BMW E30 320i 1987

1.390 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen bil er oprettet og stemt ind. Opret din egen bil

lars n
Mand | 35 år | Oprettet: 26. aug 2007
Du følgerFølg ikke

 
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BMW E30 320i

Årgang:
1987
Motor:
Før:
M20B20
6 cylinder "serie 2"
2.0
Bosch L-Jetronic benzin indsprøjtning

Nu:
M20B27 ETA
Stadig 6 propper :)
2.7
Stadig Bosch L-Jetronic indsprøjtning


Hestekræfter
Før:
129 HK
?? Nm

Nu:
122 HK
240 Nm
Fælge
Standart BMW fælge i 15" til sommerbrug (brænderdæk)

Alm. stålfælge i 15" til vinterbrug, med BMW hjulkapsler.

17" RIAL fælge. (Kan ses i mit fotoalbum)
Dæk
Ganske almindelige dæk = kan ikke huske størrelse og navn :)
Undervogn
Standart fabriks undervogn. (Indtil videre)

Undervognen er behandlet med en slags "gummihud", så der er absolut intet rust i den.
Mener det hedder "dinitrol behandling"
Bilstereo
Verdens sejeste båndafspiller, af mærket Blaupunkt :)
Styling
Intet styling overhovedet. Den er fuldstændig original, og det vil jeg have den skal være fremover også.
- Har dog overvejet sorte "nyrer" til den. Men det vil tiden vise :)

17/12-13: Så kom der sorte nyrer og M-striber på bimmeren + mine nye stickers i bagruden ;)
Interiør
Blå/grå stof sæder, som man sidder ubeskriveligt godt i, uden huller.
(Tyskerne opfattede jo stofsæder som luksus tilbage i de gamle dage, da de ikke blev hverken kolde om vinteren eller brand varme om sommeren)

- Bilen dufter nærmest stadig som en ny bil indvendig :)
Ekstra tilbehør
Der kommer et sæt "trucker nosser" til at hænge ned fra bakspejlet - and, that's it :)
Styrker ved bilen
Svagheder ved bilen
Bemærkninger
Jeg købte bilen for 14 dage siden, af en gammel 87 årig mand som havde haft bilen, i rigtig mange år. Men eftersom at han ikke rigtig kunne komme ind og ud af bilen mere, var den blevet stillet ind i hans garage, til opbevaring. - En sand, garage fund :)
Bilen har kun kørt 261.000, fra ny af. Det vil sige at, bilen har i gennemsnit kørt 9.666 km pr. år.
Hans søn, fik hovedrenoveret toppen af motoren sidste år, alle service er overholdt (dog havde han forlagt service bogen et sted) og den har gået lige igennem syn hver eneste gang. (Har alle dokumenter på dette)
Se bare billederne af motoren, hvor velholdt den er! Og det skal siges at det er original lak fra 1987, der sidder på bilen og i motorrummet stadig.

Den bruger hverken vand eller olie, og den 6 cyl. motor spinder smukt!

Jeg har overvejet at den skal sænkes til sommer og så har jeg nogle rigtig fine "tysker" fælge der skal på, eller skal den bare holdes så standart som mulig. Det er jo en ren klenodie fra 1987 :)

7/1-2014: Efter et lille stykke tids overvejelse, er jeg kommet frem til denne konklusion - FUCK originaliteten på Bimmer'en. Jeg har derfor valgt at gå all in, på at lave den ultimative hverdags "drift" bil :)
Jeg er blevet helt tosset med den stil, som de forskellige drift biler har og har valgt at "HÅHÅ, sådan skal min BMW se ud"!
Som sagt, er det min hverdags bil og jeg pendler ca. 100km i den HVER dag! Så ja, det er sku et dyrt svin at køre i, men fuck det! Hver eneste dråbe benzin der bliver sprøjtet ind i motoren er sku en fornøjelse :)

Gennem tiden vil der ske forandringer på bilen, så følg med ;)

Indtil videre er planen:
- 2.7 ETA motor - Selvfølgelig standart, da den ikke overstiger % delen i HK ;) (købt & monteret)
- M3 bagtøj. (købt & monteret)
- Kortere og stærkere træk-aksler (købt & monteret)
- Diverse stickers. (købt & monteret)
- FK sænknings undervogn, regner med 60/40. (købes til sommer)
- Tårnstiver i motorrum. (købes til sommer)
- Tårnstiver i bagagerum. (købes til sommer)
- Andre krængnings stabilisatorer under bilen (både foran og bag) (købes til sommer)
- Skærm forøgere - Ca. 50mm i hver side både foran og bagved (ingen skørter eller noget - kun rendyrket ondskab) :-) (købes til sommer)

Vil du se flere BMW E30 320i til salg? Andre BMW eller bare andre brugte biler?
Kommentér på:
BMW E30 320i
  •   17. nov 2013 Velkommen til, så fik du de sidste point her fra, og lige en stemme med i hatten.. smiley
    Tjek eventuelt min ud og giv en stemme retur smiley


  •   16. nov 2013 Mange tak :).
    Jeg er også helt vild med fronten, men jeg synes måske at "nyrerne" skal være helt sorte som resten af gitteret. Men jeg kan ikke blive enig med mig selv, for jeg vil også holde den standard :).


  •   16. nov 2013 Ja lige præcis. De er så firkantede og kedelige at de rent faktisk er hammer fede at se på :).
    Når den så lige bliver sænket lidt til sommer og nogle tysker fælge på, så bliver den endnu mere rå, men stadig helt original at se på :).


  •   16. nov 2013 Ja, den er utroligt velholdt :). Han har passet og plejet bilen, som det var hans eget barn :).

  •   16. nov 2013 Mange tak smiley
    Jeg er satme også glad for den!


Annonce