BMW E30 320i 1987
1.390 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Kommentarer
BMW E30 320i
Årgang:
1987
Motor:
Før:
M20B20
6 cylinder "serie 2"
2.0
Bosch L-Jetronic benzin indsprøjtning
Nu:
M20B27 ETA
Stadig 6 propper :)
2.7
Stadig Bosch L-Jetronic indsprøjtning
M20B20
6 cylinder "serie 2"
2.0
Bosch L-Jetronic benzin indsprøjtning
Nu:
M20B27 ETA
Stadig 6 propper :)
2.7
Stadig Bosch L-Jetronic indsprøjtning
Hestekræfter
Før:
129 HK
?? Nm
Nu:
122 HK
240 Nm
129 HK
?? Nm
Nu:
122 HK
240 Nm
Fælge
Standart BMW fælge i 15" til sommerbrug (brænderdæk)
Alm. stålfælge i 15" til vinterbrug, med BMW hjulkapsler.
17" RIAL fælge. (Kan ses i mit fotoalbum)
Alm. stålfælge i 15" til vinterbrug, med BMW hjulkapsler.
17" RIAL fælge. (Kan ses i mit fotoalbum)
Dæk
Ganske almindelige dæk = kan ikke huske størrelse og navn :)
Undervogn
Standart fabriks undervogn. (Indtil videre)
Undervognen er behandlet med en slags "gummihud", så der er absolut intet rust i den.
Mener det hedder "dinitrol behandling"
Undervognen er behandlet med en slags "gummihud", så der er absolut intet rust i den.
Mener det hedder "dinitrol behandling"
Bilstereo
Verdens sejeste båndafspiller, af mærket Blaupunkt :)
Styling
Intet styling overhovedet. Den er fuldstændig original, og det vil jeg have den skal være fremover også.
- Har dog overvejet sorte "nyrer" til den. Men det vil tiden vise :)
17/12-13: Så kom der sorte nyrer og M-striber på bimmeren + mine nye stickers i bagruden ;)
- Har dog overvejet sorte "nyrer" til den. Men det vil tiden vise :)
17/12-13: Så kom der sorte nyrer og M-striber på bimmeren + mine nye stickers i bagruden ;)
Interiør
Blå/grå stof sæder, som man sidder ubeskriveligt godt i, uden huller.
(Tyskerne opfattede jo stofsæder som luksus tilbage i de gamle dage, da de ikke blev hverken kolde om vinteren eller brand varme om sommeren)
- Bilen dufter nærmest stadig som en ny bil indvendig :)
(Tyskerne opfattede jo stofsæder som luksus tilbage i de gamle dage, da de ikke blev hverken kolde om vinteren eller brand varme om sommeren)
- Bilen dufter nærmest stadig som en ny bil indvendig :)
Ekstra tilbehør
Der kommer et sæt "trucker nosser" til at hænge ned fra bakspejlet - and, that's it :)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jeg købte bilen for 14 dage siden, af en gammel 87 årig mand som havde haft bilen, i rigtig mange år. Men eftersom at han ikke rigtig kunne komme ind og ud af bilen mere, var den blevet stillet ind i hans garage, til opbevaring. - En sand, garage fund :)
Bilen har kun kørt 261.000, fra ny af. Det vil sige at, bilen har i gennemsnit kørt 9.666 km pr. år.
Hans søn, fik hovedrenoveret toppen af motoren sidste år, alle service er overholdt (dog havde han forlagt service bogen et sted) og den har gået lige igennem syn hver eneste gang. (Har alle dokumenter på dette)
Se bare billederne af motoren, hvor velholdt den er! Og det skal siges at det er original lak fra 1987, der sidder på bilen og i motorrummet stadig.
Den bruger hverken vand eller olie, og den 6 cyl. motor spinder smukt!
Jeg har overvejet at den skal sænkes til sommer og så har jeg nogle rigtig fine "tysker" fælge der skal på, eller skal den bare holdes så standart som mulig. Det er jo en ren klenodie fra 1987 :)
7/1-2014: Efter et lille stykke tids overvejelse, er jeg kommet frem til denne konklusion - FUCK originaliteten på Bimmer'en. Jeg har derfor valgt at gå all in, på at lave den ultimative hverdags "drift" bil :)
Jeg er blevet helt tosset med den stil, som de forskellige drift biler har og har valgt at "HÅHÅ, sådan skal min BMW se ud"!
