Opel Astra Coupe Turbo Bertone Linea Blue (SOLGT) [Tidl. bil] 2002
2.763 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Kommentarer
Opel Astra Coupe Turbo Bertone Linea Blue (SOLGT)
Årgang:
2002
Motor:
Z20LET PH4+ - lettere ombygget :P
Arrows H-shaft plejlstænger
Arias Smedede stempler
stempeltop køling
Glyco Racing Plejlstangs lejer
650cc Siemens Dyser
Balancer aksel Fjernet (Block afstivende ramme indsat)
Klasen Motorsport Knastakseler (sports knastakler)
Klasen motorsport Svinghjul (5,2 kg)
Sachs Sintermetal kobling (550 nm)
Garrett GT3076R HF Turbo (500+/-hk) (extern wastegate)
Tial 38mm wastegate
HKS SQW Blow Off (original)
HKS Luftfilter (Ø80mm)
Frontmonteret intercooler (Project Opel)
3” komplet fra turbo rustfri udstødning m. 200 cell sports katalysator.
Rustfri undstødningsmanifold til extern wastegate med downpipe
Walbro 255L/H Benzinpumpe (extern)
80mm Luftmængdemåler (orig. Z20LEH)
NGK platin PFR6B tændrør
Bosch Mapsensor 400kpa
82 C Termostat
Benzintryks regulator (justerbar)
Topstykke bearbejdet
Software powered by KLASEN-MOTORSPORT - (www.klasen-motors.com)
Arrows H-shaft plejlstænger
Arias Smedede stempler
stempeltop køling
Glyco Racing Plejlstangs lejer
650cc Siemens Dyser
Balancer aksel Fjernet (Block afstivende ramme indsat)
Klasen Motorsport Knastakseler (sports knastakler)
Klasen motorsport Svinghjul (5,2 kg)
Sachs Sintermetal kobling (550 nm)
Garrett GT3076R HF Turbo (500+/-hk) (extern wastegate)
Tial 38mm wastegate
HKS SQW Blow Off (original)
HKS Luftfilter (Ø80mm)
Frontmonteret intercooler (Project Opel)
3” komplet fra turbo rustfri udstødning m. 200 cell sports katalysator.
Rustfri undstødningsmanifold til extern wastegate med downpipe
Walbro 255L/H Benzinpumpe (extern)
80mm Luftmængdemåler (orig. Z20LEH)
NGK platin PFR6B tændrør
Bosch Mapsensor 400kpa
82 C Termostat
Benzintryks regulator (justerbar)
Topstykke bearbejdet
Software powered by KLASEN-MOTORSPORT - (www.klasen-motors.com)
Hestekræfter
394,23HK /491,15NM @ 1.7 bar
Fælge
18x8,5 Tomasson TN1
Dæk
Bridgestone Potenza 225/35/18
Undervogn
H&R Gevindundervogn (Rustfri)
Hård undervogn, men uden at det bliver for hårdt igen .
Hård undervogn, men uden at det bliver for hårdt igen .
Bilstereo
Standard stereo.
Meen syntes dog det spiller fornuftigt nok alligevel. ;)
Meen syntes dog det spiller fornuftigt nok alligevel. ;)
Styling
original OPC II frontkofanger med halogen tågelygter.
Irmscher grill
Jeg er ikke så meget til alt det der skørter blær. :) syntes det er sjovere når man ikke kan se at der er træk i bilen :D
Irmscher grill
Jeg er ikke så meget til alt det der skørter blær. :) syntes det er sjovere når man ikke kan se at der er træk i bilen :D
Interiør
Bilen er en BERTONE LINEA BLUE udgave. Hvilket betyder at den har "ALT" i udstyr hvad opel kan smide i nakken på den :) i hvert fald tilbage til den tid . hehe
TC (kan kobles til og fra via kontakt i kabinen)
Klimaautomatik (MEGET SJÆLLENDT)
Original Xenon Forlygter (MEGET SJÆLLENDT)
Original OPC tågelygter halogen
Elektrisk soltag (MEGET SJÆLLENDT)
Original alarm M. rumføler
Telefon (i handskerum) (MEGET SJÆLLENDT)
4x CD veksler(i handskerum) (MEGET SJÆLLENDT)
Original farvenavigation NCDR1500 (MEGET SJÆLLENDT)
Bordcomputer
El ruder
El spejle med varme
Fartpilot
Multifunktions rat
Original sort/blå læder/alcantara Sport-Kabine (MEGET SJÆLLENDT)
A-søjlen er der monteret ladetryks ur og olie temperaturs ur
TC (kan kobles til og fra via kontakt i kabinen)
Klimaautomatik (MEGET SJÆLLENDT)
Original Xenon Forlygter (MEGET SJÆLLENDT)
Original OPC tågelygter halogen
Elektrisk soltag (MEGET SJÆLLENDT)
Original alarm M. rumføler
Telefon (i handskerum) (MEGET SJÆLLENDT)
4x CD veksler(i handskerum) (MEGET SJÆLLENDT)
Original farvenavigation NCDR1500 (MEGET SJÆLLENDT)
Bordcomputer
El ruder
El spejle med varme
Fartpilot
Multifunktions rat
Original sort/blå læder/alcantara Sport-Kabine (MEGET SJÆLLENDT)
A-søjlen er der monteret ladetryks ur og olie temperaturs ur
Ekstra tilbehør
Bilen er importeret af mig tilbage i 2007 fra Tyskland. Så jeg er den eneste den har ejet den i DK.
