BMW 335D E91 Individual 2007
17.831 visninger
|
Oprettet:
BMW 335D E91 Individual
Årgang:
2007
Motor:
M57TU2D30-TOP
2993cc R6 24v Sekventiel TwinTurbo CommonRail Diesel
5 injects pr. cycle, 2000bar rail pressure.
DDE6.2.6 Management system.
Så afgjort nok den fedeste diesel lyd du kan finde! - det er jo en række 6'er ;o)
Swirl Flaps skiftet og nyt EGR system monteret.
2993cc R6 24v Sekventiel TwinTurbo CommonRail Diesel
5 injects pr. cycle, 2000bar rail pressure.
DDE6.2.6 Management system.
Så afgjort nok den fedeste diesel lyd du kan finde! - det er jo en række 6'er ;o)
Swirl Flaps skiftet og nyt EGR system monteret.
Hestekræfter
Fabriksoplysninger: 286HK og 580NM
Efter remap hos Viborg Autoteknik fik den 326HK@3968 og 657NM@2505, sidenhen mistede den det program da BMW i Flensborg flashede en original firmware på ECU'en.. .
Her d. 04-05-2013 var jeg et smut forbi Landberg og det resulterede i bomstærke 344HK dieselhk og 676NM, hvilket jo vanvittigt når man tænker på hvor anonym den er og når den i lyskrydset blot lyder som en alm. dieselhakker...
Motoren er remapped med hævet turbotryk og railtryk.
Bilen trækker bare som et godstog fra 1200 rpm til redline på 5100 rpm.
Præstationer:
0-100 = 4.8 sek.
100-200 = 10,8 sek.
(Målt med G-Tach på iPhone, så der må vel forventes lidt unøjagtighed..)
Topfart = 291km/t iflg. TrippleTrack GPS
Jeg kører normalt ca. det loven foreskriver og jeg kører mellem 17 og 19 km/l, så det er sq egentlig ret godt.
Efter remap hos Viborg Autoteknik fik den 326HK@3968 og 657NM@2505, sidenhen mistede den det program da BMW i Flensborg flashede en original firmware på ECU'en.. .
Her d. 04-05-2013 var jeg et smut forbi Landberg og det resulterede i bomstærke 344HK dieselhk og 676NM, hvilket jo vanvittigt når man tænker på hvor anonym den er og når den i lyskrydset blot lyder som en alm. dieselhakker...
Motoren er remapped med hævet turbotryk og railtryk.
Bilen trækker bare som et godstog fra 1200 rpm til redline på 5100 rpm.
Præstationer:
0-100 = 4.8 sek.
100-200 = 10,8 sek.
(Målt med G-Tach på iPhone, så der må vel forventes lidt unøjagtighed..)
Topfart = 291km/t iflg. TrippleTrack GPS
Jeg kører normalt ca. det loven foreskriver og jeg kører mellem 17 og 19 km/l, så det er sq egentlig ret godt.
Fælge
Sommer:
8½x19 ET33 + 9½x19" ET35 VMR 710 Gunmetal.
Vinter
Original BMW 17"
8½x19 ET33 + 9½x19" ET35 VMR 710 Gunmetal.
Vinter
Original BMW 17"
Dæk
Sommer 235/35-19 og 275/30-19 Continental Sport Contact 5
Vinter 225/45-17 Continental Winter
Vinter 225/45-17 Continental Winter
Undervogn
Bremser foran: ATE Ceramic Performance 30x348 mm skiver + Ceramic Klodser
Bremser bagved: ATE Ceramic Performance 22x336 mm skiver + Ceramic Klodser
40/20 sænkesæt fra H&R (ikke monteret på billederne.)
Nye dæmpere fra Sachs, hele vejen rundt
Bremser bagved: ATE Ceramic Performance 22x336 mm skiver + Ceramic Klodser
40/20 sænkesæt fra H&R (ikke monteret på billederne.)
Nye dæmpere fra Sachs, hele vejen rundt
Bilstereo
BMW Navi Pro med Bluetooth + Bluetooth Audio og AUX.
