Ford Model T 1930
7.703 visninger
|
Oprettet:
Ford Model T
Årgang:
1930
Motor:
2,9 l flathead (sideventilet) 4 cylindret m. 8 ventiler. Tænding ved 1 summerspole per cylinder.
Hestekræfter
20
Fælge
30 x 3 1/2 artellerihjul med hickory eger og aftagelig fælg
Dæk
30 x 3 1/2 vulstdæk (Clincher)
Undervogn
Stiv foraksel med tværliggende fjeder. Stiv bagaksel med tværliggende fjeder.
Bilstereo
Nej
Styling
Danskbygget karrosseri fra Kettinge karosserifabrik - bygget som Taxa.
Interiør
Fløjl
Ekstra tilbehør
Kompressionsfløjte på cyiner 1
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Chassis og motor produceret i oktober 1921. Oprindelig Touring karosseri. Bilen indregistreret i 1922 (dato ukendt) med nummer L 476. Ombygget på et tidspunkt - formentlig 1925-26 til lukket 4 dørs karosseri på Kettinge Karosserifabrik på Lolland.
Omregistreret til oprindeligt nummer - L476 - med historisk nummerplade i 2008.
Omregistreret til oprindeligt nummer - L476 - med historisk nummerplade i 2008.
Ford Model T
Tilmeldt:
mar 2007
Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.063
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 85
Fantastisk køretøj du har dig & en sjov historie der er på den
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 8
det er vel nok en flot og velholdt Ford T.
jul 2003
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 21
Lækkert at se en T-model.. Min gamle arbejdsgiver ejede også en, hvor jeg er ret sikker på at karossen blev bygget inde i Odense.. Mener det var en 1924 model. karossen var overtrukket med noget skind/læder-noget (lysebrunt) af en art.. Også en Ford A tudor ejede han.. 31-model så vidt jeg husker.. Blå.. Fik et chock første gang jeg pudssede den.. Kludene blev jo helt blå..hehe.. Kan du huske hvor mange lag maling de fik? Velkommen til din fine T;)
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 2 Svar: 4
Nej nej - man skal bare have en forsikring imod råd og svamp frem for en kaskoforsikring - ha ha
Det er bødkeren i Kettinge der udvidede gesjæften med karosseribygning. Han var således IKKE uddannet karetmager som det hed dengang før det hed pladesmed eller karosseribygger. Han byggede bilen på bestilling fra købmand Julius A Madsen fra samme by på Lolland. Så derfor er skellettet lavet af træ beklædt med plader. Det var først omkring 1930 at man havde helstålskarosser (Ford A Tudor f.eks.) og den første masseproducerede bil med selvbærende karosseri var Opel Kadet fra 1938,
okt 2003
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 61
Jeg så den godt på parkeringspladsen ved Prøvensvej i dag - den er flot, men trænger da vist til noget gori med alt det træ den har
aug 2007
Følger: 117 Følgere: 105 Biler: 1 Emner: 288 Svar: 1.654
den er så fed! jeg må bare ha sådan en en dag!
feb 2006
Følger: 311 Følgere: 312 Biler: 22 Emner: 34 Svar: 367
fin vogn du har dig der pas nu rigtig godt på den...!
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 2 Svar: 4
Ja beklager at dette fine sted ikke understøtter biler fra før 1930 - bilen er fra 1921/22 og ikke 1930 som der står.
Så kan vi lige få årgangene ned til i hvert fald 1900 - tak!
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 28 Svar: 56
det er sku en mega flot bil du har dig der..
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 67
2,9L og 20hk - ØV. men rigtig flot eksemplar
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 238
Det er kult det der
jul 2005
Følger: 71 Følgere: 51 Biler: 12 Emner: 21 Svar: 276
en mega fin gammel tøs
den må da ind velkommen