Opel Astra Coupe Turbo Bertone Linea Blue (SOLGT) [Tidl. bil] 2002

2.763 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

Dan p
Mand | 38 år | Oprettet: 7. okt 2012
Du følgerFølg ikke

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

Opel Astra Coupe Turbo Bertone Linea Blue (SOLGT)

Årgang:
2002
Motor:
Z20LET PH4+ - lettere ombygget :P

Arrows H-shaft plejlstænger
Arias Smedede stempler
stempeltop køling
Glyco Racing Plejlstangs lejer
650cc Siemens Dyser
Balancer aksel Fjernet (Block afstivende ramme indsat)
Klasen Motorsport Knastakseler (sports knastakler)
Klasen motorsport Svinghjul (5,2 kg)
Sachs Sintermetal kobling (550 nm)
Garrett GT3076R HF Turbo (500+/-hk) (extern wastegate)
Tial 38mm wastegate
HKS SQW Blow Off (original)
HKS Luftfilter (Ø80mm)
Frontmonteret intercooler (Project Opel)
3” komplet fra turbo rustfri udstødning m. 200 cell sports katalysator.
Rustfri undstødningsmanifold til extern wastegate med downpipe
Walbro 255L/H Benzinpumpe (extern)
80mm Luftmængdemåler (orig. Z20LEH)
NGK platin PFR6B tændrør
Bosch Mapsensor 400kpa
82 C Termostat
Benzintryks regulator (justerbar)
Topstykke bearbejdet

Software powered by KLASEN-MOTORSPORT - (www.klasen-motors.com)
Hestekræfter
394,23HK /491,15NM @ 1.7 bar
Fælge
18x8,5 Tomasson TN1
Dæk
Bridgestone Potenza 225/35/18
Undervogn
H&R Gevindundervogn (Rustfri)

Hård undervogn, men uden at det bliver for hårdt igen .
Bilstereo
Standard stereo.

Meen syntes dog det spiller fornuftigt nok alligevel. ;)
Styling
original OPC II frontkofanger med halogen tågelygter.

Irmscher grill

Jeg er ikke så meget til alt det der skørter blær. :) syntes det er sjovere når man ikke kan se at der er træk i bilen :D
Interiør
Bilen er en BERTONE LINEA BLUE udgave. Hvilket betyder at den har "ALT" i udstyr hvad opel kan smide i nakken på den :) i hvert fald tilbage til den tid . hehe

TC (kan kobles til og fra via kontakt i kabinen)
Klimaautomatik (MEGET SJÆLLENDT)
Original Xenon Forlygter (MEGET SJÆLLENDT)
Original OPC tågelygter halogen
Elektrisk soltag (MEGET SJÆLLENDT)
Original alarm M. rumføler
Telefon (i handskerum) (MEGET SJÆLLENDT)
4x CD veksler(i handskerum) (MEGET SJÆLLENDT)
Original farvenavigation NCDR1500 (MEGET SJÆLLENDT)
Bordcomputer
El ruder
El spejle med varme
Fartpilot
Multifunktions rat
Original sort/blå læder/alcantara Sport-Kabine (MEGET SJÆLLENDT)
A-søjlen er der monteret ladetryks ur og olie temperaturs ur
Ekstra tilbehør
Bilen er importeret af mig tilbage i 2007 fra Tyskland. Så jeg er den eneste den har ejet den i DK.

Bilen er også hel galvaniseret
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er noget af en slepper , hvilket gør det mega sjovt at køre fra BRIAN i hans fede "skørte" bil. :P Fordi folk ikke regner med at den trækker temmelig ok fra land .

Bilen er født med ALT udstyr og med motoren (Z20LET) altså OPC. Hvilket gør at det faktisk er den eneste i DK som har den udstyrspakke med og den motor ifølge. OPEL selv. :D

Men super dejlig bil med masser af udstyr og effekt :D

Vil du se flere Opel Astra Coupe Turbo Bertone Linea Blue (SOLGT) til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
Opel Astra Coupe Turbo Bertone Linea Blue (SOLGT)
  •   3. apr 2015 synet og godkendt med,de hk?

  •   16. feb 2014 Virkelig lækker og med den effekt som bilen fortjener...

  •   1. nov 2013 Ja , det er rigtigt det med at m32 er lidt svagere end f23. og ja alt ombygningen koster kassen. men hvis man får hele møllen så tror jeg på at det virker. Vel og mærket at man forstærker gearkassen som du selv nævner. smiley

    Jeg tror også umiddelbart at det er din synchromesh fra 2-3 som den er gas med. De gearkasser har det nemlig 2-3 og fra 3-4 hvor ringene godt kan være lidt dårlige. Men vi venter spændt på en opfyldning omkring din gearkasse smiley


  •   1. nov 2013 Har os overvejet en m32, men bare kittet til ombygningen koster omkring 2000€ mener jeg det er, så skal man os ha gearkassen og forstærket den, for ellers er m32 svagere end en f23, når man snakker std. gearkasser.

