Honda CRX Del Sol [Tidl. bil] 1992
2.138 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Kommentarer
Honda CRX Del Sol
Årgang:
1992
Motor:
Standard:
D16Z6
ESI 1.6 VTec
Multi-point fuel injection
4 Cylindret rækkemotor
4 ventiler pr. cylinder
Nu:
D16B2
1.6L
Multi-point fuel injection
4 Cylindret rækkemotor
4 ventiler pr. cylinder
Modificéring:
VTec bygget i motor
3KG svinghjul i alu
SuperSprint 60mm udstødning (fuldsystem)
Invidia 60mm catalysator
Hestekræfter
Standard: (På D16Z6)
125 HK / 5200 RPM
142 Nm / 5200 RPM
0-100 km/t på 9.2 sek.
Nu: (På D16B2)
;-) ?? HK / 6450 RPM (På hjulet)
;-) ?? Nm / 6180 RPM (På hjulet)
Fælge
Ultralite Spec
17x7"
Dæk
Talon Triangle TR968
205/40-17"
Undervogn
Nye Originale støddæmpere
Cobra Fjedrer sænket 30/30mm
RSS Aluminium Lower control arm
Bilstereo
Standard båndafspiller fra fabrikken :-D
Styling
(Så lidt som muligt. Bilen er perfekt som standard)
VTi Spoiler
Tonede lygter
Nylakéret i blank sort med svagt blå glimmereffekt
Interiør
Sportssæder (standard)
JDM Cluster (speedometer osv)
Aluringe om speedometer og RPM
Momo GTR2 Rat
Momo GTR2 Gearknop
Momo Pedaler
Ekstra tilbehør
Tenzo-R shortshift
Alarm & GPS Tracker gemt langt væk inde i bilen ;-)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jeg købte bilen med en smule rust i den ene skærm. Det viste sig at det ikke var det eneste problem med bilen :-(
UPDATE 06-03-2011:
Rustarbejde påbegyndt. Og der var MEGET mere rust end først antaget. Højre panel bagerst, højre bagskærm, bagparti hvor bagkofanger sidder fast, øverst på forreste A-stolpe, samt små pletter andre steder under plastikken... Der skal skæres, slibes, og svejses nye plader på...
UPDATE 10-03-2011:
Rustarbejde færdigt. Det har taget 19 timers arbejde at få bilen total rustfri.
Bilen har idag også fået Tectyl hulrumsbehandling, samt Tectyl undervognsbehandling. Sikke et svineri :-)
UPDATE 20-03-2001:
Helt ny undervogn montéret på bilen. Carbontaget fjernet, og standard tag montéret. Gider ikke det carbon pjat...
Og så er første tur kørt, uden tag, og i dejligt solskin :-D
UPDATE 28-03-2011:
Bilen er tilbage fra maleren. Komplet lakering af hele bilen. Ahh ny bil :-D
UPDATE 13-04-2011:
Gearkasse skiftet. Defekte lejer på den originale gearkasse grundet tidligere ejer har fyldt forkert gearkasseolie på den.
UPDATE: 29-04-2011:
Bilen er idag blevet sporet med en en 0,00 - 0,01mm tolerance. Så godt som det kan blive :-)
Tak til Allan og "kollega"
UPDATE: 20-07-2011:
Forhjulslejer, samt bremseskiver, og klodser er skiftet.
Nye bagklaps-dæmpere.
UPDATE: 22-07-2011:
Tandrem, remstrammer, kilerem til generator, samt kilerem til servo skiftet.
UPDATE: 11-09-2011:
Baghjulslejer skiftet, samt bremsebakker bag. Justering af håndbremse. Ventiler i motor er blevet justeret / stillet. Det virker :-)
----------------------------------------------------------
Omkostninger indtil videre:
1. Honda Del Sol 50000kr
2. Udrykkerleje 260kr
3. Hjulbolte 8 stk. 250kr
4. Pakdåse til gearkasse 80kr
5. Komplet undervogn (Brugt) 760kr Defekt :-(
6. Nye Støddæmpere 1400kr
7. Cobra fjedre til undervogn 1300kr
8. Rustarbejde 2400kr
9. Hulrums- & undervognsbehandling 550kr
10. Inderskærme foran 1500kr
11. Lakéring af bil 10.000kr
12. Gearkasse 1500kr
13. Dørhåndtag indvendig, h.side 500kr
14. Tændrør 250kr
15. Støddæmper Bagklap 1000kr
16. Bremseskiver 800kr
17. Bremseklodser 600kr
18. Forhjulslejer 1000kr
19. Kilerem servo + generator 340kr
20. Tandrem + remstrammer 600kr
21. Baghulslejer 900kr
22. Bagbremser 500kr
Total: 76.490kr
------------------------------------------------
(Mange af de nævnte priser er utrolig billige da man er så heldig at have nogle forbindelser ;-)
Honda CRX Del Sol
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 10 Emner: 23 Svar: 112
Det er en D16B2 motor der sidder i den nu.. Den har ikke V-tec normalt.. V-tec (hele topstykket samt ventiler osv) er flytte fra ESI motoren (D16Z6), hen på D16B2 blokken...) Det elektriske er som det hele tiden har været... Det virker som det skal
jun 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.588
Modificéring:
VTec bygget i motor <- Hvad er det lige du mener med det?
Ja en ESi har vtec, men det er kun på indsugningssiden.. Så man kan vel nærmest kalde det halvt vtec i forhold til det vtec en vti og mange andre honda modeller kører med..
Tvivler på du har bygget noget som helst ind af det, og hvis du har skulle du tage at søge et job hos honda med at lave motorer til dem
Har selv haft en civic ESi jeg havde bygget turbo på, og savner den sq stadig..
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 10 Emner: 23 Svar: 112
Det er heller ikke meningen.. Men standard ser den ud som om den er hævet 28cm
sep 2007
Følger: 67 Følgere: 69 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 63
Velkommen
mar 2007
Følger: 64 Følgere: 62 Biler: 5 Emner: 40 Svar: 277
ligner godt nok ikke en der er blevet sænket
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 9
Lækker bil.
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 227 Biler: 17 Emner: 56 Svar: 1.167
En rimelig lækker vogn i disse tider med masser af godt vejr
Og rigtig god profil!
10 point herfra
Kig meget gerne forbi mine biler hvis det er, mangler kun tre stemmer på den ene før den når 800 stemmer
- Sune