Jaguar 420G *SOLGT* [Tidl. bil] 1968

8.235 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Jaguar 420G *SOLGT*

Årgang:
1968
Motor:
Motorstørrelse: 4.235 ccm
Motortype: 6 cyl. rækkemotor DOHC
Bore/stroke: 92,07mm x 106mm
Kompression: 9:1
Carburator: 3 x SU 2” x 3 (HD8)
Hestekræfter
Ydelse: 265bhp v. 5500 omdr./min.
Drejningsmoment: 384Nm @ 4000 omdr./min.
Fælge
Standard 14" stål med krom pynteringe og hjulkapsler
Dæk
205/82-14"
Undervogn
Bremser - skiver for og bag (kalibre er som på E-type – indvendig ved differentiale)
Hjulophæng og affjedring for - Independent coil /triangler, dobbelt fjedre per hjul
Hjulophæng og affjedring bag - IRS Independent coil, dobbelt fjedre per hjul
Bilstereo
Originalt
Styling
Ingen
Interiør
Flere nøddetræsskove og adskillige køer har måtte lade livet for at beklæde de komfortable sofastole med det blødeste, cremefarvede læder
Ekstra tilbehør
Ingen
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Produceret fra 1966-1970 hvoraf de 5.429 var højrestyrede og de 1125 venstrestyrede som denne.
420 G modellen som kom i 1966 adskiller sig fra Mk X på nogle få områder - f.eks. er frontgrillen på 420 G delt af en lodret sprosse - medens den på MK X er udelt. Instrumentbordet fik i 420 G en vulst ovenpå.
Priser ved introduktion i England. • 420 G £ 2.237
Priser i Danmark. • 420 G m. automatic i 1968 kr. 102.305
Det er en stor bil. Med en længde på 5,13 meter, en bredde på 1,93 meter og en vendediameter på 11,3 meter er det noget af et slagskib. Dog føles den megt letkørt - noget som både datidens og nuværende motorpresse også er enige om.
Til sammenligning er en Audi A8 13 cm længere, 1 cm bredere, 4cm højere og vejere 275kg mere.

Jaguaren blev solgt i 1970 af den Brasilianske ambassadør i Danmark, Manuel Antonio Maria Brandão de Pimente, til Finn Thisted som på det tidspunkt var ejer af Forlaget Litas. Han beholdte bilen indtil forlaget blev overtaget af Egmont i 1986. I den periode blev bilen brugt flittigt – derfor tror jeg også at kilometertælleren der står på 144.478 km er rigtig efter bilens udvendige og indvendige stand.

Bilen blev i Egmonts ejerskab plejet efter alle kunstens regler og opbevaret i den lune og tørre parkeringskælder under Gutenberghus med eget værksted, mekaniker og chauffør. Den blev kun brugt til direktionsvognkørsel hvor den blandt andet hentede prominente gæster fra lufthavnen fra 1987 frem til lige efter 2000 hvor den fik sin tredje ejer. Og her fortaber historien sig frem til 2007 hvor den bliver en del af en samlig fantastiske køretøjer. Den bliver opbevaret i en tør og lun garage og motionere en smule, men tilbagelægger kun et par tusinde kilometer i løbet af de fem år indtil jeg handler biler her i det sene efterår 2012.
Check dette sammenklip af bilen i sin storhedstid - i filmverdenen:
http://www.youtube.com/watch?v=TSBlR-8oetY

Vil du se flere Jaguar 420G *SOLGT* til salg? Andre Jaguar eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Jaguar 420G *SOLGT*
Annonce