Mazda 6 HB 2,0 Premium [Tidl. bil] 2010
4.293 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
3 Kommentarer
Mazda 6 HB 2,0 Premium
Årgang:
2010
Motor:
1999 ccm DISI med dobbelt overliggende knast.
Hestekræfter
155 v.6200rpm samt 193Nm v. 4500rpm
Fælge
17" alu standard som sommer samt
16" original alu som vinter
16" original alu som vinter
Dæk
215/50 R17 Bridgestone Potanza RE50 som sommerdæk.
205/60 R16 Bridgestone LM25 som vinterdæk.
205/60 R16 Bridgestone LM25 som vinterdæk.
Undervogn
Standard, hvilket betyder uafhængig ophæng i dobbelte wishbone og bag er der tale om et multilink ophæng.
Bremser for: ventilerede skiver 299mm
Bremser bag: 280mm skiver
Bremser for: ventilerede skiver 299mm
Bremser bag: 280mm skiver
Bilstereo
Bose med CD skifter for 6CD'er samt 8 højttalere hvoraf én er Subwoofer placeret i bagaerum. Anlægget afspiller også MP3 filer via AUX stik samt via Blootooth, altså trådløst.
Bose anlægget har et automatisk system der tilpasser lyden så der kompenseres for støj fra kørslen - alt i alt et fantastisk anlæg - som naturligvis er fjernstyret fra rattet.
Bose anlægget har et automatisk system der tilpasser lyden så der kompenseres for støj fra kørslen - alt i alt et fantastisk anlæg - som naturligvis er fjernstyret fra rattet.
Styling
Der er ekstra tonede ruder i bagdører og på bagrude.
Der er aludørlister på panelerne med indbygget blåt LEDlys som baggrund til Mazda6logo.
Der er aludørlister på panelerne med indbygget blåt LEDlys som baggrund til Mazda6logo.
Interiør
Standard Mazda 6 Premium med extra, tæt på Sportmodellen, se mere under bemærkninger.
Ekstra tilbehør
Kun måtter, gummimåtte i bagagerum samt førstehjælpskit.
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Min Mazda 6 er solgt som en Premium, men har et udstyr der ligger over, da den oprindeligt var bestemt til det Østriske markede, og der hedder 2,0 TE Plus.
Det betyder, at bilen har stort set alt i udstyr hvoraf kan nævnes:
Bloototh håndfri telefon, p-sensor både for og bag, Bose-anlæg, fartpilot, tågelygter, xeon lygter for med kurvelys, betyder den inderste drejer op til 15g ind i kurven, RVM system (advarer om bagfrakommende biler og giver advarsel med lys eller lyd, fungerer med radar), HLA (Hill Hold Assisten, betyder den ikke ruller baglæns på bakker i f.eks. p-huse), Dækkontrolsystem, fuldautomatisk AC samt sædevarme osv. osv.
Mazda 6 i 2011 modellen er en opgraderet version af 2. generation og bilen er kraftigt forbedret på rigtig mange punkter, som primært bevarer de gode køreegenskaber, men også tilgodeser bedre affjedrings- og støjkomfort.
Det er en meget sportig familielimosine, med som man gerne befinder sig i på meget lange stræk med høj hastighed - ligesom den er fantastisk at kaste rundt på små kringlede veje. Altsammen gør den med 4 fuldvoksne ombord, og et kæmpe bagagerum med plads til alt hvad hjertet begærer - IKEA here we come :-)
Motoren er Mazdas helt nye 2,0 DISI motor der opfylder Euro5 normen.
Bilen ligner på mange punkter den første 2g men er forbedret på ca. 200 punkter på alle områder fra støj, køreegenskaber, økonomi til sikkerhed.
Øvrige data for bilen er:
Vægt: 1435kg,
Mål. 4735x1795x1440 mm
Vmax: 217kmh, 0-100: 10,3s, 100-0: 35m,
Forbrug: ca. 7,2l/100km blandet,
Farve: Clear Water Blue
Det betyder, at bilen har stort set alt i udstyr hvoraf kan nævnes:
Bloototh håndfri telefon, p-sensor både for og bag, Bose-anlæg, fartpilot, tågelygter, xeon lygter for med kurvelys, betyder den inderste drejer op til 15g ind i kurven, RVM system (advarer om bagfrakommende biler og giver advarsel med lys eller lyd, fungerer med radar), HLA (Hill Hold Assisten, betyder den ikke ruller baglæns på bakker i f.eks. p-huse), Dækkontrolsystem, fuldautomatisk AC samt sædevarme osv. osv.
Mazda 6 i 2011 modellen er en opgraderet version af 2. generation og bilen er kraftigt forbedret på rigtig mange punkter, som primært bevarer de gode køreegenskaber, men også tilgodeser bedre affjedrings- og støjkomfort.
Det er en meget sportig familielimosine, med som man gerne befinder sig i på meget lange stræk med høj hastighed - ligesom den er fantastisk at kaste rundt på små kringlede veje. Altsammen gør den med 4 fuldvoksne ombord, og et kæmpe bagagerum med plads til alt hvad hjertet begærer - IKEA here we come :-)
Motoren er Mazdas helt nye 2,0 DISI motor der opfylder Euro5 normen.
Bilen ligner på mange punkter den første 2g men er forbedret på ca. 200 punkter på alle områder fra støj, køreegenskaber, økonomi til sikkerhed.
Øvrige data for bilen er:
Vægt: 1435kg,
Mål. 4735x1795x1440 mm
Vmax: 217kmh, 0-100: 10,3s, 100-0: 35m,
Forbrug: ca. 7,2l/100km blandet,
Farve: Clear Water Blue
Mazda 6 HB 2,0 Premium
jun 2004
Følger: 24 Følgere: 39 Biler: 6 Emner: 54 Svar: 841
En lækker mazda... og med masser af dejligt udstyr. Vildt nok at den vejer det samme som min Giulietta, skulle man ikke lige tro
Tillykke med den
mar 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 14
Kabinebilleder kommer, men enten har den været møgbeskidt, ellers har vejret ikke været til det.
Motorbilleder kommer også
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 162 Svar: 1.829
Ku godt ha været af kabine og din egen motor