Alfa Romeo 156 2.0TS [Tidl. bil] 1997
790 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Kommentarer
Alfa Romeo 156 2.0TS
Årgang:
1997
Motor:
2.0 TwinSpark 16V
Hestekræfter
155
Fælge
15" stål
Dæk
185/65-15 Vintersko
Undervogn
Standart
Bilstereo
Denver CAD-495
Digital rds fm stereo car radio
Usb and sd/mmc card slot
4 x 40w output power
Audio cd/cd-r/cd-rw/mp3 disc compatible
Id3 text support
18 preset memories
Rds function
Full dot matrix display
Blue night illumination
Encoder volume control
Rca line in/line out
Built-in iso connector
Detachable front panel
Digital rds fm stereo car radio
Usb and sd/mmc card slot
4 x 40w output power
Audio cd/cd-r/cd-rw/mp3 disc compatible
Id3 text support
18 preset memories
Rds function
Full dot matrix display
Blue night illumination
Encoder volume control
Rca line in/line out
Built-in iso connector
Detachable front panel
Styling
Tågeforlygter
Anhængertræk med aftagelig krog
Trærat
Plasthjulkapsler
Anhængertræk med aftagelig krog
Trærat
Plasthjulkapsler
Interiør
Grå Stof/velour med logo i forstolene
Snydetræ på instrumentbord
Snydetræ på instrumentbord
Ekstra tilbehør
El rudehejs for
El indstillige sidespejle
Varme i forstole
Justerbart rat
Fjernbetjent centrallås
Dobbelt airbag
Servo
Abs
El indstillige sidespejle
Varme i forstole
Justerbart rat
Fjernbetjent centrallås
Dobbelt airbag
Servo
Abs
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Da jeg investerede i bilen havde den 1,5 mdr. til syn. En defekt motor. Lidt rust i panelerne. Men ellers så bilen hæderlig ud.
Jeg blev klogere.
Ved at brække mine arme 3-4 steder kunne jeg komme til at skrue topstykket af, Få det planslebet, Og så samle motoren igen med nye pakninger, topbolte, tandrem,balancerem samt remstrammere.
Motoren startet op med ny olie og filter, og den spillede som en drøm.
Så skulle jeg igang med rusten. Startskuddet kom ved at jeg kørte over et stillebumb med lav hastighed, og så faldt det ene af de bagerste fjedreben sammen. 2 "nye" brugte fjedreben fra en ophugger blev monteret. Og nu da bilen var løftet op gik jeg igang med rusten i panelerne. Det endte med komplet nyt panel og inderpanel i V. side. Og H. side et repstykke på ca 10 cm.
Bremserne skulle også have en omgang. Nye skiver og klodser bagtil og fortil skulle den bare have Klodser. Bremserørerne ville også have en omgang. Så der blev udskiftet til kobberrør.
En bærekugle i H. side skulle skiftes. Og det betød en ny bærearm, som var et helvede at skifte.
Venstre tandstangsmanchet stod også for udskiftning. Og ligeledes V. styrekugle.
Nu skulle jeg bare til syn... Men ak... Da jeg ville starte bilen om morgenen på synsdagen var batteriet faldet sammen. Da jeg prøvede at starte den tændte airbaglampen, og den kunne ikke slukkes igen efter montering af nyt batteri. Intern fejl skrev computeren. Det kostede en styreboks til airbagen,
Ny tid til syn blev bestilt, og bilen blev synet den 19/11-11
Jeg har ligget og trillet rundt i de sidste par mdr. Og er ret så overrasket over hvor godt sådan en bil kører. Den kører i snit 12,7 på literen (står selvfølgelig også opgivet til 11,8 på reg.attesten)
Jeg blev klogere.
Ved at brække mine arme 3-4 steder kunne jeg komme til at skrue topstykket af, Få det planslebet, Og så samle motoren igen med nye pakninger, topbolte, tandrem,balancerem samt remstrammere.
Motoren startet op med ny olie og filter, og den spillede som en drøm.
Så skulle jeg igang med rusten. Startskuddet kom ved at jeg kørte over et stillebumb med lav hastighed, og så faldt det ene af de bagerste fjedreben sammen. 2 "nye" brugte fjedreben fra en ophugger blev monteret. Og nu da bilen var løftet op gik jeg igang med rusten i panelerne. Det endte med komplet nyt panel og inderpanel i V. side. Og H. side et repstykke på ca 10 cm.
Bremserne skulle også have en omgang. Nye skiver og klodser bagtil og fortil skulle den bare have Klodser. Bremserørerne ville også have en omgang. Så der blev udskiftet til kobberrør.
En bærekugle i H. side skulle skiftes. Og det betød en ny bærearm, som var et helvede at skifte.
Venstre tandstangsmanchet stod også for udskiftning. Og ligeledes V. styrekugle.
Nu skulle jeg bare til syn... Men ak... Da jeg ville starte bilen om morgenen på synsdagen var batteriet faldet sammen. Da jeg prøvede at starte den tændte airbaglampen, og den kunne ikke slukkes igen efter montering af nyt batteri. Intern fejl skrev computeren. Det kostede en styreboks til airbagen,
Ny tid til syn blev bestilt, og bilen blev synet den 19/11-11
Jeg har ligget og trillet rundt i de sidste par mdr. Og er ret så overrasket over hvor godt sådan en bil kører. Den kører i snit 12,7 på literen (står selvfølgelig også opgivet til 11,8 på reg.attesten)
Alfa Romeo 156 2.0TS
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 4
Tillykke med hende...
HØJ herfra
Mvh. stigan
Tilmeldt:
sep 2010
Følger: 14 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 117
givet! tjek min classic og giv en stemme ;o) Welcome!!
nov 2004
Følger: 58 Følgere: 52 Biler: 6 Emner: 76 Svar: 963
Velkommen .. Fin oprettelse..
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Svar: 10
Jeg takker lige for dine rettelser.
Jeg har opdateret det. Tak endnu engang
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 82 Svar: 349
Heej og velkommen...
bare lige info for dig selv så har du fået skrevet forkert i hvad bil modelen hedder ( !56 ) og en anden ting er du sikker på din bil ikke køre med 15" stål fælge plus dækkende hedder 185/68-15 for det er det der er org...
fortsat go dag....
Kig evt. forbi min alfa 156.
dec 2011
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 1 Svar: 21
.
sep 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 5
Go' oprettelse!