Bilen er også hel galvaniseret
Bilen er også hel galvaniseret
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Bilen er noget af en slepper , hvilket gør det mega sjovt at køre fra BRIAN i hans fede "skørte" bil. :P Fordi folk ikke regner med at den trækker temmelig ok fra land .
Bilen er født med ALT udstyr og med motoren (Z20LET) altså OPC. Hvilket gør at det faktisk er den eneste i DK som har den udstyrspakke med og den motor ifølge. OPEL selv. :D
Men super dejlig bil med masser af udstyr og effekt :D
Bilen er født med ALT udstyr og med motoren (Z20LET) altså OPC. Hvilket gør at det faktisk er den eneste i DK som har den udstyrspakke med og den motor ifølge. OPEL selv. :D
Men super dejlig bil med masser af udstyr og effekt :D
Vil du se flere Opel Astra Coupe Turbo Bertone Linea Blue (SOLGT) til salg? Andre Opel eller bare andre brugte biler?
Opel Astra Coupe Turbo Bertone Linea Blue (SOLGT)
nov 2010
Følger: 64 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 289
dec 2006
Følger: 62 Følgere: 59 Biler: 9 Emner: 101 Svar: 815
okt 2012
Følger: 1 Biler: 1
Jeg tror også umiddelbart at det er din synchromesh fra 2-3 som den er gas med. De gearkasser har det nemlig 2-3 og fra 3-4 hvor ringene godt kan være lidt dårlige. Men vi venter spændt på en opfyldning omkring din gearkasse
feb 2003
Følger: 129 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 82 Svar: 1.650
Ja den knurre af mig når jeg skifter fra 2. til 3. gear, men ellers ik. Skifter jeg meget langsomt siger den intet. Så det tyder på det er synchromesh ringe, det der bare undre mig er at det kom pludselig efter et gearskifte, hvilket ikke var vildt eller noget. Men nu må vi se hva det er når jeg får den ud og får den skilt ad:)
okt 2012
Følger: 1 Biler: 1
Der var en overgang jeg overvejede at skifte til M32 z20leh. men så blev det lige pludselig lidt omfattende både ombygning men også økonomisk
Men er det noget specielt gear den "krasser" i eller ?
feb 2003
Følger: 129 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 82 Svar: 1.650
feb 2003
Følger: 129 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 82 Svar: 1.650
Hmm, dem har jeg umiddelbart ikke lige hørt om, jeg valgte et Quaife da jeg synes prisen var okay, de har en god garanti ordning og så har de et superb omdømme
Helt bestemt, det ville sgu være så surt hvis den skulle begynde og tændningsbanke, for det bliver sgu en dyr fornøjelse
Men jeg skal faktisk også ned til EDS igen med min, regner jeg med, for jeg synes den kører en alt for fed blanding, men det var også med vilje at vi gjorder det
Men har du spørgsmål til noget eller noget du vil debaterer så spørg du bar løs, jeg hjælper gerne så meget jeg kan
okt 2012
Følger: 1 Biler: 1
Dog var jeg lidt usikker på om det var noget man kunne mærke under acceleration osv.?
fremtidige planer med bilen var altså indsugning og Quaife LSD. dog har jeg også hørt at LSD fra Drexler skulle også være noget der virker.
Astraen er også kørt ind efter Vpower herhjemme, derfor den lidt mindre effekt. Men better safe than sorry
feb 2003
Følger: 129 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 82 Svar: 1.650
Vil sige med den effekt er et LSD et must:) Jeg synes det er de bedste penge jeg har givet ud, der er virkelig en verden til forskel:)
Du kan evt. tag et kig på de videoer jeg har lagt op her:D
Min kører med ca. 1.3-1,4bar og er kørt ind på dansk vpower.
Kan sagtens forstå Stefan, heller være på den sikre side og han ved helt klart os hvad han laver:)
okt 2012
Følger: 1 Biler: 1
Hvor meget tryk laver du med din opsætning ?
Min var sådan set kørt ind ved klasen i første omgang hvor dan smed 431hk. Dog sagde stefan klasen at han heller ville gå lidt ned effekt da man jo ikke i DK kan købe "super plus" mener det hedder oktan 102 ? :S måske.
feb 2003
Følger: 129 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 82 Svar: 1.650
Nu kan jeg så ikke se hvad du kører med af kompression, men jeg er nede i 8,0:1 på min
Kører din egentlig med std. differentiale, eller har du fået et LSD i den, hvis ikke kan det meget kraftigt anbefales
feb 2003
Følger: 129 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 82 Svar: 1.650
Men hvad jeg lige kan se, så ligger den store forskel i at du kører med std. indsugning og tophat, hvor jeg kører med klasen indsugning og 3" tophat. Indsugningen er desværre en begrænsning på sådan en z20let maskine.
Fordi ellers har vi, hvad jeg lige kan læse mig til, faktisk et ret ens setup
Der er mange som har fortalt mig at det ikke kan lade sig gøre at lave over 400hk på en GT28 turbo, men det har jeg nu alligevel gjort. Den er målt to gange, første gang ved EDS efter de kørte den ind og en gang her hjemme på et ny kalibreret felt
okt 2012
Følger: 1 Biler: 1
jul 2007
Følger: 10 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 54
mar 2007
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 2
super oprettelse
feb 2003
Følger: 129 Følgere: 136 Biler: 15 Emner: 82 Svar: 1.650
Tag evt. et kig forbi min Zafira, hvor motoren er næsten identisk med din, dog med lidt mindre tryk men lidt mere effekt;)
jun 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 126