VW UP! TSI 2017
14.067 visninger
|
Oprettet:
VW UP! TSI
Årgang:
2017
Motor:
CHZ (TSI)
999ccm
3 cyl. Doch
12 ventiler
04C145701P Turbo
5 trins manuel gearkasse (fra polo Tsi)
2,5" rustfri 'decat' downpipe
3" alu airintake kit
999ccm
3 cyl. Doch
12 ventiler
04C145701P Turbo
5 trins manuel gearkasse (fra polo Tsi)
2,5" rustfri 'decat' downpipe
3" alu airintake kit
Hestekræfter
Standard opgivelse:
90hk @5000-5500 rpm.
160nm @1500-3500 rpm.
0-100km/t - 9,9sek.
185km/t tophastighed.
22,7km/L
Efter opgraderinger:
140hk @4644 rpm.
255,4nm @2689 rpm.
0-100km/t - ?
210km/t tophastighed, har kørt 210 i den, sandsynligvis kan den mere? men har ikke prøvet.
90hk @5000-5500 rpm.
160nm @1500-3500 rpm.
0-100km/t - 9,9sek.
185km/t tophastighed.
22,7km/L
Efter opgraderinger:
140hk @4644 rpm.
255,4nm @2689 rpm.
0-100km/t - ?
210km/t tophastighed, har kørt 210 i den, sandsynligvis kan den mere? men har ikke prøvet.
Fælge
Sommer:
Japan racing
JR11 7.5x17 - 4x100
ET 35
Vinter:
Vw
Radial Alu
6.5x15 - 4x100
ET40
Japan racing
JR11 7.5x17 - 4x100
ET 35
Vinter:
Vw
Radial Alu
6.5x15 - 4x100
ET40
Dæk
Sommer:
Sunny SN3970
205/40r17
Vinter
Continental
185/55r15
Sunny SN3970
205/40r17
Vinter
Continental
185/55r15
Undervogn
Standard med FK 40/40 sænkningsfjedre monteret.
- Det ser fedt ud med gevindundervogn, men syntes det er for hårdt, til en hverdagsbil, derfor valgte jeg sænkningsfjedre, som gør den tilpas hård og tilpas blød.
- Det ser fedt ud med gevindundervogn, men syntes det er for hårdt, til en hverdagsbil, derfor valgte jeg sænkningsfjedre, som gør den tilpas hård og tilpas blød.
Bilstereo
Standard 'high up'
6 højtalere
8" helix sub (speciel til vw up)
App HU. med mange funktioner f.eks. bluetooth, håndfri, bakkamera osv.
6 højtalere
8" helix sub (speciel til vw up)
App HU. med mange funktioner f.eks. bluetooth, håndfri, bakkamera osv.
Styling
Da jeg bestilte bilen, prøvede jeg at sammensætte farverne på bilen, på en måde, så den ser lidt mere frisk ud, med stadig neutrale farver.
Rød pixels instrumentbord.
Beam rød sæder.
Sort tag.
Tonederuder.
Røde detaljer.
Eftermonteret:
sænket 40mm.
JR11 fælge, sorte.
Nighteye LED H4 i forlygterne.
Nighteye LED HB4 i tågelygterne.
Resten af taget, samt vinge, skal folieres i blanksort.
Rød pixels instrumentbord.
Beam rød sæder.
Sort tag.
Tonederuder.
Røde detaljer.
Eftermonteret:
sænket 40mm.
JR11 fælge, sorte.
Nighteye LED H4 i forlygterne.
Nighteye LED HB4 i tågelygterne.
Resten af taget, samt vinge, skal folieres i blanksort.
Interiør
Stofsæder med hvid kunstlæder i sidderne, i temaet 'Rød beam'.
Rød pixels instrumentbord.
Midterarmlæn i læder, med røde sygninger.
Rød pixels instrumentbord.
Midterarmlæn i læder, med røde sygninger.
Ekstra tilbehør
Fælge, diverse plejemidler og standard dele.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Det er en god lille bil, med tilstrækkeligt plads, den kører virkelig godt og lydløst!
samtidig gør de 140hk også den lille UP! TSI, forholdsvis sjov, at køre.. nogle er i hvertfald blevet overrasket, både passagere og f.eks. folk, som har troet, deres golf IV gti kunne køre fra den.
Angående opgraderingerne.
jeg er rustfri smed og har selv lavet det, så det kan ikke købes, eller jo.. kun i brasilien, men god fornøjelse med fragt og told...
