen ca. 300.000km.
Jeg har haft bilen i 11 år.
Jeg er udlært mekaniker ved VW (Har dog siden læst videre) og har altid selv lavet alt på bilen.
Mvh Havneren.
VW Golf 2 (turbo)
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 98
Imponerende projekt...Håber vi kan få lidt tekniksnak engang.
MVH.Jens
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 138
Nope - Ikke gået af med den endnu... Den står skam her og venter trofast på mig hver morgenn som den har gjort de sidste 9 år.
Vh Chr
sep 2003
Følger: 60 Følgere: 53 Biler: 5 Emner: 168 Svar: 736
Har du får den solgt?
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 138
Mange tak
Jeg har faktisk ikke umiddelbart nogle billeder af kabine osv. tror jeg - Hvad er det du har, der er bygget til Golf2 siger du og, hvad er det så du i den forbindelse skal bruge billeder til?
Vh Chr
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Svar: 5
høj herfra
jun 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Svar: 5
hej mester jeg er monster vild med din bil kan du ikke sende mig nogle billede af din kabine plus hele panelet ved radio og ned efter for har noget der er bygget til golf 2
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 28
intra i at bytte med min bimmer .:!?
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 3
vil virkelig gerne eje din golf
nov 2005
Følger: 91 Følgere: 83 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 44
smed lige en høj.
smider du ikke en retur.??
Mvh Jonas
dec 2006
Følger: 35 Følgere: 44 Biler: 11 Emner: 209 Svar: 443
flot golf med turbo. ser godt ud . har smidt en høj. tjek vores carina e og smid en stemme. tak
nov 2007
Følger: 27 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 6
Velkommen til, - og høj herfra!
Tjek også mine biler, og udfordringer ud:-)
nov 2007
Følger: 34 Følgere: 59 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 2.223
mvh hc
aug 2006
Følger: 86 Følgere: 87 Biler: 12 Emner: 62 Svar: 162
en turbo øse kan altid godkendes. velkommmen