Som sagt, er det min hverdags bil og jeg pendler ca. 100km i den HVER dag! Så ja, det er sku et dyrt svin at køre i, men fuck det! Hver eneste dråbe benzin der bliver sprøjtet ind i motoren er sku en fornøjelse :)
Gennem tiden vil der ske forandringer på bilen, så følg med ;)
Indtil videre er planen:
- 2.7 ETA motor - Selvfølgelig standart, da den ikke overstiger % delen i HK ;) (købt & monteret)
- M3 bagtøj. (købt & monteret)
- Kortere og stærkere træk-aksler (købt & monteret)
- Diverse stickers. (købt & monteret)
- FK sænknings undervogn, regner med 60/40. (købes til sommer)
- Tårnstiver i motorrum. (købes til sommer)
- Tårnstiver i bagagerum. (købes til sommer)
- Andre krængnings stabilisatorer under bilen (både foran og bag) (købes til sommer)
- Skærm forøgere - Ca. 50mm i hver side både foran og bagved (ingen skørter eller noget - kun rendyrket ondskab) :-) (købes til sommer)
Bilen har kun kørt 261.000, fra ny af. Det vil sige at, bilen har i gennemsnit kørt 9.666 km pr. år.
Hans søn, fik hovedrenoveret toppen af motoren sidste år, alle service er overholdt (dog havde han forlagt service bogen et sted) og den har gået lige igennem syn hver eneste gang. (Har alle dokumenter på dette)
Se bare billederne af motoren, hvor velholdt den er! Og det skal siges at det er original lak fra 1987, der sidder på bilen og i motorrummet stadig.
Den bruger hverken vand eller olie, og den 6 cyl. motor spinder smukt!
Jeg har overvejet at den skal sænkes til sommer og så har jeg nogle rigtig fine "tysker" fælge der skal på, eller skal den bare holdes så standart som mulig. Det er jo en ren klenodie fra 1987 :)
7/1-2014: Efter et lille stykke tids overvejelse, er jeg kommet frem til denne konklusion - FUCK originaliteten på Bimmer'en. Jeg har derfor valgt at gå all in, på at lave den ultimative hverdags "drift" bil :)
Jeg er blevet helt tosset med den stil, som de forskellige drift biler har og har valgt at "HÅHÅ, sådan skal min BMW se ud"!
Som sagt, er det min hverdags bil og jeg pendler ca. 100km i den HVER dag! Så ja, det er sku et dyrt svin at køre i, men fuck det! Hver eneste dråbe benzin der bliver sprøjtet ind i motoren er sku en fornøjelse :)
Gennem tiden vil der ske forandringer på bilen, så følg med ;)
Indtil videre er planen:
- 2.7 ETA motor - Selvfølgelig standart, da den ikke overstiger % delen i HK ;) (købt & monteret)
- M3 bagtøj. (købt & monteret)
- Kortere og stærkere træk-aksler (købt & monteret)
- Diverse stickers. (købt & monteret)
- FK sænknings undervogn, regner med 60/40. (købes til sommer)
- Tårnstiver i motorrum. (købes til sommer)
- Tårnstiver i bagagerum. (købes til sommer)
- Andre krængnings stabilisatorer under bilen (både foran og bag) (købes til sommer)
- Skærm forøgere - Ca. 50mm i hver side både foran og bagved (ingen skørter eller noget - kun rendyrket ondskab) :-) (købes til sommer)
BMW E30 320i
feb 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 5 Emner: 4 Svar: 11
Tjek eventuelt min ud og giv en stemme retur
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2
Jeg er også helt vild med fronten, men jeg synes måske at "nyrerne" skal være helt sorte som resten af gitteret. Men jeg kan ikke blive enig med mig selv, for jeg vil også holde den standard :).
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2
Når den så lige bliver sænket lidt til sommer og nogle tysker fælge på, så bliver den endnu mere rå, men stadig helt original at se på :).
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2
Jeg er satme også glad for den!