Har fået flere henveldelser på delene, så jeg laver gerne downpipe og indsugning, på bestilling.
Jeg er også ved, at lave 'catback' system og opgradering, til vandintercooleren..
- Når jeg har færdig 'udviklet' det hele, samt testet det, har jeg fået lavet en hjemmeside, hvorfra det hele eller enkelt dele, kan bestilles fra.
Nok om det.. Tag godt imod UP'en :)
samtidig gør de 140hk også den lille UP! TSI, forholdsvis sjov, at køre.. nogle er i hvertfald blevet overrasket, både passagere og f.eks. folk, som har troet, deres golf IV gti kunne køre fra den.
Angående opgraderingerne.
jeg er rustfri smed og har selv lavet det, så det kan ikke købes, eller jo.. kun i brasilien, men god fornøjelse med fragt og told...
Har fået flere henveldelser på delene, så jeg laver gerne downpipe og indsugning, på bestilling.
Jeg er også ved, at lave 'catback' system og opgradering, til vandintercooleren..
- Når jeg har færdig 'udviklet' det hele, samt testet det, har jeg fået lavet en hjemmeside, hvorfra det hele eller enkelt dele, kan bestilles fra.
Nok om det.. Tag godt imod UP'en :)
VW UP! TSI
aug 2018
Følger: 1
aug 2018
Følger: 1
Jeg tænker lidt på at lave det samme som dig, men hvor svært er det at lave "cold air intake" og kan man lave det selv? Hvor meget effekt giver downpipe'n?
feb 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2
Din røde styling og det røde pixel panel er det noget du selv har fået lavet? Ser fedt ud!
Er den til salg?
dec 2015
Følger: 1
dec 2015
Følger: 1
dec 2015
Følger: 1
mar 2017
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
maj 2008
Følger: 68 Følgere: 66 Biler: 11 Emner: 11 Svar: 67
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 51 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 8
jul 2011
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 4 Svar: 20
jul 2011
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 4 Svar: 20
maj 2017
Følger: 1
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 11 Svar: 12
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 43
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 2.205
jul 2011
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 4 Svar: 20
Personligt ville jeg nok være lidt skeptisk, overfor de tal du nævner.. jeg ved det ikke kan lade sig gøre, uden modificering...
du kan sagtens hive mere end 140hk ud af motoren, det er korrekt, men grunden til at wd tuning stoppede på 140hk, var pga. Manifoldstemperaturen, den originale vandintercooler (som sidder i manifoldet) kunne ikke følge med, på over 140hk, så ladeluften blev ganske enkelt for varm og dermed tabte den effekt..
- derfor vil den effekt, du nævner aldrig kunne lade sig gøre, vedvarende, uden modificering.
Det er mit synspunkt, vi er nok ikke enige, men jeg lader den ihvertfald ligge her, det er ikke noget, som jeg vil diskutere eller blive 'uvenner' over
jul 2011
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 4 Svar: 20
jul 2011
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 4 Svar: 20
Som det fremgår i teksten, har jeg selv lavet delene, altså downpipe og indsugning, det kan ikke købes..
'Tuning' er en ganske alm. Indkøring, som jeg har fået lavet, hos wd tuning.
Hvis du har interesse i det, kan jeg sagtens lave dig en downpipe og indsugning
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 5
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 72
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3318 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.309
- de nighteye i h4 havde jeg også, ved ikke om der er samme model men ikke lige mine forventninger synes philips led klar det en smule bedre
dec 2010
Følger: 6 Følgere: 28 Biler: 13 Emner: 1 Svar: 3
mvh. mark
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 5 Biler: 4 Svar: 3
feb 2008
Følger: 54 Følgere: 65 Biler: 5 Emner: 132 Svar: 417
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 102 Biler: 4 Emner: 197 Svar: 1.695
mar 2007
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 9 Emner: 81 Svar: 723
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Svar: 2
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 426
jul 2011
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 4 Svar: 20
Men Volkswagen dækker jo næsten aldrig deres fejl, på garantien alligevel.. så nej, det er jeg ikke bange for
Blogger
Tilmeldt:
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 5830 Emner: 633 Svar: 5.089
sep 2013
Følger: 41 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 223
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 10
feb 2004
Følger: 9 Følgere: 35 Biler: 18 Emner: 12 Svar: 958
Har også selv drømt om en tunet Up TSI