Opel kadett s 1,3 SOLGT [Tidl. bil] 1989
1.283 visninger
|
Oprettet:
Opel kadett s 1,3 SOLGT
Årgang:
1989
Motor:
4 cylindret rækkemotor på 2,0i, med 2 overliggende knastaksler. 16 ventiler.
Og der er monteret corscat topstykke med andre knaster.
og er chippet..! samt frederic motorsports Powercup- blank rør og stort pipercross luftfilter.. lettet svinghjul fra c20let motor ( turbo ) samt koblingsplade og trykplade ligeså.
Og der er monteret corscat topstykke med andre knaster.
og er chippet..! samt frederic motorsports Powercup- blank rør og stort pipercross luftfilter.. lettet svinghjul fra c20let motor ( turbo ) samt koblingsplade og trykplade ligeså.
Hestekræfter
standart har den 150 hk.
efter en lille ombygning og optimering
er nuværende hk stadig ukendt.
efter en lille ombygning og optimering
er nuværende hk stadig ukendt.
Fælge
foran -- helt standart dog 15´´ stålfælg med slidt dæk som skal skiftes. grunden til den ellers så store fælg foran er for at få plads til de modeficerede bræmser der er lavet efter ombygning fra 1.3s til 2.0i 16v
fælge bagpå er standart 13´´ stålfælge.
fælge bagpå er standart 13´´ stålfælge.
Dæk
helårsdæk der er rimlig slidt og skal skiftes allesammen.
Undervogn
undervognen bag er helt standart kadett 1.3s fra 1989.
undervognen for er lavet om fra 1.3s fra 1989
og til GSI.
bestående af :
nye bærearme H og V side.
nye styrerkugler H og V side.
nye fjederben H og V side. fra opel astra 2.0i 16v gsi.
samt optimerede bræmser fra samme bil.
da det jo er vigtigt med et sårn projekt her.
at det også er forsvarligt at kære i.
og Alt er 100% iorden
undervognen for er lavet om fra 1.3s fra 1989
og til GSI.
bestående af :
nye bærearme H og V side.
nye styrerkugler H og V side.
nye fjederben H og V side. fra opel astra 2.0i 16v gsi.
samt optimerede bræmser fra samme bil.
da det jo er vigtigt med et sårn projekt her.
at det også er forsvarligt at kære i.
og Alt er 100% iorden
Bilstereo
Alpine CDE-9882RI er en Headunit for den kræsne bruger. Her får du lyd i topklasse med mange spændende funktioner.
Eksklusivt udseende i titaniumgrå med Dual Illumination (Blue/Red).
Full Speed Connection for iPod
Cd-afspiller:
Quick Search
CD Text Display and Scroll
CD-R / CD file Playback
MP3 Text InFile Playback (without DRM) Regulated 1-bit DAC Zero Data Mute (0 bit Mute)
Tilslutningsmuligheder:
OEM Steering Remote Control Ready
AUX-In Ready (with KCE-236B)
Forstærker:
4 x 50W High Power Amplifier
3 Preout
Tuner:
Memory Presets: (FM:18/MV6/LW:6)
RDS funktioner: TA,TP,PTY,NEWS,RADIO TEXT
Display:
White LCD (5x9dotx12)
Dual Illumination ( Blue/Red)
White LCD Lighting
Lydindstillinger:
Subwoofer Level Adjustment
Bass Center Frequency Adjustment
Bass Width Adjustment
Bass Level Adjustment
High Pass Filter Adjustment
Other Highlights
MaxTune Tuner
Rotary Encoder Volume Control
Remote Control Ready
Detachable Face Plate
ISO Connector Ready
Eksklusivt udseende i titaniumgrå med Dual Illumination (Blue/Red).
Full Speed Connection for iPod
Cd-afspiller:
Quick Search
CD Text Display and Scroll
CD-R / CD file Playback
MP3 Text InFile Playback (without DRM) Regulated 1-bit DAC Zero Data Mute (0 bit Mute)
Tilslutningsmuligheder:
OEM Steering Remote Control Ready
AUX-In Ready (with KCE-236B)
Forstærker:
4 x 50W High Power Amplifier
3 Preout
Tuner:
Memory Presets: (FM:18/MV6/LW:6)
RDS funktioner: TA,TP,PTY,NEWS,RADIO TEXT
Display:
White LCD (5x9dotx12)
Dual Illumination ( Blue/Red)
White LCD Lighting
Lydindstillinger:
Subwoofer Level Adjustment
Bass Center Frequency Adjustment
Bass Width Adjustment
Bass Level Adjustment
High Pass Filter Adjustment
Other Highlights
MaxTune Tuner
Rotary Encoder Volume Control
Remote Control Ready
Detachable Face Plate
ISO Connector Ready
Styling
bilen er sænket 60mm foran hvilket egentligt kun blev gjort for at få lidt bedre køreegenskaber.
men også for at se godt ud.