BMW Individual High End Audio System: BMW Logic 7, 7 kanals sourround, som består af 14 enheder ialt:
- 1 coaxial center enhed
- 1 tweeter i hver sidespejl triangel
- 1 midrange enhed i hver dørpanel (for+bag)
- 1 tweeter enhed i hver dørpanel bag
- 1 bass enhed under hvert førersæde
- 2 enheder i loftbeklædning bag, lige ved bagklap.
Alle enheder er med neodymium magnet.
Til at drive højtalerne sidder der en 9 kanals digital amp på 825watt, samlet lydtryk er 112db (hvilket er fint i en bil!)
Alt kan justeres via iDrive og der er 9 bånds sound processor til rådighed.
BMW Individual High End Audio System: BMW Logic 7, 7 kanals sourround, som består af 14 enheder ialt:
- 1 coaxial center enhed
- 1 tweeter i hver sidespejl triangel
- 1 midrange enhed i hver dørpanel (for+bag)
- 1 tweeter enhed i hver dørpanel bag
- 1 bass enhed under hvert førersæde
- 2 enheder i loftbeklædning bag, lige ved bagklap.
Alle enheder er med neodymium magnet.
Til at drive højtalerne sidder der en 9 kanals digital amp på 825watt, samlet lydtryk er 112db (hvilket er fint i en bil!)
Alt kan justeres via iDrive og der er 9 bånds sound processor til rådighed.
Styling
Originale blackline BMW E91 lygter
Opgraderet Halo's til kørelys med 6000K LED Xenon MTEC 4
Osrom XENARC CoolBlue Intense 6000K Original Xenon
Sorte nyrer
Farvekode på bilen:
Individual Ruby Black Metallic
Opgraderet Halo's til kørelys med 6000K LED Xenon MTEC 4
Osrom XENARC CoolBlue Intense 6000K Original Xenon
Sorte nyrer
Farvekode på bilen:
Individual Ruby Black Metallic
Interiør
Originalt BMW M3 læder rat med paddelshift
Originale Dakota Black Merino læder BMW sports sæder
Sort Interiør og himmel, titaniumgrå paneler.
Originale Dakota Black Merino læder BMW sports sæder
Sort Interiør og himmel, titaniumgrå paneler.
Ekstra tilbehør
Bilen er en BMW "Individual", dvs. vedkommende der købte den af ny, har selv valgt hvilket udstyr den skulle have.
6 trins BMW StepTronic Automatgear med DriveSport og manual mode med ShiftPaddles
BMW M Multifunktionslæderrat med StepTronic ShiftPaddles
Justerbar rat, højde + længde
Fartpilot m. bremseassistent og 10km/t step
Keyless Entry + Go (nøglefri adgang og start)
Komfortlys og coming home
BMW Navi Pro GPS-navigation
Dæktrykskontrol
Dakota Black Merino lædersæder
Parkeringssensor for/bag med display på iDrive
Bi-Xenonlygter 5000K med kurvelys og BMW 6000K LED Angel Eyes
Regnsensor
Bi-Zone klima
Kopholder med klima
Dual-port baggerum
iDrive med Navi-Pro og Logic 7 sourround anlæg (originale subs under hvert sæde)
BMW oliefyr med timer og remote
Custom kodet display med reel hastighed og forbrug i km/l.
GPS Tracker med safezone SMS og shutdown.
- Jeg får en sms hvis bilen er mere end 1-2 km fra min iPhone og kan så følge den via Google maps på min iPhone og jeg kan også slukke bilen!
6 trins BMW StepTronic Automatgear med DriveSport og manual mode med ShiftPaddles
BMW M Multifunktionslæderrat med StepTronic ShiftPaddles
Justerbar rat, højde + længde
Fartpilot m. bremseassistent og 10km/t step
Keyless Entry + Go (nøglefri adgang og start)
Komfortlys og coming home
BMW Navi Pro GPS-navigation
Dæktrykskontrol
Dakota Black Merino lædersæder
Parkeringssensor for/bag med display på iDrive
Bi-Xenonlygter 5000K med kurvelys og BMW 6000K LED Angel Eyes
Regnsensor
Bi-Zone klima
Kopholder med klima
Dual-port baggerum
iDrive med Navi-Pro og Logic 7 sourround anlæg (originale subs under hvert sæde)
BMW oliefyr med timer og remote
Custom kodet display med reel hastighed og forbrug i km/l.