    Ja den knurre af mig når jeg skifter fra 2. til 3. gear, men ellers ik. Skifter jeg meget langsomt siger den intet. Så det tyder på det er synchromesh ringe, det der bare undre mig er at det kom pludselig efter et gearskifte, hvilket ikke var vildt eller noget. Men nu må vi se hva det er når jeg får den ud og får den skilt ad:)


  •   31. okt 2013 Ja , gearkasser lider hurtigt under belastning når der laves bare det mindste effektforøjelse på dem. :S

    Der var en overgang jeg overvejede at skifte til M32 z20leh. men så blev det lige pludselig lidt omfattende både ombygning men også økonomisk smiley efterfølgende så hørt lidt frem og tilbage at det åbenbart var mest på sit rette at beholde F23 srt gearkassen.

    Men er det noget specielt gear den "krasser" i eller ?


  •   31. okt 2013 Og forresten, så står mit vinterprojekt på at hive gearkassen ud af den og skille den ad, for at se om det er synchromesh ringe eller skiftearme som er færdig i den smiley

  •   31. okt 2013 Hmm, du vil måske kunne mærke en smule, spørgsmålet er hvor meget du vil kunne mærke 20-30hk, når vi roder rundt omkring de 400hk smiley Men jeg tror også du måske vil kunne mærke en smule bedre bundtræk. Jeg skal ikke kunne sige om man kan mærke forskel, da min indsugning altid har siddet på fra dag 1 af smiley

    Hmm, dem har jeg umiddelbart ikke lige hørt om, jeg valgte et Quaife da jeg synes prisen var okay, de har en god garanti ordning og så har de et superb omdømme smiley

    Helt bestemt, det ville sgu være så surt hvis den skulle begynde og tændningsbanke, for det bliver sgu en dyr fornøjelse smiley

    Men jeg skal faktisk også ned til EDS igen med min, regner jeg med, for jeg synes den kører en alt for fed blanding, men det var også med vilje at vi gjorder det smiley

    Men har du spørgsmål til noget eller noget du vil debaterer så spørg du bar løs, jeg hjælper gerne så meget jeg kan smiley


  •   31. okt 2013 Vidste godt at EDS også havde lavet deres indsugning. Og at der helt klart ville være nogle tal at hente på papir.

    Dog var jeg lidt usikker på om det var noget man kunne mærke under acceleration osv.?

    fremtidige planer med bilen var altså indsugning og Quaife LSD. dog har jeg også hørt at LSD fra Drexler skulle også være noget der virker.

    Astraen er også kørt ind efter Vpower herhjemme, derfor den lidt mindre effekt. Men better safe than sorry smiley


  •   31. okt 2013 Jeg ville helt klart overveje en anden indsugning, der er to den fra klasen og den fra eds. Eds gir mere moment og klasen gir mere effekt. Jeg vil sige 20-30hk vil du med sikkerhed hente og sikkert os ved mindre ladetryk:)

    Vil sige med den effekt er et LSD et must:) Jeg synes det er de bedste penge jeg har givet ud, der er virkelig en verden til forskel:)

    Du kan evt. tag et kig på de videoer jeg har lagt op her:D

    Min kører med ca. 1.3-1,4bar og er kørt ind på dansk vpower.

    Kan sagtens forstå Stefan, heller være på den sikre side og han ved helt klart os hvad han laver:)


  •   31. okt 2013 lyder spændende . smiley har selv overvejet klasen indsugning manifold. smiley er det noget man kan mærke til ? min komp. 8,5:1. jeg har heller ikke LSD. Det kunne man godt ønske sig til jul smiley

    Hvor meget tryk laver du med din opsætning ?

    Min var sådan set kørt ind ved klasen i første omgang hvor dan smed 431hk. Dog sagde stefan klasen at han heller ville gå lidt ned effekt da man jo ikke i DK kan købe "super plus" mener det hedder oktan 102 ? :S måske.


  •   31. okt 2013 Og glemte lige at jeg så også kører på std. top, den er der ikke gjort noget ved smiley

    Nu kan jeg så ikke se hvad du kører med af kompression, men jeg er nede i 8,0:1 på min smiley


    Kører din egentlig med std. differentiale, eller har du fået et LSD i den, hvis ikke kan det meget kraftigt anbefales smiley


  •   31. okt 2013 Jeg kører faktisk også med en mindre turbo(GT2871r) smiley

    Men hvad jeg lige kan se, så ligger den store forskel i at du kører med std. indsugning og tophat, hvor jeg kører med klasen indsugning og 3" tophat. Indsugningen er desværre en begrænsning på sådan en z20let maskine.
    Fordi ellers har vi, hvad jeg lige kan læse mig til, faktisk et ret ens setup smiley Dog kører jeg så også med lukket luftfilterkasse smiley

    Der er mange som har fortalt mig at det ikke kan lade sig gøre at lave over 400hk på en GT28 turbo, men det har jeg nu alligevel gjort. Den er målt to gange, første gang ved EDS efter de kørte den ind og en gang her hjemme på et ny kalibreret felt smiley


  •   31. okt 2013 Jeg takker mange gange til jer der har stemt bilen ind , og for de pæne ord om bilen smiley

  •   31. okt 2013 Nøj, hvor er den lækker.

  • Ren J
    Ren J Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 2
      31. okt 2013 velkommen

    super oprettelse


  •   31. okt 2013 Velkommen til den fine Astra og lækker motor:)

    Tag evt. et kig forbi min Zafira, hvor motoren er næsten identisk med din, dog med lidt mindre tryk men lidt mere effekt;)


  •   31. okt 2013 Fatter ikke folk afviser, endelig en som kan oprette en bil ordentligt.

Annonce