Dobbelt afgang bagpå.
motorrums-styling:
ilagt 2.0i 16v -- c20xe -- motor der er pæn samt stort filter - powercup - rør og meget mere..
nogen mener det er styling. andre gør ikke.? nu er det ihvertfald noteret.
men også for at se godt ud.
Dobbelt afgang bagpå.
motorrums-styling:
ilagt 2.0i 16v -- c20xe -- motor der er pæn samt stort filter - powercup - rør og meget mere..
nogen mener det er styling. andre gør ikke.? nu er det ihvertfald noteret.
Interiør
hele kabinen er helt standart og stadig bevaret original.
Ekstra tilbehør
anhængertræk:
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
TAK TIL SUNE & C/O SOM HAR FREMSTILLET BILEN....
har dette projekt her jeg gerne vil vise frem.
jeg købte bilen for ca 6 uger siden. da jeg hentede den i nordjylland hos forhandlers, stod den helt orginal med den 1.3s motor i som den jo er født med. og på den motor var ALT stortset i stykker. jeg fik handlet en del stumper. bla slibesæt - bolte - køler - starter - batteri - og meget mere.! brugte 2 dage på at skifte det hele hjemme i indkørslen. og så var den køreklar.
men syntes alligevel der manglede noget.
nemlig, en 16v motor?
jeg satte mig foran computern og gik ind på Bilgalleri.dk selvfølgelig =0) fandt en annonce hvor der var en der hade en astra gsi tilsalg med danske papirer og det hele.
kørte helevejen fra Aarhus og til lollandfalster. fik handlet bil og hjem igen.
næste morgen gik jeg igang med at skrælle den astra jeg lige hade købt,
fra jeg startede med at skrue i astra´n og til den var helt skrellet gik der det meste af en lørdag. hvilket jeg selv sys gik godt. så fik jeg den kørt til ophuggern og var klar til at komme igang med kadett´n :
fik lynhurtigt pillet den gamle 1.3s motor ud samt fjederben _ styrestænger - vandbeholder osv..
vasket hele motorrummet. og malet det i sort samt givet det rustbeskytter.
så blev den nye motor smidt i med alt hva det nu krævede.
ledningsnettet blev flettet sammen samt boret hul til styreboxen. og fik lavet nyt brændstofsystem da dette jo er nødvendigt eftersom at 1.3s kører med mekanisk pumpe. og den nye kræver en elektronisk pumpe der kan levere et noget højer tryk.
udstødning blev samlet med nyt flexrør osv.
OPSTART.
første gang jeg drejede nøglen startede bilen som den skulle og fandt lynhurtigt sin rolige tomgang =0)
da alt var færdigt kørte jeg en tur i den og den kørte som den skulle. MEN ham jeg hade købt motoren af sage at den INTET fejlede. hvilket selvfølgelig ikk passede.! den pev inde fra udrykkerlejet og kunne høre at det ene knokkelled ikk var for godt. ind i garagen igen og af med gearkassen =0(.
der kunne jeg så konstatere at koblingsarmen hade erstattet udrykkerlejet og dermed trykkede på trykpladen! hvilket jo ik er ret fedt egentlig. hehe
så tænkte jeg fuck det, det skal skiftes.
ringede til BOELT som nogen af jer sikkert kender ( grøn ascona turbo )
fik hentet et svinghjul fra i let motor ( turbo )
fik det drejet af. samt købt nyt leje og kobling samt trykplade.!
samlet hele pisset og ud og køre =0)
fuld skrald på og kørte pisse godt og det gør den stadigvæk!
nu gider jeg ikk skrive mere.