GPS Tracker med safezone SMS og shutdown.
- Jeg får en sms hvis bilen er mere end 1-2 km fra min iPhone og kan så følge den via Google maps på min iPhone og jeg kan også slukke bilen!
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
0-100 på 4.8 sek og over 17km/l... !! Says it all!
Bilen kører som en drøm og trækker som et godstog på steroider!
Bilen står nu 110% fejlfri, som da den kom fra fabrikken, der er ikke en ridse, bule eller noget der ikke virker!
Da jeg fik bilen, var der dog et par småfejl som nu er udbedret:
1.
Mange stenslag på hele fronten
Dette er udbedret med nylakering af hele forende og nye forlygter + tågelygter
2.
Larm fra bagerste bremser, de var simpelthen brugt for lidt, så bakker og klodser var nærmest gået i opløsning.
Dette er udbedret med komplette nye bremser, både skiver, klodser og tilbehør
3.
Resonans-snerren fra front højtalere i dør, det fremkom ved bestemte frekvenser der satte sig i frontgitrene på højtalerne.
Dette er udbedret med blygummidæmpning af begge døre og nye gitre.
4.
Bagklappen åbnede ikke helt, pga. trætte dæmpere.
Der blev monteret nye dæmpere
5.
Raslen fra selere der ligger under den falske bund (det er jo en gulplade bil)
Selerne var blot lagt under pladen, de er nu fjernet.
6.
Bagenden var lidt "løs", så alle bøsninger og dæmpere er skiftet (også i forvogn) og der er monteret et 40/20mm sænkesæt fra H&R (ej på billeder)
7.
Godtnok er bilen temmelig støjsvag, men jeg er fanatiker hvad angår støj, så jeg har yderligere dæmpet den med blyplader og dæmpeskum, det gav lige en reduktion på 4db ved 100km/t!
Der er betalt 95% afgift og vejer under 2 tons, så den er billig i vægtafgift.
Jeg har også originale læder bagsæder liggende.
Bilen kører som en drøm og trækker som et godstog på steroider!
Bilen står nu 110% fejlfri, som da den kom fra fabrikken, der er ikke en ridse, bule eller noget der ikke virker!
Da jeg fik bilen, var der dog et par småfejl som nu er udbedret:
1.
Mange stenslag på hele fronten
Dette er udbedret med nylakering af hele forende og nye forlygter + tågelygter
2.
Larm fra bagerste bremser, de var simpelthen brugt for lidt, så bakker og klodser var nærmest gået i opløsning.
Dette er udbedret med komplette nye bremser, både skiver, klodser og tilbehør
3.
Resonans-snerren fra front højtalere i dør, det fremkom ved bestemte frekvenser der satte sig i frontgitrene på højtalerne.
Dette er udbedret med blygummidæmpning af begge døre og nye gitre.
4.
Bagklappen åbnede ikke helt, pga. trætte dæmpere.
Der blev monteret nye dæmpere
5.
Raslen fra selere der ligger under den falske bund (det er jo en gulplade bil)
Selerne var blot lagt under pladen, de er nu fjernet.
6.
Bagenden var lidt "løs", så alle bøsninger og dæmpere er skiftet (også i forvogn) og der er monteret et 40/20mm sænkesæt fra H&R (ej på billeder)
7.
Godtnok er bilen temmelig støjsvag, men jeg er fanatiker hvad angår støj, så jeg har yderligere dæmpet den med blyplader og dæmpeskum, det gav lige en reduktion på 4db ved 100km/t!
Der er betalt 95% afgift og vejer under 2 tons, så den er billig i vægtafgift.
Jeg har også originale læder bagsæder liggende.
