Opel Kadett C 1,2 Limo 1978

5.664 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

 
Slå lyden til
00:00
/
00:10
LIVE

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

Opel Kadett C 1,2 Limo

Årgang:
1978
Motor:
1,2 N - En klassisk solid stødstangsmotor, der i forskellige versioner har været produceret fra 1962 og helt frem til 1990.
Hestekræfter
55 - hvilket rækker til en topfart på 135 km/t og 0-100 på knap 20 sekunder. Større krav stillede man ikke til en lille familiebil i 70'erne.
Fælge
7x13" ATS. Disse fælge fandtes også som originalt ekstraudstyr til Opel i slut-70'erne, dog kun som 6x13".
Dæk
175/50-13 Nankang - stort set det eneste dæk der var muligt for mig at skaffe i denne størrelse.
Undervogn
Triangler for, stabilisator, skruefjedre
Stiv bagaksel, panhardstang, skruefjede
Sænket 60 mm for og bag.
Bilstereo
Blaupunkt Amsterdam - dejlig overskuelig radio uden for mange unødvendige knapper til at forstyrre den koncentrerede chauffør.

To højtalere placeret midt i instrumentbordet - oprindeligt var der kun én. Ipod-tilslutning i askebægeret. Ipod'en spiller gennem Blaupunkt'en via en FM-sender som er skjult bag radioen.

Styling
"ikke nået inu men når jeg får lommepenge næste gang kommer der 19 tommers chrome fælger skørter scoop i hjelmen hvide dæksider en rusten olietønde på taget og en skæv nummerplade og en mega spøjle og måske en fløjte i udstødningen så det lyder som en turbo de har nogen fede noen i thansen"

- sådan kunne jeg have skrevet, har set mange gøre det. Men jeg tror de hvide blinklys, ATS'erne og sænkningen er nok. Dog vil jeg ikke afvise at jeg investerer i en wunderbaum en skønne dag, hvem ved?
Interiør
Rødt, simpelt, overskuelig, rødt, enkelt og mere rødt. Her har man valgt at fjerne at overflødigt luksus, så som handskerum, ur, seler på bagsædet og den slags opreklamerede småting, som man jo alligevel bare bliver træt af.
Ekstra tilbehør
Eftermonteret 80'er intervalvisker, samt en sprinkler der kører på det der nymodens elektricitet.
Styrker ved bilen
- Simpel og utrolig stærk mekanik.
- Gammel og charmerende, men ikke sær - kan køres af enhver idiot.
- Har aldrig svigtet mig - på trods af at den bliver brugt flittigt i sommerhalvåret.
- Lav vægt, lave dæk og god vægtfordeling giver underholdende køreegenskaber.
- Lav gearing gør den frisk i optrækket i bytrafik.
Svagheder ved bilen
- Lav gearing gør den uudholdelig på motorvej - de små hjul gør det ikke bedre.
- Dårlig lydisolering gør den uudholdelig på motorvej - det slidte bagtøj gør det ikke bedre.
Bemærkninger
Indkøbt i juni 2013. Blev veteran samme år. Kører, starter, lyder og lugter som sådan én skal. Bilen er købt som bil nr. 2 /hyggecruiser og er et kørende projekt. Der skal laves lidt småting, bla. skal himmelen skiftes, bagtøjet renoveres osv.

Tag godt i mod den.

Husk at kigge forbi mine andre biler.

Vil du se flere Opel Kadett C 1,2 Limo til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Kadett C 1,2 Limo
Annonce