{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ford Model A Town Sedan 1931

13.385 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Per J
Mand | 58 år | Oprettet: 9. aug 2010


Ford Model A Town Sedan

Årgang:
1931
Motor:
3,3 L 4 cyl Sideventilet, 2 ventiler pr. Cyl. Stænksmøring af plejllejer, og oliepumpe til smøring af knastaksel.
Fast takthjul på knast, direkte forbundet til krumptap..
Hestekræfter
40 HK men på papiret til Toldvæsnet er det 12,55 skatter heste..
Fælge
4,5 X 19 Stål eger som er svejste. Og forkromede center kapsler, som faktisk er de orig med reservedels nr. påtrykt på indersiden..
Dæk
4,50 X 19 de tre af hjulene har stadig de originale slager med orig . Dill ventiler, som kan afmonteres slangen og bruges på en anden slange..
Undervogn
Standart Tværs liggende Bladfjedre for og bag, og orig. Glycerin fyldte Støddæmpere med arme, og mellem led til bagtøj og fortøj.
Bilstereo
findes ikke
Styling
ingenting, bilen bliver holdt helt orig.. Dog er der monteret 2 stk små parkerings lygter på forskærme, som IKKE er standart. Jeg har fået fortalt de skulle have siddet på fra leveringen fra Fehr & Co , Slotsgade .Odense ( Fred. Rasmussen & Co) Navne ændring 1. Juli 1931.
Interiør
Originalt fra ny.. Brunligt Mohair på sæder og sidebeklædnig. og små runde tætningslister rundt om dørene,Panikhåndtag bag, og et godt reb på tværs af ryglænet til færesædet til ind og udstigning af bagsæde passager.. Originale rullegardiner i bagrude og de små bagerste rude bag døren.. Som stadig har de originale små kvaste til at trække gardinet ned med..
Ekstra tilbehør
Som Omtalt de 2 små lygter på forskærme, og så var der monteret en " Varmekasse " på udstødnings manifolden, og dermed kunne der passere luft forbi den varme manifold og ind i kabinen. Den var åben i den ende mod køleren og dermed blev der flyttet en del luft af både fart vind og ventilator vinge. Der kunne selvfølgelig lukkes for den varme luft med en spjæld som sad i væggen mellem motor og kabine lige under Benzintanken ved On - Off hanen ..
Styrker ved bilen
Nem at reparere hvis uheldet er ude, og ellers ret driftsikker...Alt i reservedele, kan stadig købes. Meget billig at holde kørende..
Svagheder ved bilen
Rude dugger ved regnvejr, der findes ikke varme apparat i bilen så dug er vanskeligt at få væk... Så dårligt valg, hvis den står på regn...
Bemærkninger
Denne 1. ejers Vogn har stået stille siden midten af 60érne, Altid kørt på Fyn. Og total km fra ny (12.07.1931 ) er 64.500 km Ialt...!!!!!! Smøreseddel sidder stadig i føredøren, og viser 60820 km 20.juni 1960 .Bilen er gået efter i den elektrisk instal. og karburator renset. Nyt batteri, og frisk benzin, ny ( gammel udstødning). Og den er køreklar..
100% orig i lak, ALDRIG lavet rust, og der er stadig ikke rust ( Kun overfladisk).. Det er meget flot af en bil i den alder...Meget orignal over alt, Motor er den orig. fra ny, og snurre ganske fint... Ja stort set er det meste det samme som sad på fra ny, med de brugstegn der nu må være efter alle de år...
Et virkelig godt " ladefund.. Og der er IKKE planer om at skille den ad og male og restaurer den... Den bliver blot shinet op, med polering osv.. Synet og mont med tidtypiske nr plader.

Se Evt. mere på : www.forda1927.dk

Vil du se flere Ford Model A Town Sedan til salg? Andre Ford eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Ford Model A Town Sedan
Annonce