BMW 335D E91 Individual
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
jul 2003
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 538
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 13 Svar: 40
- et spørgsmål, hvordan i dælen har du fået den tilmat gå 17-19 ved alm dejlig kørsel :-)? der sidder hverken partikel filter, egr blændet af elektronisk og jeg skal komme efter dig her og der.. og jeg kan få den til at lige køre 17 ved meget pæn kørsel:-) men 19 men dælme lækkert hvis du kan det
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.835
min 330d kæmper lidt med at komme over 11km/l, så der skal prøves noget.
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.835
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.835
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 79 Biler: 11 Emner: 115 Svar: 465
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.297
feb 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 10
Det er mere hvis jeg har spørgsmål eller vil ha lavet noget specielt med filen. De kan jo ikke lægge en std landberg fil ind på min da den er med anden downpipe og egr og større intercooler. Rh kan vist også lave 2 forskellige programmer som man kan skifte i mellem. Og det ville da være rart at have
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
Jeg har ikke erfaring med rh..
Hvilken IC har du monteret?
Og tak i lige måde
feb 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 10
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
I øvrigt, hvis du skal have tunet din 330d med ny intercooler osv, så få det gjort hos Fredslund, han kan levere Landbergs programmer, som er rigtig gode og Fredslund er meget dygtig til det mekaniske og så ligger det i Ribe
feb 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 10
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
Nej det står frit om man vil køre med bil eller mc motor, fordelen med mc motor er lav vægt og sekventiel gearkasse, men man skal gange en faktor 1,05 på bilens vægt effekt forhold..
men de fleste kører med 150-180 hestes motorcykel motorer, min er på 152hk, men er den letteste bil i feltet og vejer 478kg efter løbslut uden fører
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 83
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
Du skal huske at min er en gulplade og der er altså desværre lidt mere støj i, dels pga. de manglende bagsæder der dæmper, men også fordi varerummet i sig selv er mere lydt.
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 83
sep 2010
Følger: 18 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 89 Svar: 318
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Kært barn har mange navne
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
det ved jeg, derfor jeg skriver OBD som foregår via dit obd stik.
Man kan også afmontere ECU (motorstyring) og så åbne den op.
Der kan man så med specielværktøj gå ind i boksen direkte på printet, og kode den om.
Det kan BMW ikke se da det ikke lagres i ECU, så det er måden at optimere en ny/nyere bil hvor der er fabriksgarenti på
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
Der er mange der kalder bokstun/piggybag tuning for chiptuning og det er nemlig ikke det min er
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
Det er jo for de lidt ældre biler.
Din er obd tunet og det er 100% det samme man gør i programmet som når man chipper feks en e36 325.
Men det er sku en fin skude du har sådan vil jeg gerne have nåste gang
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
Fik du iøvrigt din målt, efter den tur hos Rh? De fleste chiptun/bokstun giver langt fra det de lover!
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
Jeg ser chiptuning som at man smider en anden chip på og det er jo ikke tilfældet.. den rigtig betegnelse, for det der er lavet ved min er en remapping
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 40
Fed bil med den rigtige motor :-).
Men at optimere lidt på MAP er da vist det samme, som at den er chiptunet ;-).
Og jeg ved det fordi min 535d med samme motor er chippet hos RH til 340 HK og 700 NM. Den havde sgu ikke 326 HK før, at den blev chiptunet...
jun 2009
Følger: 23 Følgere: 22 Biler: 5 Emner: 14 Svar: 70
ville helt sikkert også anskaffe mig sådan en lækker vogn en dag når man bliver lidt ældre.. det er jo en ultimativ familie bil og samtidig lidt drengerøv.. høj herfra!
jan 2010
Følger: 104 Følgere: 98 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 395
det er en fed bimv stc du har der den står godt med sorte farve men den får en en høj herfra kig forbi min focus og smid en stemme og gerne en kommentar mvh jim
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
Jeps, de ligger klar til den dag det skulle blive nødvendigt
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 6 Emner: 9 Svar: 243
Total drømme bil, mangler bare lige bagsæderne..
jan 2006
Følger: 58 Følgere: 62 Biler: 4 Emner: 197 Svar: 2.081
fedt nok der er afgangsrør i begge sider.
jul 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 191
med en total lækker vogn!
okt 2002
Følger: 2 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 29 Svar: 588
Alt for lækker bil