Tak til:
michael k for fremstilning af brændstofsystem!
boelt for råd og vejledning. samt køb / salg af stumper.
håber i tager godt imod den drenge og chick´s
ses på landevejen..
og til dem der afviser? skriv nu lige hvorfor. hvis der evt er noget jeg har glemt =0)
har dette projekt her jeg gerne vil vise frem.
jeg købte bilen for ca 6 uger siden. da jeg hentede den i nordjylland hos forhandlers, stod den helt orginal med den 1.3s motor i som den jo er født med. og på den motor var ALT stortset i stykker. jeg fik handlet en del stumper. bla slibesæt - bolte - køler - starter - batteri - og meget mere.! brugte 2 dage på at skifte det hele hjemme i indkørslen. og så var den køreklar.
men syntes alligevel der manglede noget.
nemlig, en 16v motor?
jeg satte mig foran computern og gik ind på Bilgalleri.dk selvfølgelig =0) fandt en annonce hvor der var en der hade en astra gsi tilsalg med danske papirer og det hele.
kørte helevejen fra Aarhus og til lollandfalster. fik handlet bil og hjem igen.
næste morgen gik jeg igang med at skrælle den astra jeg lige hade købt,
fra jeg startede med at skrue i astra´n og til den var helt skrellet gik der det meste af en lørdag. hvilket jeg selv sys gik godt. så fik jeg den kørt til ophuggern og var klar til at komme igang med kadett´n :
fik lynhurtigt pillet den gamle 1.3s motor ud samt fjederben _ styrestænger - vandbeholder osv..
vasket hele motorrummet. og malet det i sort samt givet det rustbeskytter.
så blev den nye motor smidt i med alt hva det nu krævede.
ledningsnettet blev flettet sammen samt boret hul til styreboxen. og fik lavet nyt brændstofsystem da dette jo er nødvendigt eftersom at 1.3s kører med mekanisk pumpe. og den nye kræver en elektronisk pumpe der kan levere et noget højer tryk.
udstødning blev samlet med nyt flexrør osv.
OPSTART.
første gang jeg drejede nøglen startede bilen som den skulle og fandt lynhurtigt sin rolige tomgang =0)
da alt var færdigt kørte jeg en tur i den og den kørte som den skulle. MEN ham jeg hade købt motoren af sage at den INTET fejlede. hvilket selvfølgelig ikk passede.! den pev inde fra udrykkerlejet og kunne høre at det ene knokkelled ikk var for godt. ind i garagen igen og af med gearkassen =0(.
der kunne jeg så konstatere at koblingsarmen hade erstattet udrykkerlejet og dermed trykkede på trykpladen! hvilket jo ik er ret fedt egentlig. hehe
så tænkte jeg fuck det, det skal skiftes.
ringede til BOELT som nogen af jer sikkert kender ( grøn ascona turbo )
fik hentet et svinghjul fra i let motor ( turbo )
fik det drejet af. samt købt nyt leje og kobling samt trykplade.!
samlet hele pisset og ud og køre =0)
fuld skrald på og kørte pisse godt og det gør den stadigvæk!
nu gider jeg ikk skrive mere.
Tak til:
michael k for fremstilning af brændstofsystem!
boelt for råd og vejledning. samt køb / salg af stumper.
håber i tager godt imod den drenge og chick´s
ses på landevejen..
og til dem der afviser? skriv nu lige hvorfor. hvis der evt er noget jeg har glemt =0)
Opel kadett s 1,3 SOLGT
jul 2005
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 3 Emner: 68 Svar: 651
fedt med en anonym recer
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 28
måske sælges vil prøvet noget andet kom med nogle bud
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 226 Biler: 17 Emner: 56 Svar: 1.167
Kadett!
Lækker vogn ellers!
Du kan tjekke min når du får tid ;D
jul 2005
Følger: 84 Følgere: 78 Biler: 9 Emner: 25 Svar: 951
Sys det er fedet at bilen ik ser ud af nogen og at der så ligger ca 150 hk under hjelmen
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 28
Nogle som har en opel GSI gerne med defekt motor købes gerne..
på forhånd tak tak.
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 28
tak til jer
mar 2007
Følger: 192 Følgere: 90 Biler: 7 Emner: 13 Svar: 128
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=167970
mar 2007
Følger: 192 Følgere: 90 Biler: 7 Emner: 13 Svar: 128
velkommen
aug 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 767
fin kadett
dec 2006
Følger: 53 Følgere: 50 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 312
velkommen ind med den.... Fedt og se at den er så diskret den ligner jo 100% en standart.. Syntes det er fedt en ulv i fåerklæder.
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 10 Emner: 6 Svar: 29
...